{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Regler for sygemelding? {{forumTopicSubject}}

Nogen med lidt forstand på det med sygemelding?
Vi har fået ny afdelingsleder på mit arbejde, og et par gange har nogle af vores unge piger ligget syge, vi har en i dag, og hun skriver så til mig om jeg kan hjælpe med hendes vagt da hun ligger syg. Jeg har ferie så jeg må ikke hjælpe, men skal arbejdsgiver ikke selv finde en afløser hvis der opstår sygdom ? Jeg kan simpelthen ikke forstå at hun selv skal finde en afløser :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for sygemelding?
  • #1   19. jun 2012 Jo vil mene det er arbejdsgiverens job at finde en afløser hvis hun selv er sygemeldt.
    de steder jeg har arbejdet skulle vi selv finde en afløser hvis vi blev syge, så går ud fra det samme er gældende her. Det er stadig inden for salg ikke? smiley


  • #6   19. jun 2012 Jo det er indenfor salg Kristine f.
    Krista N: Ja vi har den regel at vi skal ringe til afdelingsleder, og melde os syge hver dag vi ligger syge, vi skal altså ikke raskmelde os , men blot ringe hver sygedag.
    Og jeg sys altid afdelingslederen skulle finde en afløser , men det synes vores nye åbenbart ikke. Vores elev blev indkaldt på sygehuset i fredags til en undersøgelse, og hun fik bare den besked: Du skal selv finde en til at tage din vagt. Og det synes jeg simpelthen ikke kan være rigtig smiley jeg blev lidt små sur på hende, for jeg synes bare ikke det er måden at være på . Det er jo langt lettere for hende at ringe og få andre ind i stedet for at vi selv prøver at gøre det . Det er sværere at sige nej til hende end til os .


  • #8   19. jun 2012 Vi har ingen retningslinjer fået , har lige kigget i min kontrakt og der står ingenting. Jeg må lige spørge i administrationen.
    Men det har altid været sådan at man aldrig selv har skulle finde en afløser selv.


  • #11   19. jun 2012 Yep, det er din arbejdsgivers pligt.
    Synes også at det er en underlig personalepolitik at man skal ringe hver dag.
    Det er altså ikke normalt.


  • #12   19. jun 2012 skønt i er enige , så er det ikk mig der er helt tosset :b

Kommentér på:
Regler for sygemelding?

Annonce