KATTEGRUS!? {{forumTopicSubject}}
Jeg beklager den store, og meget iøjnefaldende overskrift, men jeg må desværre indrømme at det er en ting, der er ret problematisk for mit vedkommende.
Jeg havde for op til en lille måned siden, en skøn lille 30'er knallert, på den kunne læsses uanet mængder af habengut. Deriblandt større mængder af kattegrus, og pengende var både sparet og tjent derved. Dette var så indtil nogle ukendte mands/kvinds-personer besluttede sig for at bortføre den, ved højlys dag *grrrr*
Dyrehandlen ligger desværre lige om hjørnet, og jeg afskyr at køre i bus, da man somregel skal i den anden ende af 'byen', for at komme med den. Derfor vil jeg ærligt indrømme at brugsens den bedste er blevet anvendt....dette er i princippet egentlig også 'ok'. Dog har det ikke ligefrem den lange levetid...
i mine øjne er:
Det røde absolut billigste grus:
suger ikke urin, og derved bliver drøn hurtigt ubrugeligt og hørmer meget hurtigt.
"Luksus"varianterne:
Det hvide, klumpende:
joeh tager urinen nogenlunde, men farver hele badeværelset gulvet hvidt. Jep! har nogle katte der nyder deres udgravning i kattebakken...
Træ-stykker/flakes: smatter ud! og klumper minus, men tilgengæld lugter dte næsten ikke.
Jeg havde overvejet at købe noget grus online, jeg vil gerne give flere penge for grus. Jeg kender siden zooplus.de, men i sidste ende gider jeg ikke bestille flere tons hjem, jeg kunne have købt til 'nogenlunde' sammepris i brugsen eller købe noget dyrt ubrugeligt stads.
Desuden er jeg virkelig DYBT bekymret for alt det grus jeg bestiller bliver 'dumpet' på posthuset....også er jeg lige vidt.
SÅ hvad bruger i af grus?
Samt et tillægsspørgsmål, er det garanteret at, hvis udbringeren (fra zooplus) ikke 'mener' man er hjemme, så kan han dumpe det på posthuset? eller SKAL han vente til man er hjemme ?
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Malonie - hvorlænge rækker sådan en pose til 99 kr. hos dig?
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 143
Her i huset bruger vi extreme classic, det er efter vores mening det bedste kattegrus der findes. Det tager lugten og klumper fint
Det bliver leveret ved døren og er du ikke hjemme bliver det sat udenfor ( ved selvfølgelig ikke hvor du bor) men her fungerer det fint, vi bor på en landejendom.
Ved køb af 10 sække af gangen får vi det til 100 kr pr. sæk frit leveret
Judy
dec 2006
Hvormange katte bruger de 3 bakker og hvad koster det dig ca. på uge eller månedsbasis? For mig er det i hvertfald heller ikke kun prisen det kommer an på, men også hvor sjældent jeg skal skifte og selvfølgelig helt klart det at være fri for lugten - og at bakken er lækker for katten at bruge.
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 48 Svar: 311
og det rækker LANGT - måske en sæk pr. 1½ mdr eller deromkring.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Tidligere brugte jeg mere "almindeligt" grus og når sådan nogle grusstykker ender i ens seng, gør de faktisk ondt og giver rifter på huden - sandet generer ikke på samme måde *SS*
Man kan dog ikke sammenligne mit forbrug med indekattes, fordi min bakke kun er "back-up" til naturen.
dec 2006
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Pt bruger jeg det hvide fra fakta.. da jeg ikke lige kan tage mig sammen til at være afhængig af andre henter grus til mig..Men før brugte jeg extreme- og det er bedre:-)
maj 2006
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
maj 2006
Det ligner ikke lige det jeg tænkte på.. mener bare det hed det samme..
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 84
nov 2005
Følger: 148 Følgere: 146 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 129
nov 2005
Følger: 148 Følgere: 146 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 129
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Jeg syntes, at det klumper og suger rigtig godt, også kan vi slet ikke lugte, når de har været på bakken...
Vi har før prøvet andet grus fra dyrhandleren. men det acceptere "de små" altså ikke, så fra nu af holder vi fast ved det, som både vi 2 benede og 4 benede syntes er godt...smiler.
KATTEGRUS!?