nogen med ADHD?? {{forumTopicSubject}}
ja som overskrift siger tænkte jeg på om nogen af jer herinde har ADHD eller børn med denne lidelse??
jeg søger erfaringer frafolk som kender til sygdommen samtidig med at have dyr. har af mange nemlig fået at vide at det er synd at have dyr hvis man har en ADHD person i hjemmet pga.de udsving disse personer kan have. min egen erfaring og meninger så godt nok at det kan man sagtens have. jeg har selv en søn med denne lidelse oghan kan være meget hidsig og opfarende, men min erfaring siger at han er roligere med og overfor dyrene end overfor mennesker. je3g føler det giver ham en ro at kæle med etdyr og han lader utroligtnok aldrig noget gå ud over dyrene selv om vi voksne omkring ham godt kan få en verbal r.....
vi kom derfor til atsnakke med vores psyiater om det men´det er ikke noget der er undersøgt nærmere; altså om dyr kan have en positiv effekt på personer med ADHD. hvis nogen herinde har kendskab til det vil i så være flinke at give en udmelding??
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
du kan sagtens have dyr når din søn har det. jeg ved det ikke, men vil bestemt tro at det kan have en beroligende effekt. dem jeg kender med adhd er søde ved deres dyr, så de lider bestemt ikke skade, er din søn på samme måde, tror jeg det er sundt for ham.
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 5 Emner: 64 Svar: 252
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
De har haft en form for beroligende effekt på ham og når han har siddet med en kat, har han været meget mere i ro. Ikke kun forstået på den måde han slapper af, men han har fundet en indre ro der gør at han KAN slappe af. Forstår du hvor jeg vil hen? Han tager mange gange en af vores katte og sætter sig i sofaen med den, og der kan han så sidde og se fjernsyn, samtidig med han beskæftiger sine hænder. Tror han bruger det som en form for .... øh ja hvad skal jeg kalde det.... terapi? for bedre at slappe af.
Jeg vil ikke være bange for at have et dyr sammen med et ADHD barn, for med dem jeg har oplevet er det gået godt. Bare de lærer fra starten af, at dyr er levende væsener (selvfølgelig ved de det godt...) og at de skal behandles ordentligt.
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
også længe han ikke gør skade på dyret på nogen tidspunkter kan jeg ikke se hvorfor man skal fratage dem den glæde og have et dyr som elsker dem og er der for dem. så kan de sidde og snakke med den og den svare ikke igen eller skælder ud. den ligger bare og spinder..
hvis jeg havde et barn med den lidelse ville jeg da helt sikkert osse give ham/hende et dyr,
men har så osse hørt om tilfælde hvor børn med den lidelse har været lidt onde ved deres dyr når de var alene med dem. men så længe jeres søn ikk er det skal du bare være glad for at han er glad for dyrene
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Dyr har i mine øjne ofte en evne til at tilpasse sig menneskene omkring dem, som om de ved at denne person her ikke er (misforstå mig korrekt) helt rask, og så er de overbærende og lader sig ikke gå på af tingene.
Mange af mine krikker var virkelig nogle bæster overfor alm mennesker, men fandt sig i alt fra de børns side.
Ja, der blev råbt lidt højere indimellem, men hvad pokker
Jeg er sikker på at krikkerne havde samme positive oplevelse med de unger som jeg havde.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 7 Emner: 14 Svar: 117
Har vist læst et sted, at det kan sænke blodtrykket at kæle for en kat, om det passer kan jeg så ikke garantere
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
Jeg kan desværre ikke selv kommentere om det har nogen virking. Synes bare det er fedt at man kan samarbejde ; o )
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 5 Emner: 64 Svar: 252
nogen med ADHD??