{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor kan jeg ikke hækle
  • #2   16. jan 2016 Det er jeg sikker på at der gør smiley Min mormor var førhen en ørn til at strikke og hækle, men hun kan ikke så godt mere, med hendes hænder, men hun kan sikkert lære mig det, og der er mange film på YouTube også smiley

• #4   16. jan 2016 Lige googlet hæklet katteseng, og wow hvor er der mange super flotte senge, huler og tæpper smiley

• #5   16. jan 2016 3# det er jeg ked af, det er også det jeg tænker på, for hun er altså ikke længere så frisk som før smiley

• #6   16. jan 2016 Jeg SKAL lære det, de er da super cute!!!

profilbillede
  • #7   16. jan 2016 jeg kender en der er super god til håndarbejde af forskellig slags, hvis i er på fb hedder siden tøjunger smiley

• #8   16. jan 2016 Jeg ville gerne kunne hækle, men mine hænder vil ikke rigtig samarbejde. Det er ikke sådan, når man bliver gammel og slidt. smiley

• #9   16. jan 2016 Jeg har hæklet siden jeg var 14 smiley Det var min mor der lærte mig det. Du skal nok starte med noget der er lidt nemmere end det du viser, men jeg synes at det er meget nemmere - og hurtigere end at strikke smiley

Det eneste der skræmmer mig væk er et mønster.
    Nej giv mig en skrevet opskrift, det ved man hvad er smiley

• #10   16. jan 2016 Jeg starter med at i det hele taget at lære grundmaskerne, og så bliver det nok firkanter til at starte med smiley nej det bliver ikke et slumretæppe, højest et par grydelapper smiley

• #11   16. jan 2016 Det der tykke stof rulle garn som katte sengen er lavet af er faktisk ikke så svært at arbejde med hvis hænderne ellers vil være med. Det går meget hurtigt fremad. Jeg har lavet tæpper til min kat af det. Jeg ville hellere lave sådan en katteseng end de søde heste . Man skal så lige kunne hækle en rund ring og lave indtagninger de samme steder i toppen. Det er heller ikke så svært. især ikke med det tykke garn.

• #12   16. jan 2016 Det 'garn' så jeg godt i Panduro smiley men starter med en 8 mm nål og alm lidt tykt garn. Købte en 3,5 nål i søstrene grene, men den kan IKKE lide mig, så vi er pt ikke på talefod smiley smiley

• #13   16. jan 2016 Det er faktisk ikke garn men stof der er i lange tynde strimler. Jeg har selv en datter der også siger, at hun ikke kan hækle. Og det ser da virkelig heller ikke ud som om hun kan de få gange hun så har forsøgt sig. Du skal selv sidde med det. Jeg fatter ikke helt at nogen ikke kan hækle. jeg lærte det selv da jeg var 9 år smiley Du starter bare med en gryde lap kan du lave en rund grydelap kan du også lave den seng.

• #14   16. jan 2016 Også der jeg skrev 'garn' med ' '

• #15   16. jan 2016 min mormor lærte mig at hækle, da jeg var teenager. vi prøvede først mee strik, det fungerede ikke for mig smiley hækling derimod faldt mig let. har aldrig lært at følge en opskrift som sådan, jeg kører bare derudaf når det er smiley

• #16   16. jan 2016 Jeg lærte at hækle og strikke på en ferie hos min faster, før jeg startede i første klasse smiley og jeg fatter ikke, at der er mennesker som skal have en opskrift for at lave noget? Har man først lært at lave en firkant og en cirkel, så kan man skabe alt smiley
    Youtube er god, jeg faldt over nogle andre teknikker, hakke og pjone og dem måtte jeg bare lære fir et par år siden, jeg er ikke til grydelapperne og prøveklude, så jeg startede med en kjole til mig selv smiley
    Youtube er jo tålmodig, og skal du have det vist 10 gange, ja så bliver den ikke træt af det, og de bedste film behøver ikke være på dansk, jeg har brugt russiske film, ja så meget at det var lige før jeg lærte at tælle på russisk smiley
    Held og lykke med projektet smiley

• #17   16. jan 2016 Ps Netto havde bøger til både begynder strik og hækling i den uge som lige er gået, så måske har de nogen endnu? Det havde de igår i den lokale her ude.

• #18   17. jan 2016 Tak Jette, må se om min netto har nogle rester af de bøger.

• #19   17. jan 2016 smiley Jeg ved godt at der er meget på Youtube, men hæklevideoer?????????????
    Til mine alm. grydelapper bruger jeg heller ikke opskrift, men skal der laves en nisse eller et tæppe med firkanter der i mønster ligner en blomst, som så igen danne blomster når de syes sammen, så skal der lige lidt skrift til smiley
    Er lige ved at afslutte et par nye store grydelapper lavet af garnrester - men for pokker hvor er der meget garn endnu! Skal vist have gang i nogle projekter smiley

• #20   17. jan 2016 Ja hæklevideor, og mange af dem smiley

Det lykkedes mig at hækle luftmasker i går, men derfra og så hækle ind i en maske? smiley tja hvis det skal siges uden diverse ahøm mindre pæne tillægsord --det kræver en del øvelse smiley

• #21   17. jan 2016 Jeg synes nu det er meget godt at have indtagninger og mål fra opskrifter til mere svære ting som hjælp. Indtil man lige har fået fat i teknikken. Min mor var utrolig dygtig til at lave håndarbejde og især de sidste år hun strikkede var det fantastisk at se på. Hun forsynede alle i familien med dejlige varme trøjer og bluser med indviklede flotte mønstre. Så jeg har til flere år og gider ikke strikke bluser til mig selv. Hun var nu ikke god til at lære fra sig. Bad man om hjælp så lavede hun det bare og man kunne slet ikke følge med. Du gør bare sådan sagde hun så og man nåede ikke at se noget som helst. Jeg tror nu at det for nogle er en god ide at lære at læse en opskrift som støtte, så man ikke sidder fast . Man kan netop finde så mange opskrifter på nettet som er gratis både hækle og strikke opskrifter . Drops Design har også mange både hækle og strikke opskrifter og instruktions videoer . Der er så mange kategorier man kan blive inspireret af samt basis opskrifter. Også mindre svære ting. Hjemmesko , vanter, grydelapper osv. Som alt andet kræver det øvelse og nogen jo har mere talent end andre. Især hvis ikke man giver op. Du skal bare øve dig Anja hvis du så synes det er sjovt skal du nok lære det.

• #22   17. jan 2016 Jeg tror i hvert fald at det var luftmasker smiley

Ja, øvelse må der til. Pt går det ok med den større nål og tykkere garn..

• #23   17. jan 2016 Ja start med tykt garn det er nemmere at håndtere.

• #24   17. jan 2016 Ork jeg har tonsvise af bøger smiley og bruger detaljer og teknikker, og prøver nyt, men det er sjældent jeg har fulgt en opskrift fra ende til anden.

• #25   17. jan 2016 Mit første hakkeprojekt, der er få opskrifter til det, og det her er bare lavet efter mig smiley

profilbillede
  • #26   17. jan 2016 Mit forsøg på hækling.... Er tæt på at slå en Knude så sige

Seee jeg har HÆKLET legetøj til staldmisserne smiley
    Ej jeg vil faktisk gerne lære det, og håber på at min søde mormor er fyldt med tålmodighed smiley

profilbillede
  • #27   17. jan 2016 Den her er min første med flere farver i mønster, den er faktisk efter opskrift, jeg vendte den bare på hovedet ( altså opskriften) så den blev strikket oppe fra og ned, det er nemlig i mine øjne det letteste, og så kan man få lige den længde man ønsker.
    Jeg har aldrig kunnet strikke mønster uden det blev grimt, men så fandt jeg en ny metode, jeg strikker hver farve for dig, så hver pind i mønstret er strikket 2 gange smiley og jeg er ret stolt af den og den sider godt på mig, for netop fordi den er strikket oppe fra, så kunne jeg tage ud til min bagdel smiley
    Hvid jeg starter nede fra med en model som passer bagdelen, ja så bliver den fir stor i overdelen.

profilbillede
  • #28   17. jan 2016 Ja øvelse og godt værktøj skal der til smiley du skal nok få det lært, nogle øver sig meget og lære hurtigt, andre bruger pr på det, men pludseligt ser du det bliver mere jævnt ( når du ikke stresser og kæmper mere) en dag vil du nyde det, og at strikke og hækle skulle være lige så afstressende som yoga smiley

• #29   18. jan 2016 Brug Youtube til at lære at hækle eller strikke - der kan du stoppe og starte lige så mange gange du har behov for det. Du kan starte med dem med dansk tale og siden hen skruer du bare ned for lyden, hvis det er på et andet sprog - det var sådan jeg genlærte at hækle og strikke, da jeg for et par år siden startede op igen smiley

Kommentér på:
hvorfor kan jeg ikke hækle

Annonce