{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.241 visninger | Oprettet:

Øjenbetændelse.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har denne hvide killing med blå øjne, som altid har døjet med øjenbetændelse. Har tidligere været til dyrlægen hvor jeg fik nogle øjendråber han skulle have, men har desværre ikke hjulpet.

Er der nogle af jer der har ideér til hvad der måske kan behandle det? Pt bliver hans øje renset med kamille te, og det hjælper da også i starten, men hans øje væsker hurtigt til igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse..
  • #1   4. dec 2012 Ved ikke om det kan have noget at gøre med øjenbetændelsen, men en hvid kat med blå øjne er egentlig en 'defekt kat'
    Så måske det kan have noget at gøre med, at den ikke kan bekæmpe øjenbetændelse

Kan ikke rigtig komme med så mange forslag desværre:/

• #2   4. dec 2012 Bed dyrlægen tage et skrab og send det på laboratorie - så får du et svar hvad det er og der kan igangsættes korrekt behandling

• #3   4. dec 2012 Er der ikke noget med at man ikke må bruge kamillete fordi det ridser hornhinden ?

• #4   4. dec 2012 JO, det er ikke en god ide at bruge kamille-te, da der kan være små partikler i.
    Ellers vil jeg anbefale det samme som Lis.

• #5   4. dec 2012 Nå for søren, jamen så er jeg blevet fejlinformeret. Så må jeg afsted til dyrlægen igen, for lide skal han bestemt ikke. Men er der ikke noget man kan gøre, som nødløsning? For det væske der kommer ud, sætter sig i sådan noget sort snask, hvilket virkelig genere ham.

• #6   4. dec 2012 Du kan kun bruge saltvand, desværre.

• #7   4. dec 2012 Opløs en teske salt i en stor kop kogt vand og vask med (efter det er kølet ned selvfølig). smiley

Hov, der var Marianne hurtigere. smiley

• #8   4. dec 2012 Okay, men det er da helt sikkert bedre end ingenting, lige her som nødløsning.

• #10   4. dec 2012 Som jeg skrev tidligere er det mig der er blevet fejlinformeret, da jeg fik fortalt at kamillethe godt kunne bruges som midlertidig løsning.

Ja, katten er tjekket hos dyrlægen, som ingen fysiske årsager kunne finde. Nu er det ikke mig selv der har haft ham afsted, da jeg først lige har fået ham hjem i torsdags.

Vedhæfter et billede, så kan i se det. Ved så ikke lige hvor godt det er. Men det drejer sig om den hvide kat.

profilbillede
  • #12   4. dec 2012 Den anden kat på billederne der er skeløjet ser sådan ud, i forbindelse med en form for forkølelse. Han har været lidt snottet og har nyst lidt. . Han ser heller ikke sådan ud hele tiden. Jeg ved at når den hinde går op over øjet er det pga sygdom, og i tilfælde for at beskytte øjet. Læste mig til et sted på nettet at en kat også kan gøre det hvis den er veltilpas. Er dog ikke derfor han gør det, men det er blevet meget bedre med ham. Har snakket med dyrlægen om det, som sagde at det ikke hade nogen betydning når katten ikke havde feber og spiste som normalt. Hans afføring ser normal ud, samt han er lige så aktiv som han plejer. Eneste symptomer er lidt forkølelse samt øjenene.

Den hvide kat er brygget lidt specielt ja, og lige nu er han en andeles hævet under det ene øje. Hans mor som er en tilløber kat, havde ham og 3 andre killinger i maven. Hun er selv meget flad i hovedet, og ligner ikke en almen huskat. Hendes ansigt er meget rundt, og næsen er trykket lidt ind. Ikke af skade, men sådan skal hun se ud ifølge dyrlæge. Udover det, så er jeg også selv begyndt at tvivle på at det er øjenbetændelse. Han er ikke rød inde i øjet, men ser meget normal ud i farven. Her om aftenen løber hans øje ikke, kun i dagstimerne. Kan sollys gøre noget? Jeg så godt det i hans øre da han kom, og er noget der også skal kigges på. Det ser ikke så slemt ud, som det gør på billederne. Ligner endelig bare der er lidt skidt derinde. Men havde endelig besluttet at han skulle tjekkes fuldstændig. Har nemlig mistanke til at han ikke høre ret godt.

Ang den anden kat på billederne, den med lang pels, ja det er også min. En lille han fra maj måned.

Kommentér på:
Øjenbetændelse..

Annonce