Kæmpe chok i morges! {{forumTopicSubject}}
Jeps, mine forældre var kørt for en halv times tid siden, og jeg var ved at gøre klar til at køre op på min skole for at få overstået min engelsk eksamen. Pludselig ringer telefonen, jeg går ud og tager den og det er så en der hedder Helle fra min mors arbejde, der ville snakke med min mor. Jeg svarede, at hun ikke var hjemme. Og lidt stille, spurgte hun så om min kat var inde? Så sagde jeg, nej det var hun ikke, hvorfor da? - Jo fordi hun var lige kørt forbi ude ved vejen hos os, og der havde ligget en død kat på midterrabatten, om det mon var vores? Jeg havde ingen ord til at svare, så jeg smed bare telefonen og løb ud på vejen i intet tøj, næsten. Da jeg kom ud på vejen så jeg denne her kat, ligge derude på rabatten, helt stille. Jeg tænkte 'nej, nej, nej!' og havde allerede fået tåre i øjnene. Jeg gik tættere på, og kunne så godt se at det ikke var vores, da vores jo er en norsk skovkat som er langhåret og katte der lå derinde var mørkhåret og havde ikke præcis samme tegninger som hende. Så jeg gik tilbage igen og begyndte at pifte, fløjte og skrige hendes navn op over det hele. Og ja, så kom den lille tykke kat luntende hen til mig med halen helt oppe i luften. Aaah, så kunne jeg slappe af igen, men hold da kæft hvor blev jeg bange!
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 34 Svar: 69
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
Men det var jo synd for den anden kat
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 60
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Ynk til katten - ik til jer...i skulle skamme jer, at udsætte jeres dyr for de lidelser.
Katten - det eneste dyr man lader løbe frit....SUK. Skulle liiige ha været en hundehvalp, så havde den havnet på forsiden af Ekstra Bladet
Jeg vil ha en ø. DER skal alle mine dyr løbe frit. ABSOUT ik op til landevejen eller i et boligområde.......eller nogen steder. Vi har en lov der forbyder ens dyr at bevæge sig uden for ens egen grund.
HM HM
maj 2005
Jeg er nok din modsætning, for jeg kunne aldrig drømme om at spærre katten inde hverken i lejlighed eller løbegård.
Det er stik mod kattens natur og man spærre kun sin kat inde af egoistiske grunde.
Ikke fordi det er forkert, for i elsker jo jeres dyr og vil ikke midste det, men det gør vi andre også, vi har bare vores dyr på deres premisser.
Din mening er ikke mere rigtig end min og omvendt, man skal bare kunne se en sag for 2 sider...
Der er vist ingen lov der siger at katten skal blive på grunden?
maj 2005
Så blev jeg det klogere, det har jo ingen skade
Jeg bor på landet og ingen klager over mine dyr, det skulle da lige være hestene som går ude på marken
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Ja, det er enormt egoistisk af os, at vi ikke vil risikere at katten lider en skrækkelig og smertefuld død, hvis den bliver kørt over og ikke dør på stedet.
Det er lige så egoistisk at vi ikke vil risikere at grusomme mennesker binder kanonslag fast til deres haler.
Ironi kan være anvendt i ovenstående...
maj 2005
nov 2007
- Jeg lod katten ligge ja, og en halv time senere da jeg cyklede hen til en veninde var den væk.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Der er forskel på om du lever i byen eller på landet, så kan du skrige nok så højt og være bidende ironisk.
På landet er katte fritgående ( er nok lidt for mig selv for jeg er skrækslagen for at mine smutter ud) selv hunde bliver luftet uden snor herude . Landmanden bruger katte som musefanger, så skulle han også holde dem inde ??
Tror nok dem der lader sine katte løbe frit giver deres katte et godt liv og samtidig kender de risikoen ved at de lader dem løbe frit.
Efter min mening kan man ikke sige det ene er rigtig frem for det andet.
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 329
Jeg er sikker på, at i hvert fald den ene af dem, ville ha' et så meget bedre liv, hvis den kunne løbe frit, men jeg tør simpelthen ikke.
Jeg ville blive så ked af det, hvis der skete den noget.
Så det er faktisk mest af hensyn til mig selv, de bliver holdt inde.
Hilsen Dorthe med 3 havemisser
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Jeg kan sagtens se at det er godt for en kat at komme ud, men en indhegnet have er efter min mening den mest optimale løsning, og indekatte kan sagtens trives hvis de aktiveres og stimuleres, og dermed får deres behov opfyldt.
Derudover er der altså alt for mange mærkelige mennesker derude, som bestemt ikke kan lide katte, efter diverse i overskrifter, med katte bundet til fyrværkeri, klippet øre af og den sidste nye, hvor en morkat blev stukket med en skarp pind gennem bagenden og op til livmoren..
sep 2006
Tror bare vi skal blive enige om,at hvad der er det rigtige for nogen ikke er det for andre
sep 2006
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Men ja jeg syntes det med om de skal være ude eller inde katte er hammer svært. Skal man have en indekat, skal man tænke på katten´s temperement. Hvilken kat man vælger.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1020462.ece
nov 2007
- Desuden gik dette indlæg ikke på en diskussion om hvorvidt katte skal være ude eller inde. I kan være helt ligeglade, og i kan have ret i at det er vores egen skyld at vores kat har en større chance for at blive kørt over end jeres, tilgengæld har den der også super godt! Og jeg er ligeglad om hvad i syntes, en diskussion ændre ikke mit synspunkt, og får ikke mig til at lave en løbegård til min kat. SLUT.
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 25 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 35
nov 2007
nov 2007
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Potekram.
nov 2007
nov 2007