Når vi opretter katte eller skal rette {{forumTopicSubject}}
Hej alle
En morgentanke jeg lige vil dele....
Har kun været på forummet i kort tid, men er faldet over en detalje..
Nye medlemmer der opretter deres katte, kommer sommetider til at kategorisere dem forkert.
det er der meget markante holdninger omkring, og opdrætternes store arbejde med racerne taget i betragtning, så er dette forståeligt MEN...,.
nu skal det lige siges at det jo ikke er alle der er eksperter når de kommer og der sker fejl - vi er jo kun mennesker...
og de fleste af os bryder os ikke om at begå de fejl, så vi forsøger efter bedst mulig evne at rette det... MEN
her kommer det uheldige.. hvis man sidder på en forbindelse der ikke er verdens hurtigste og dette gælder ISÆR upload (sende hastigheden), så er det altså forbundet med temmelig mange problemer at rette sin fejl...
Jeg har haft MANGE problemer med at rette et billede på Sethi - faktisk 10-12 forsøg da jeg brugte mit 3 modem som uploader meget langsomt... det gik fint da jeg brugte fastnettet som er ca 10 gange hurtigere..
Jeg har talt med nogen af dem der har fået en lidt ublid medfart omkring det at rette kategori - historien er den samme ...
systemet vil ikke... det er ikke ond vilje - systemet vil bare ikke...
Så i den gode ånd og med respekt for at katte selvfølgelig skal kategorises korrekt af hensyn til det kæmpe arbejde der ligger i at opdrætte katte, så lad fejl af den type blive irrettesat lidt mindre hårdt...
Henvis hellere de uheldige medlemmer til Admins eller hjælpe-admins der kan hjælpe dem bedst mulkigt med at få rettet fejlen hurtigt...
på den måde sikrer vi at alle føler sig velkomne herinde - også selv om de lægger ud med at begå en fejl
Hvad siger i andre ??
Knus og Miauws
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Så en milder tone ville være dejligt når folk ikk har sat deres kat rigtig men skal så os lige hilse og sige mange bruger bliver stødt når man siger pænt til dem at deres kat ikk ligner den de tror..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 184
kan godt sætte mig ind i hvordan det må være hvis man sidder og får en masse lidt hårde kommentarer med på vejen mens man kæmper med et system der ikke vil lege med... ren frustration...
under forudsætning af at databasen/databaserne selvfølgelig kører fejlfrit, så er er det jo rart at få lidt hjælp eller vejledning fra enten admin eller HA hvis man sidder og kæmper med at rette en fejl og gerne vil modtages så godt som muligt på forummet...
det er bare en tanke...
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Jeg er enig et langt stykke hen af vejen, men... oftest er det faktisk ikke en fejl, når en bruger påstår, at deres langhårsblanding er en vaskeægte MCO eller NFO. Jeg skriver som regel, at jeg vender tilbage, når katten er placeret rigtigt, nemlig under blanding af racer, med mindre der er tale om en vaskeægte huskat.
MB Nazyia er flink til at skrive til brugerne og bede dem om at flytte til rette kategori, men det er som oftest ikke nok.
Mit princip er ikke at byde velkommen, hvis katten ikke er rigtigt placeret, så kan man oprette den igen i den rigtige kategori, hvis man afvises.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 184
nej tumper findes der nok af og jeg har fuld forståelse for at dem der stædigt holder fast i at deres gråstribede huskat er en MCO uden stamtavle ikke bliver budt velkommen..
men det er heller ikke dem jeg tænker på.. for dem preller al kritik jo ofte af på
jeg har mest skrevet indlægget for dem jeg har snakket med, som er kommet på inden for en sidste uge og som er blevet rigtig kede af det fordi de mere etablerede opdrættere har været - ja for at sige det mildt - lettere ubehøvlede i tonen...
jeg lufter bare muligheden for at skrive personligt til det nye medlem frem for i åbent forum eller moderere sproget således at der ikke er tvivl om at tingene skal rettes men at man er velkommen selv om man har kvajet sig...
det koster jo ikke de etablerede opdrættere noget at være venlige når nogen - totalt uvidende - gør noget dumt... det er jo opdrætterne der sidder med det længste strå..
Men vi er i bund og grund enige - katte skal kategoriseres rigtigt for at komme ind....
det er kun form og tone jeg har en anke på
Knus og miauws
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Når vi opretter katte eller skal rette