787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

øjenbetændelse :( Hvad gør jeg? øjenbetændelse :( Hvad gør jeg?

Jeg vågnede i morges og kunne ikke forstå hvor min killing blev af... Jeg fandt ham inde på sofaen hvor han lå og "sov". Han kunne ikke åbne sine øjne for bare betændelse smiley nøj jeg fik det dårligt... hvad skal jeg gøre...
Han er indekilling, har haft ham siden forrige søndag, og han var til dyrlæge i fredags. Men det er først nu det er kommet de sidste par dage.
Jeg prøvede med kamillethe igår, men det er åbenbart kun blevet værre..
Nogen der har nogle gode fif?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øjenbetændelse :( Hvad gør jeg?
  • #1   19. sep 2007 Dyrlægen .... Han skal have nogle øjendråber / salve.... smiley

God bedring....

• #2   19. sep 2007 jeg vil ihvertfald lige prøve at ringe til ham her kl.8.00

• #3   19. sep 2007 Godmorgen Louise..

Kamillethe er udemærket til at fjerne betændelse med. du skal bare se godt efter at du ikke får nogen af kornen med i øjet så kan det godt bliver værre.. smiley Jeg har selv prøvet det og jeg synes det er fint nok.. Men selvfølglig hvis det var en voksen kat skulle du have noget nede ved din dyrelæge..

• #4   19. sep 2007 Ja det ville jeg gøre ... : )

Det er noget skidt med øjenbetændelse .... Og så gør det nas (ihverfald på mennesker)

Ved ikk om katte kan smitte hinanden med det ....

• #5   19. sep 2007 Tine: okay... var nemlig "Overrasket" over det blev værre... men der skulle ikke have været korn med i smiley Men hvad er bedst at gøre det med? Vatpinde? Eller andet?

• #6   19. sep 2007 Det smitter andre katte ja... Min Amira fik det fra hendes killinger, og jeg har været til dyrlæge og fået øjendråber, men det har ikke hjulpet på hende... Hvis nogen har en ide om hvad man så gør må de meget gerne komme med forslag...

• #7   19. sep 2007 når du har lavet teén så lad den stå i nogen minutter så det små korn kan falde ned, så kan du tag en vatpind eller bare noget vat.. så dypper du det forsigtig ned i teén og går i gang med at rense øje.. Det er bare vigtigt at de korn ikke med er.. og hvis du har flere katte så giv os dem en tur efter som de smitter.. selvfølglig bare af hvert deres kop ellers kan de blive ved med at smitte hinanden smiley knus

• #8   19. sep 2007 Øhh Godmorgen Tine.. Undskyld mine stavefejl. Håber alligevel at i forstår det...

• #9   19. sep 2007 Jeg vil foreslå dig at bruge kogt vand med en ganske lidt salt i fremfor kamillethe.

• #10   19. sep 2007 uuh ..kunne ikke forestille mig salt er rart ? :S hvad gør salt?

• #11   19. sep 2007 Prøv at søge på "øjenbetændelse" i forum. Der får du mange gode råd - også saltvand smiley

• #12   19. sep 2007 Hejsa

Vil som Maybritt også anbefale saltvand, der skal selvfølgelig ikke meget salt i,men det er meget bedre en kamillethe.

Det vand vi og kattene har i vores kroppe indeholder jo også salt

Judy

• #13   19. sep 2007 Kamillethe er no go! Det er ikke sterilt og forestil dig at putte sådan en bakteriebombe ind i et i forvejen inficeret øje. Desuden har kamillethe ikke nogen desinficerende virkning, det beroliger kun en smule.

Jeg ville se at komme op til dyrlægen efter en omgang salve og indtil da bruge sterile saltvandspipetter.

• #14   19. sep 2007 jeg har snakket med dyrlægen..

Jeg får noget salve bestilt ned til spoteket jeg kan hente senere idag, som skal dryppes 2- 3 gange om dagen smiley
    Det var bare VIRKELIGT ulækkert da jeg prøvede at åbne hans øjne :-S

• #15   19. sep 2007 jeg fik også at vide af dyrlægen...at det ikke altid virkede lige godt med kamille the

• #16   19. sep 2007 Bruger man saltvand skal det være isotonisk, altså samme opløsning som kroppens saltbalance. Isotonisk saltvan indeholder 7 g pr. liter, bare et godt råd.

rens det af med saltvand og dryp det med de øjendråber din dyrlæge har udskrevet til dig
    p.s. man kan købe isotonisk saltvand på apoteket.

• #17   19. sep 2007 - har lige snakket med dyrlægen, jeg sku ringe igen om en halv time smiley Så prøver jeg at bede om en anden slags der...

• #18   19. sep 2007 han har fået de første øjendråber nøj det ser klamt ud det ligner jo snart det betændelse han har, det der kommer ud af tuben :S Så håber jeg bare på det hjælper... han skal have det to gange dagligt i 7 dage

• #19   19. sep 2007 Gallaxe...hvad mener du med Ækkede øjne? xD

• #20   19. sep 2007 hehe... så er jeg med ... det andet gav ingen mening xD
    Men det er lidt svært at forhindre de er lukkede når han sover. men bare på de 8 timer jeg har været hjemmefra, er dte blevet LIDT bedre smiley

• #21   19. sep 2007 ja det ville ikke være rart smiley Hvorlænge kan sådan noget betændelse vare? Der står vi skal give den 2 gange dagligt i 7 dage...

inde i pakken står der man ikke må bruge den mere end 10 dag da der kan komme skade på 'øjet

• #22   19. sep 2007 ja fik også vide den skal have alle dage...

Hmm der står nogle udnerlge ord på den, men jeg tror øjendårberne hedder:

Hydrocortison smiley

• #23   19. sep 2007 OMG... staveplade til mig tak xD

Kommentér på:
øjenbetændelse :( Hvad gør jeg?

Annonce