Ny læge = masser af piller... {{forumTopicSubject}}
Nøj, jeg føler mig lidt som et pille-vrag...
Er lige kommet hjem fra min nye læge her i Aalestrup... og til min overraskelse, var han faktisk flink nok... ikke som den sidste læge jeg havde, der bare virkede ligeglad og slet ikke forstod mig...
Han snakkede meget længere med mig og Jonas, der var taget med mig.
Både smalltalk, da vi nu var nye i byen, men også om både min depression, tidligere sygdom, om overvægt, muligheder for psykiathjælp og diabetes.
Han ville undersøge hvor meget ventetid mm. der er på psykiatere i området, og finde en til mig.
Han gav mig recept på nogle nye antidepressive piller, der skulle virke bedre. Fik også taget blodprøver for at teste mod diabetes, da jeg aldrig har fået taget nogle før, og er jo i farezonen, både på grund af overvægt, men også fordi der er diabetes i den nærmeste familie.
Min overvægt er også skyld i mange smerter i mine knæ, som han også havde råd for, med 2 slags smertestillende piller, som jeg skal tage 3 gange om dagen nu.
Jeg er nu oppe på 10 piller om dagen... det virker helt sindsygt... og de der smertestillende er nogle kæmpe hestepiller... yiks...
Oh well... håber da de hjælper, og kan da glæde mig over, at ha fået en bedre læge... de er nu flinkere her ovre i jylland.
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 20 Svar: 1.583
Håber du forstod det hele han sagde ;o) jydesprog *GG*
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Det kan være meget godt og positivt at prøve noget
nyt engang i mellem
Har selv oplevet en meget positiv ændring ved at skifte tandlæge...
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Og jeg kender godt det med overvægten; heldigvis har mit blodsukker ligget normalt, men p.g.a. en kronisk nyrebækkenbetændelse er jeg stort set totalt inaktiv, og så bliver man jo bange for blodpropper; især fordi jeg får stærke p-piller p.g.a. hormonforstyrrelser.
Så ja, man kommer til at tage piller for alt muligt lige pludseligt, men jeg trøster i hvert fald mig selv med, at det ikke er så slemt, når bare de virker!
Dine nye piller er så forhåbentlig nogle, der ikke er slemme til at give overvægt?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Selvom 10 piller kan virke skræmmende, betyder det jo ikke at du skal tage så mange piller resten af dit liv... Såh, for en periode burde det være ok. Ihvertfald hvis de hjælper dig...
Og som therese siger, så undersøg lige at dine lykkepiller ikke får dig til at tage på , da det kan være et stort problem... Og der er skam nok forskelligt medicin at vælge imellem, så sig til din nye læge at du foretrækker nogle hvor du ikke tager alt for meget på..
Og dejligt at have dig tilbage, og dejligt at høre at det går godt..
apr 2006
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
apr 2006
Det gjorde han så i mit tilfælde, da det er meget tydeligt, jeg bestemt ikke skal tage mere på...
Det var næsten så han blev chokeret over min vægt, så der var ikke så meget tvivl om lige det.
Ny læge = masser af piller...