{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Hvorfor gå i pels? ;( (stærke billeder) {{forumTopicSubject}}

Arrgh, så er det for alvor blevet sæson for folk som ønsker at lufte deres pels... Men sig mig lige engang? Hvad fanden er det som får fok til at være så kyniske og uvidende? HVAD får folk til at gå med den slags form, for direkte dyremishandling??

Jeg HADER det!!

Til alle som ikke forstår hvad jeg præcis mener, så bør i klikke ind på dette link (link fjernet) smiley
Evt. se filmene på siden også!

Kan simpelthen blive så gal!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gå i pels? ;( (stærke billeder)
  • #1   18. okt 2008 Måske skulle du advarer mod stærke billedere samt en mere sigende overskrift..

• #2   18. okt 2008 Måske? Nej det skulle jeg have gjort! Sorry det var en fejl!

• #3   18. okt 2008 smiley

• #4   18. okt 2008 Men lidt dobbelt moralske er de fleste katte-ejere jo nok. Hvor mange af Jer har ikke pelsmus i huset? Tænk lige over den.

• #5   18. okt 2008 Christina J Nemlig =)

• #6   18. okt 2008 Ikke at jeg er hellig, for mine har det også. Men støtter flere organisationer mht dyrevelfærd. Man kommer aldrig pelsindustrien til livs, men man kan gøre sig forhåbninger om bedre vilkår - engang. Men har dog stadig mine tvivl, penge kan gøre alle til nogle lede svin.
    Dem der tjener på pelsene skal ha det så billigt som muligt, ergo blir det ren vulgær nedslagtning. Hvilket ofte foregår i lande med stor fattigdom. Hvor medarbejderne sikkert inderligt ikke har lyst til det de gør, men det er deres levebrød. Uden den kunne de ikke forsørge familien. Så med tiden kan man sikkert lære at vende det blinde øje til.
    Hvor langt ville du gå for at give dine børn mad på bordet og skolegang?

• #7   18. okt 2008 de pels mus vi har til kattene, er vel ret syntetiske ??

• #8   18. okt 2008 Nogle er lavet af kanin, andre ikke.

• #9   18. okt 2008 Jeg synes det er skrækkeligt, især de billeder med dyr der bliver levende flået, det er SÅ forfærdeligt.

Jeg synes hellere vi skulle have nogle ordentlige forhold for pelsavl herhjemme, hvor dyrene i det mindste har det godt og ikke lider. For hvis man forbyder det herhjemme, så får folk bare skidtet fra de U-lande hvor de netop pelser dem levende og lader dem ligge tilbage og dø. Nej, man skulle have ordentlige forhold her i landet og så forbyde import af det, og det pels som var herhjemmefra, skulle kontrolleres at dyrene levede under ordentlige forhold.

• #10   18. okt 2008 PS. JEG ADVARER MOD MEGET STÆRKE BILLEDER.
    (link fjernet)

Han ser ikke lige ud som om han har noget imod det? Bare kold og kynisk..

• #11   18. okt 2008 jeg må indrømme at det ikke gør mig noget at min ekatte leger med noget kanin tamtam af en art da det vel ikke er mere synd og spise kanin end kø, gris, kylling osv

• #12   18. okt 2008 Jeg fatter det ved gud heller ikke.... Tænk at man vil gå rundt iklædt døde dyr, som har haft det værste lorte liv.... Kan i min vildeste fantasi SLET IKKE forstå det. Synes det er SÅ barbarisk.

Jeg kan gå med til at vi bruger skind og pels fra dyr der alligevel skal spises.... så blir' det hele da brugt. Men det der med bare at flå skindet, geviret, stødtænderne osv af dyret og smide resten bort, det er mig ubegribeligt at man kan få sig selv til det. At man ikke får det dårligt bare af at SE på en pels..... Puuuuha :S

• #13   18. okt 2008 Hvorfor er det synd at bruge dyret til pels? Men det er ikke synd, hvis man bruger det til kød? Mon ikke dyret er ligeglad..
    Forstår ikke helt at folk kan flippe sådan ud, når de gladeligt spiser grise, køer og kyllinger, som også har levet det værste lorteliv.

Ja undskyld, synes bare det virker dobbeltmoralsk.

• #14   18. okt 2008 Missemor
    Jamen det er jeg da helt enig i. Derfor synes jeg også at man skulle lave nogle regler for pelsavl herhjemme, som tilgodeser dyrene - og så lade være med at importere det fra de U-lande som mishandler dyrene.

Men det med at folk der går i pels er mordere og hvordan kan man overhovedet holde ud at se på pels, det synes jeg er overdrevet. For svinefarme er da i orden, så spiser vi jo dyrene og så må man gerne..

• #15   18. okt 2008 Det kommer jo helt an på hvad man vælger at købe af kød.... Økologisk, fritgående, om de har gået på græs, om det er slagtet i det land det er født i (her tænker jeg lange transport tider) osv osv..... Det er alle sammen ting jeg kigger efter når jeg køber kød.

Du skal ikke undskylde for din mening, og jeg kan godt følge dig et eller andet sted..... Jeg ville også ønske jeg havde "nosser nok" til at undværre mine frikadeller og min flæskesteg og min spaghetti med kødsause, og jeg ville ønske jeg havde råd til at blive vegetar. Synes det er afskyeligt som vi behandler dyr i det hele taget, og kan ikke forstå det skal være nødvendigt.

• #16   18. okt 2008 Jeg synes ikke folk er mordere som sådan, men jeg forstår ikke de kan holde ud at gå med pels..... Specielt fordi det på ingen måde er nødvendigt. Der findes flotte kustige pelse, hvis det endelig er, og så kan man oveni købet ha den på med god samvittighed. Jeg synes heller ikke dyr der æder dyr og "mishandler" dem i leg, er mordere eller onde..... det er en nødvendighed for dem, som det også er for os. Det er ikke nødvendigt at gå med pels!!!!

Jeg væmmes dog ved tanken om hvordan nogen kvæg, kyllinger og grise bliver behandlet, men prøver så vidt muligt at tænke på hvordan dyrene har haft det.

• #17   18. okt 2008 Ja, det kræver en del at være vegetar. Man skal sætte sig ind i hvor man får sine proteiner og fedt fra, så man ikke bliver fejlernæret.

Synes også det er vigtigt at købe økologisk kød, fra landbrug hvor dyrene har haft en god tilværelse. Men det er væsentligt dyrere, desværre..

• #18   18. okt 2008 Mille.... Ja desværre er det meget dyrt. Rigtig ærgeligt for dyrene smiley

• #19   18. okt 2008 Synes det er mindst lige så synd, hvis ikke værre når dyreværnsaktivister slipper dyr fra farme løs. Så kan de få lov til at sulte ihjel - som om det skulle være bedre.

Selvom en ko er økologisk -så er slagtningen tit ens, det sidste døgn for slagtedyr er ingen dans på roser. For få vil ganske simpelt betale prisen for det.
    Hvis man står ved køledisken og der er kød til 50,- og kød til 150,- og vi teoretisk siger kødets kvalitet er ens. Hvor mange tror I så ville betale det ekstra, for at dyret er transporteret bedre/kortere og nedslagtet uden stress med en strømstav i røven og en kugle for panden og et snit i halsen.

• #20   18. okt 2008 Det tror jeg ikke der er mange der vil. Og det er jo det der er så ærgerligt. Det eneste man kan gøre, hvis man vil gøre noget, er simpelthen at stoppe med at spise kød - altså blive vegetar. Det kan man også sagtens leve af, man må bare sætte sig meget mere ind i tingene og være meget bevidst omkring hvad man får.

• #21   18. okt 2008 Heidi C: Ja, det er også de stærkeste jeg set, fik kvalme og ikke en muskel i min krop var afslappet.

Lige lidt læsestof til folket :
    (link fjernet)

• #22   18. okt 2008 Mille H **Det eneste man kan gøre, hvis man vil gøre noget, er simpelthen at stoppe med at spise kød - altså blive vegetar. Det kan man også sagtens leve af, man må bare sætte sig meget mere ind i tingene og være meget bevidst omkring hvad man får.**

Det er altså ikke mere besværligt at leve sundt som vegetar end at leve sundt som kødspiser. Det med at man skal sætte sig ind i tingene .... tja, det gælder vel i ligeså høj grad kødspisere smiley

• #23   18. okt 2008 <i><b>du godeste smiley hvad i alverden sker der i folks hoveder . hvad tænker de på . smiley vidste godt det står slemt til , men jeg lever i en slags fornægtelse. for kan simpelthen ikke holde ud og tænke på de stakkels dyr. for man kan desværre ikke gøre noget ved det smiley jeg kan simpelthen ikke lade være med at blive forarget og tude hver gang..

- Min mor stod engang nede i fakta, hvor der stod en rigtig snoppet kælling bagved med en ordentlig pelsjakke på.. så min mor ''tabte'' tilfældigvis en cola på gulvet så proppen røg af og det sprøjtede ud med cola fra flasken som lå og snurrede rundt på gulvet. så satte min mor foden på flasken og vente sig om og kiggede på damen og sagde Ups, det må du virkelig undskylde. det er jeg meget ked af. (hun mente det ikke) også vente hun sig om, betalte sine vare og gik..

ved ikke om det var hendes mening og tabe den, men tror ikke hun var det mindste ked af det.

• #24   18. okt 2008 <i><b>Ja det har jeg.. jeg havde nok gjort det samme. men en ting er sikkert. hendes pæne pels jakke var helt sikkert Helt ødelagt og kunne ikke reddes

• #25   18. okt 2008 <i><b>Tror slet ikke den kunne renses.
    og tror heller ikke hun skulle have prøvet og spørge min mor erstatning. for det havde hun ikke fået det mindste ud af. andet end min mor havde sagt sin ærlige mening. og den er jeg ikke sikker på hun ville have hørt.. men tror osse hun blev så chokket. min mor betalte bare sine ting og gik små grinene ud af fakta.

• #26   18. okt 2008 <i><b>Hmm det kan da godt være den kan det .. men tror det er meget svært.. den dryppede med cola så den har været MEGET fedtet .. hehe

• #27   18. okt 2008 <i><b>Ja det tror jeg osse.. jeg overvejede osse lidt om jeg skulle gå i fakta og spørge om en kopi af overvågnings båndet. hihi

• #28   18. okt 2008 Ej nu må i lige tage jer sammen....

Det er jo ikke al pels som kommer fra dyr, de er mishandlede eller flået levende. Og som Mille rigtigt nok siger, så har de fleste ingen skrupler over, at spise hverken gris, okse eller kylling.

Jeg personligt har ønsket mig en pels de sidste 10 år.... Måske får jeg den en dag, og jeg vil også glad vise den frem for offentligheden...

Men det er ikke hvilken som helst pes jeg vil have. Næh nej, det <b>skal</b> være grønlandssæl... Grønlænderne bruger <b>alt</b> fra sælen, så det har jeg overhovedet ingen skrubler over....

En taler om pelsmusene til vores katte... Men der er jo altså også alle vores sko og støvler, vores tasker, bælter og handsker...

• #29   18. okt 2008 <i><b>Ja det må jeg gøre næste gang .. min mor skal sikkert nok finde på nogle flere hovsa'er.. hihi
    jeg var så ikke selv med den gang, men det var min gudmor.. hun blev så flov at hun bare styrtede ned i den anden ende for at hente en ny cola inden nogen havde bedt hende om det.. hun skulle dælme ikke have klinket noget.. men det er osse fordi min mor finder på sådan nogle enormt underlige ting når hun keder sig for meget .. så nogle gange kunne min gudmor side og blive helt flov på min mors vegne. for hun er sådan lige mere.......... hmm fin i det hvis man kan ´kalde det sådan.. hun har lidt mere pli . hihi
    min mor elsker simpelthen og drille hende. jeg kan komme med en MASSE sjove ting om de to når de har været ude og køre lange ture for arbejdet

• #30   19. okt 2008 <i><b>nej det er osse ved at være nogle år siden. men jeg sys bare det var så frisk gjort af hende .. ved godt man ikke må sige sådan. for damen havde nok betalt dyre domme.. men jeg sys det var sejt gjort . og jeg er ked af at sige det . men jeg havde nok ''kommet til'' og gøre det samme

• #31   19. okt 2008 Tinka D
    *Det er altså ikke mere besværligt at leve sundt som vegetar end at leve sundt som kødspiser. Det med at man skal sætte sig ind i tingene .... tja, det gælder vel i ligeså høj grad kødspisere ;)*

Ja, kødædere kan med fordel også sætte sig ind i hvad de får, men nu vrimler det jo ikke med proteiner og fedt i det man får som vegatar, så der skal man jo vide hvad der indeholder fedt og protein. Jeg har heller ikke noget sted sagt at det var "besværligt", men det kræver da meget viden omkring hvor du får dit protein og fedt fra. Men selvfølgelig er det ikke noget man behøver bekymre sig om, hvis man er den slags "vegetar" som gladeligt spiser både fisk og kylling, samt æg og andre animalske produkter. Jeg tænker nok mere i retningen af veganer, og det kræver nu engang en del mere viden..

• #32   19. okt 2008 <i>Missemor.. jeg ved ikke om hun gjorde det med vilje,, men en ting er sikkert. hun var ikke ked af det ..
    jeg kan blive så rasende når jeg ser folk komme gående i sådan en pels jakke..

• #33   19. okt 2008 Mille, Kylling eller fisk hører ikke til i vegetarisk kost. Vegansk kost kræver mere viden, ja, men nu forholdt jeg mig til, at du skrev *stoppe med at spise kød - altså blive vegetar*. Der er ingen problemer i at få proteiner og fedt nok i en almindelig varieret vegetarisk kost. Derimod får mange kødspisere ikke nok af de sunde fedtstoffer.

• #34   19. okt 2008 <i><b>Hihi nej det ville jeg bestemt heller ikke .. man skal bare være sikker på at det ser ud som et uheld..

• #35   19. okt 2008 <i><b>nej det er ikke altid nemt. hehe

Kommentér på:
Hvorfor gå i pels? ;( (stærke billeder)

Annonce