hvem får mit barn hvis jeg dør? {{forumTopicSubject}}
den anden dag i min mødregruppe gik snakken om hvorfor de allesammen var blevet gift eller sku giftes inden for kort tid, for at sikre hinanden og barnet, fordi de har hus og sådan.
det snakkede jeg så med en veninde om, hvor jeg fortalte at jeg var glad for at mig og min kæreste ik har købt hus ol. så vi var nødsaget til at tøffe op på rådhuset og blive gift af praktiske grunde...
så siger hun gud hjælpende at det skal vi da gøre for hvis jeg dør så får min kæreste, altså drengens far, ham ik pr automatik!!!! og så tænker jeg bare WHAT????
ved godt man kan lave et børnetestamente så hvis begge forældre dør kan man skrive hvem man ønsker skal varetage barnet og så kan myndighederne tage det med i deres overvejelserover hvor barnet skal hen.
men kan det virkelig passe at han ik får ham hvis jeg dør, bare fordi vi ik er gift? han har jo også forældremyndighed!
ku da kun forestille mig at faren ik ville få barnet pr automatik hvis han ik har forældremyndigheden af en eller anden årsag der gør at det ville være uansvarligt at efterlade barnet hos ham.
jeg kan ik rigtig finde noget på nettet om det. please nogen der ved noget så jeg enten kan få ro i sindet eller ska fise på rådhuset senere idag
det blev vist lidt langt, men er lidt rundt på gulvet
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
(link fjernet)
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
Helle jeg mener at hvis man har boet sammen i 6 år så er det ligesom et ægteskab ... Men er ikke helt sikker på om det er 6 år...
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 270
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 3 Emner: 47 Svar: 489
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
At en far, der har delt forældremyndighed med moderen og bor sammen med både mor og barn på både fødsels- og moderens dødstidspunkt (teoretisk diskussion, selvfølgelig) IKKE automatisk skulle få den fulde forældremyndighed, hvis han er egnet, tror jeg simpelthen ikke på, sorry. Børnetestamenter oprettes kun for det tilfælde, at begge forældre falder fra (eller evt. hvis den ene part har fuld forældremyndighed).
hvem får mit barn hvis jeg dør?