9. feb 2005 Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Hjælp til oversættelse af opskrift. {{forumTopicSubject}}
Er der nogle derude der er rigtig god til engelsk, da jeg meget gerne vil have oversat en madopskrift fra dansk til engelsk?
Jeg har forsøgt med `<i>Google Translate</i>´, men der var flere ord der ikke var korrekte, og nogle af dem kunne jeg ikke få oversat korrekt på nettet.....
<b>1 dyrekølle (fra rådyr, dåkalv eller anden lille hjorteart).
50 g. kalkunbacon.
½ l. bouillon.
Persille.
½ l. fløde.
Salt.
Peber.
Sauce:
Mel.
½ l. fløde.
1 - 2 spsk. ribsgelé.
Kulør.
Salt.
Peber.
1: Køllen pudses af. Skær evt. senen over ved knæledet, så køllen kan være i gryden. Kalkunbaconen skæres i mindre stykker. Med en kniv stikkes der huller i køllen, som fyldes med stykker af baconen.
2: Køllen brunes godt af i en stegegryde, sammen med afpudset fra køllen, og stykker af kalkunbaconen. Persille lægges i gryden, og bouillon hældes over. Det får lige lov til at koge op, før gryden sættes i ovnen ved 200 grader i ca. 2 timer uden låg. Køllen vendes ca. hver halve time.
3: Efter første halve time tilsættes fløden.
4: Køllen tages op, og får lov til at hvile en 10 - 20 minutter, inden den skæres i skiver.
Sauce:
Evt. ben, bacon og persille fiskes op, og mel drysses over. Det står lidt, så det suges op af fedtet. Piskefløden tilsættes, og saucen koges op og farves med kulør. Tilsæt ribsgeléen. Saucen sigtes og smages til med salt og peber.
Serveres med kogte kartofler, evt. smørvendte kartofler, ribsgelé og evt. en waldorfsalat.
Tips:
Har du ikke en gryde som kan gå i ovnen, kan du i stedet bruge bradepanden.</b>
'Håber at der er nogen der kan/vil hjælpe. På forhånd mange tak! ((c; )
Potekram herfra.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 126 Svar: 526
Hvis du sender mig både den danske og den engelske (lettere forkerte) udgave på en pb, skal jeg nok ordne det for dig. Grunden til at jeg gerne vil have den engelske også er fordi jeg så kan nøjes med at ordne det forkerte frem for at ordne det hele. Er lidt travl nemlig.
Mvh Mette
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Jeg har sendt dig en PB.
Mange tusinde tak på forhånd!
Poteknus.
Hjælp til oversættelse af opskrift.