hvorfor har hun så travlt(ang mit arb) {{forumTopicSubject}}
jeg blev oprigtigt såret idag det skal så lige siges at jeg arbejder i hjemmeplejen som udekørende aftenvagt...
Jeg måtte idag i al hast forlade mit arbejde da jeg fik afvide at min lillebror var blevet hasteindlagt akut, pga allergisk reaktion af et hvepsestik hvor han måtte ligge med ilt og drop. han er i bedring og har fået lov til at komme hjem og sove.
så er det at jeg har fået afvide af en af mine kollegaere at der er en der havde fået ondt i røven over det, fordi at det var jo kun min lille bror og med mindre han var ved at dø så kunne det jo ikke være så vigtigt, og hun har sagt at jeg var en pyldre røv og en idiot for nu skulle hun jo tage to af mine besøg (de handler sammelagt om maks 15 min. pleje)..
det er ikke første gang hun har snakket bag om ryggen på folk.
jeg er så træt af det, lige meget hvad jeg siger så skal jeg pilles ned og lige have et surt opstød med på vejen...
hvad gør man ved sådan en person, kan jeg tillade mig at sige det til min chef og bede hende handle på det eller skal jeg tage en snak med min "kollega" om det først hvad ville i have gjort..
i må undskylde hvis der er stavefejl osv.
maj 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 32
snak med din chef om det. Der findes desværre folk ,som tror de er de eneste i verden og man bare skal servicere dem og så er alt andet ligemeget.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 39 Svar: 169
jeg blev så harm da en af mine kollegaere ringede for at fortælle mig det på vejen hjem... jeg blev sku nødt til at stoppe bilen fordi jeg var så gal...
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Nogle mennesker ejer bare ikke indlevelsesevne i andres situation. Jeg ville nok ha stillet mig op foran hende og direkte spurgt hvori hun mener hun er i sin gode ret til at disse dig for at værne om din familie!
Er hun måske selv opvokset uden omsorg eller kærlighed til familien.
Ingen skal nogensinde brokke sig over mine valg, hvis jeg finder det nødvendigt at smutte hjem (bor 280km fra min familie)
Men du traf i mine øjne det rigtige valg, hvis ikke man skal værne om sine kære, hvor følelseskold er man så ikke lige?
okt 2007
men hun er desværre den type der tror hun er klogere og bedre end alle andre og hun kan godt finde på at nasse sig afsted så hun kommer bagud og vi må hjælpe hende bare for at hun slipper for at lave noget...
jeg tror at lidt af grunden til at hun har set sig lidt sur på mig er fordi at hun en dag begyndte at uddeligere arbejde til mig hvortil jeg svarede at "det er ikke min borger jeg har mine egne borgere og du har bedre tid end mig, så jeg kan ikke hjælpe dig."
okt 2007
jeg er nået så langt ude at jeg er begyndt at kigge efter andet arbejde...
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 143
Du skal tage fat i hende, og snakke med hende om et først . Hvis der evt har været andre af dine kolleger der har fået samme tur, så få også dem til at snakke med hende, så hun kan blive sat ned fra hendes pedistal !
Hvis det ikke virker, så må du snakke med din chef ! - For det er en helt og aldelse forkerte måde at gå rundt og snakke om folk på .
En familie er det vigtigste i verden, er det i hvert fald for mig, og ingen skulle stikke mig sådan en kommentar, så var jeg blevet tosset !!
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Selvfølgelig tager du fra dit arbejde i sådan en situation! Det du skal tænke på, er at ja der er en der har brokket sig /bagtalt dig.. men der var en der viderebragte det til dig.. Hun er med til, at skabe den dårlige stemning, for hun kunne jo have bedt kollegaen om, at tie stille og sige at hun havde gjort det samme i din situation. Det var den eneste rigtige måde, at tackle situationen på.
Ja du kan skifte arbejde, men det bliver ikke altid bedre. Det bedste du kan gøre nu, er at konfrontere den kollega der har sagt det, stille og roligt, og fortsætter hun med, at være efter dig, går du viderere til din leder ok?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 31 Svar: 57
Jeg har været i hjemmeplejem i 8 år så jeg ved hvordan du har det.
Har selv været udfor det flere gang, som fyr er det virkelig ikke noget nemt job og man bliver konstant sat på prøve.
Sidst der var en der talte dårligt om mig bag min ryg gik jeg ind i gruppelokalet og flåede døren op og foran alle mine andre kollegaer gav jeg hende en så stor skideballe at hun begyndte at tude og løb ud derfra, kan måske godt ske at det ikke var så sødt gjort men alle andre gang der var blevet talt dårligt om mig havde jeg prøvet og gøre det på den pæne måde men intet hjalp det, du kan sige det til din leder og det kan være det vil hjælpe men hvis du gør det som jeg gjorde det så er der ingen der ville ture tale dårligt om dig bag din ryg igen.... smiler
apr 2008
Kan ikke forstå du er blevet dårligt behandlet, vi har da meget sjov med de få mænd der er i vores arbejde:).. godmodigt selvfølgeligt he he.
okt 2007
jeg tror bare ikke at jeg passer ind på en kvinde arbejdsplads for jeg hader rangorden, rygter, bagtale, osv.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 31 Svar: 57
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
okt 2007
tusind tak allesammen for jeres gode råd...
apr 2008
Hun kan kun være på den arb. plads fordi andre giver hende "lov" til, at sladre/bagtale, og det er trist.
maj 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 32
okt 2007
men endnu engang tak allesammen for jeres hjælp...
og min lillebror har det meget bedre idag han er dog lidt træt han havde sovet 13 timer i nat sååå hehe...
hvorfor har hun så travlt(ang mit arb)