416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Indsamling - igen og igen... Indsamling - igen og igen...

Hej derude.
Selvom jeg næsten lige har mistet et familiemedlem til cancer, så har jeg i dag afvist en indsamler.

Der bliver sat så meget fokus på kræft. Der bliver lavet store indsamlingshows, støt brysterne kampagne og hvis du køber en pose i Rema, støtter du børn og unge med kræft.
Det er en sygdom som kommer på finansloven, der bliver lavet kræft-pakker og hvad ved jeg.

Er det bare mig der synes at det er ved at være for meget???
Der er uhyggelig mange sygdomme som koster liv eller er meget dyre for det offentlige system - indlæggelser, mistet job osv.

Der er prestige i at forske i cancer og heldigvis er overlevelsesprocenteten da også steget. Men er der prestige i at forske i eks. psykiske sygdomme, epilepsi, gigt, hjerte/kar sygdomme (Hjerteforeningen har dog fået en hjertegalla på TV2Charlie) eller alt muligt andet?

Jeg må sige, at jeg er dødtræt af, at én forening "tigger" om penge flere gange årligt.
Der er jo faktisk flere der dør af hjerte/kar sygdomme end cancer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indsamling - igen og igen...
  • #1   2. apr 2017 Jeg er enig. Jeg er også træt af at der gås tiggergang flere gange om året. Jeg åbner generelt ikke døren på tigger dage, da jeg simpelthen ikke gider deres pres og skyld følelse. Ville ønske der blev forsket mere i psykiske sygdomme og stofskifte sygdomme! Og at centrene for funktionelle lidelser blev lukket!

• #2   2. apr 2017 Jeg ved ikke om jeg helt er så irriteret som du. Det irritere mig mere når diverse organisationer ringer og tigger om penge, for der tigger de virkelig meget med en sørgelig historie og beder om et fast beløb hver eneste måned. Kræftens bekæmpelse som i dag tigger dog kun om et enkelt bidrag og du bestemmer selv om det er 0 Kr, 1 Kr , 20 Kr eller mere, det er op til dig hvad du føler du kan undvære eller ønsker, jeg ser det ikke værre end når børn rasler til fastelavn.
    Grunden den til at flere overlever kræft i dag er jo netop at der er forsket så meget i det. Jeg er enig i at andre sygdomme burde få mere opmærksomhed, og visse sygdomme forskes der sikkert også mere i end vi aner, der bliver bare ikke lavet så meget fokus på det.reklame koster jo penge og der er jo nogle organisationer der fornuftigt nok mener pengene er bedre brugt på forskning end på reklame og administration, der er Kræftens bekæmpelse jo så desværre ikke. Hvilket er en af de eneste grunde jeg er imod sådanne tiltag som deres tigger gang og store reklame shows, for der bliver brugt alt for mange penge på administration.

Jeg har mistet mange tætte familiemedlemmer til kræft og jeg ved at nogle af de kræftformer i dag kan helbredes, så forskningen har gjort en forskel og det syntes jeg er super. Min mor var selv med i et forskningsprogram dengang hun var syg og ikke kunne helbredes, da blev hun spurgte om hun ville deltage i et forsøg, hvilket hun sagde ja til for det kunne måske hjælpe den næste der fik samme form for kræft, så hvorfor ikke være med til måske at redde et menneske, det er fan... overskud når man selv er dødeligt syg, men for hende betød det noget at andre i fremtiden måske ikke skulle lide samme skæbne som hun selv.
    Jeg støtter Kræftens bekæmpelse med et årligt beløb, og var de kommet her i dag så havde de også fået en 20'er smiley

• #3   2. apr 2017 Jeg åbner heller ikke til fastelavn O:-) børnene heromkring respekterer heldigvis at jeg ikke kan fordrage fastelavn. Til gengæld går jeg All in til halloween og de elsker det smiley masser af uhygge og godt med guf til dem der tør komme tæt nok på og sige de magiske ord smiley
    Jeg er helt enig i at forskning er nødvendig og det kræver penge, jeg er bare utilfreds med at det snart er alle foreninger der kommer rendende og tigger penge. Hvis ikke det er kræft, så er det folkekirken, eller spejderne, eller..... Jeg bliver træt af det fordi det er så tit der kommer nogen med en rasle bøsse... Derudover er der også kæmpe indsamlingsshows og go fund me osv osv. Bliver sku bombarderet fra alle sider, synes jeg :-\
    Og igen, jeg ved godt at forskning kræver penge, synes bare at fokus bliver taget fra så mange andre værdige formål...

• #4   2. apr 2017 vi har faktisk aldrig haft nogen "tiggere" her.
    men vi giver aldrig til nogen af dem. også selv om at vi har mistet nogle til kræft, er selv både nyre- og hjertepatinet og min far har haft to blodpropper i hjernen.
    så vi kunne give til en masse ting. men skal vi støtte noget, så bliver det via genbrugsforretningerne. ellers ikke.

• #5   2. apr 2017 Se der er en vis fordel ved at bo på landet, her kommer pudsigt nok faktisk aldrig nogen med raslebøsser af nogen art, der kommer højst nogle fra Jehovas vidnet en gang i kvartalet smiley
    Jeg tror at hvis jeg boede i byen og der nær det en gang om ugen / hver 14. Dag var nogen der findes gede på min dør for at bede om et bidrag til et eller andet godgørende formål, så ville jeg også blive pænt irriteret og nægte at lukke op til sidst.
    Modsat dig syntes jeg bedre om fastelavn end Halloween, det syntes jeg nemlig er noget pjat som ikke hører hjemme i Danmark, jeg ville aldrig nogensinde give noget til nogen som kom og tiggede ved Halloween, men det ville jeg til gengæld til fastelavn, der er vi jo så forskellige smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #6   2. apr 2017 Det jeg ville skrive har Heidi så godt skrevet. smiley
    Jeg tror også at når de finder tråden til kræft, så er der mange andre sygdomme som de kan relaterer til, med det de har fundet ud af og er blevet meget klogere på at måske kunne bruge metoden på andre sygdomme. smiley

• #8   2. apr 2017 Ninna:
    Og at centrene for funktionelle lidelser blev lukket!

Hvor er jeg enig, for står det skjult i din journal, så er du stemplet!
    Jeg giver til fastelavn - men kun slik, for jeg gider ikke at de kun er ude efter penge.
    Jeg giver ikke til haloween, den har jeg endnu ikke taget til mig...

Når der en sjælden gang ringer én og fortæller om hvor svært børnene har det i Afrika eller senest var det Naturfredningsforeningen. Han VILLE ikke acceptere, at jeg lige ville snuse lidt på deres hjemmeside, jeg skulle tegne et abonnement med det samme. Han blev virkelig viftet af!

Jeg udvælger nøje hvilke foreninger jeg giver til.
    Spejderne - ja
    Idrætsforeninger - nej.

Men de mindre sygdomsbekæmpende foreninger som til daglig ikke gør meget væsen af sig, de får en skilling.
    Men min pointe er, at kræftens Bekæmpelse virkelig tager alle midler i brug for at få penge ud af folk.
    Stafet for Livet og en årlig dør til dør indsamling er i min optik nok.

• #9   3. apr 2017 De har mange indsamlere og er en meget stærk forening Kræftens Bekæmpelse. Da Røde Kors havde indsamling til fattige danskere kom der ikke en eneste indsamler her i min landsby. Jeg ved så ikke om det skyldes temaet. Kræftens Bekæmpelse var her i går og er her tit med en eller anden form for indsamling . De får også gerne en 20 kr. med men jeg støtter mest min egen patient forening. Jeg synes da det er ok med indsamlinger for kræft er en frygtelig sygdom men forstår ikke at det altid skal være kræft der er på programmet når store landsdækkende medier er med og laver store kæmpe landsindsamlinger. Man kunne håbe de mange andre lidelser som der ikke er forsket så meget i og de psykisk syge kunne få et løft og havde samme prestige . Der er ingen tvivl om at en stærk patient forening betyder uendelig meget. Min egen patient forening opererer vist med et forskningbeløb på 500.000 kr en gang om året som der kan ansøges om og som noget nyt er der nu også afsat midler til mikroskopisk kolit og IBS . Det siger noget om hvad en patientforening betyder. Jeg vil tro Kræftens Bekæmpelse har langt flere penge end en halv million til forskning. Ikke fordi man er da uendelig taknemmelig for de midler der nu er til rådighed.

• #11   4. apr 2017 Jeg er helt enig med dig og forleden dag så jeg en artikel om lige netop dette, at det også er med til, at fjerne fokus fra de mindre sete sygdomme, som er mindst ligeså alvorlige og faktisk har brug for penge, for at kunne udvikle og skabe bedre muligheder samt behandling for patienter. Det er jo kræft og atter kræft man hører om, der er så mange andre sygdomme, der også har brug for penge og støtte. Og jeg støtter ingenting, for jeg er træt af, at det ofte ikke er alle de penge man giver, der går til det man vil støtte.

Kommentér på:
Indsamling - igen og igen...

Annonce