{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

hvorfor kan jeg ikke finde min kat ?? {{forumTopicSubject}}

Ja, når ens katte får øretattovering, så burde man da kunne slå katten eller kattene op inde på katteregistret, men har prøvet at slå min hankat op derinde, for kan ikke se hvad der står på kisser længere. Men der kommer ikke noget frem på ham ? Er det ikke meningen ? Og i den bog jeg har med ham, fra da han blev øretattoveret og det, der står der at er han er blevet registreret i dansk katteregister, så hvorfor dulan kommer der så ikke noget frem om ham :s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor kan jeg ikke finde min kat ??
  • #1   3. jun 2009 tror du ikke det er pga. at du har skrevet små bogstaver hvor det fx. skal være store?
    Kan ikke se hvad det ellers skulle være. Ellers må dyrlægen ha skrevet forkert. Jeg kunne ihvertfald se min kats oplysninger lige efter han var blevet tattoveret smiley

• #2   3. jun 2009 prøv at sende en sms til dette nr. 22 54 73 18
    så kommer der en sms retur med oplysning om katten og ejer...
    Hvis der ikke kommer noget, ville jeg nok lige spørge dyrlægen om de har husket at tilmelde den ...
    ps. jeg har nr. i min tlf, hvis nu man fant en bortkommet/skadet kat, så er det hurtigt at tjekke..

• #3   3. jun 2009 Middi & Pixie: Skrev med store bogstaver, som der gør i hans øretattovering :s

Betina: Skal jeg bare skrive hans øretattovering og så sende det til det nummer ? smiley

• #4   3. jun 2009 undskyld ja .. feks min .. bmc171 ... bare sådan - ud i et, og sender....

• #5   3. jun 2009 nix, der kommer stadig ikk noget frem på ham :s prøver lige at ringe ud til dyrlægen .

• #6   3. jun 2009 ja prøv det.. der kan jo ske fejl...

• #7   3. jun 2009 hvis det ikke er betalt gebyrer til at registrere katten da den blev mærket kan du ikke finde den ... så 110 kr så er den registrert på livstid :O)
    Er ikke alle dyrlæger som lagger gebyret oven i mærkningen så den bliver registrert med det samme ;O)

• #8   3. jun 2009 hmm, synes da godt nok at det var en dyr tur derud i sin tid smiley Men prøver lige at ringe derud smiley

• #9   3. jun 2009 hmm, ja okay smiley Den side jeg har været inde på, eller de sider det er inges kattehjem, og dansk katteregister. Inde på katteregister.dk kunne jeg godt finde ham smiley

, så er rolig igen nu smiley

• #10   3. jun 2009 det er godt hehe smiley

• #11   3. jun 2009 Jeg fik chippet en kat i fredags ved dyrlæge og de skal så registrere den. Den er ikke at finde inde på katte register, men læser så derinde at hvia man har betalt dyrlæge for at få det gjordt vil den ikke være registreret på dansk katte register, da det er gratis. Men at man så skal ind på dyrelægeforeningens register at kigge. Men det kræver jo login og password. Så ved ikke om det kun er for dyrlæger. Men FRK TUT kan jo så godt finde registring derinde nu. Men så kan jeg ikke forstå de skriver inde på dansk katte register i info at hvis dyrlæge gør det, så kommer katten ikke på der. Den anden kat vi har som også er chippet har jeg selv indskrevet på dansk katte register og der gik ihvertfald en uge før jeg kunne se registring derinde.
    Så jeg ved ikke helt om jeg så selv også skal registrer min anden kat derinde eller om jeg skal vente en uges tid og se om den automatisk er kommet på når man nu har betalt dyrlægen penge for de ordner det.

• #12   3. jun 2009 Er det danskkatteregister.dk eller katteregister.dk du har været inde på ?

, hvis ikke den er at finde, så ja prøv at vent en uges tid, hvis der står det kan tage så lang tid før det er registreret. Ellers prøv at ringe til din dyrlæge, efter den uge er gået og du stadig ikke kan slå katten op derinde.

• #13   3. jun 2009 Killingen som jeg selv har registreret, har jeg gjordt inde på katteregister.dk og der kan jeg se den inde nu.

Jeg har lige været inde og kigge i dansk katte register. dk, men der er ingen af dem registreret. Vidste ikke der lige var to steder. så det er måske ved Dansk katte register at dyrlægen sender registrering til.

• #14   3. jun 2009 Nej dyrlægen sender registreringen til den side der hedder katteregister.dk. Det var ihvertfald hvad jeg blev oplyst, da jeg ringede derud. Hende dyrlængen sagde, at der var den side alle dyrlæger brugte, og det samme gjorde politiet hvis der var blevet fundet en kat.

• #15   3. jun 2009 Nå nu kan jeg jeg da ikke finde det andet katte register, hvor jeg før ikke kunne finde nogen af kattenen. hm. Kommer frem til samme katterregister uanset hvad jeg skriver, men gjorde jeg da ikke før.

• #16   3. jun 2009 nå ja katteregisterdk. Nej der er ingen af kattene at se, men det er så også kun den ene altså i fredags den blev chippet og hvor dyrlæge ordner det. Den anden, , vores killing, der skal man selv gøre det og har gjordt det via dansk katteregister, og ikke som jeg før skrev , katteregister.dk. dansk katteregister er via inges kattehjem. Men så vil jeg da gå ind og registrer den anden der også, når det ikke automatisk ryger derind. Og så må jeg jo se om den snart ryger ind på det som dyrlægen sender det ind til, katteregister.dk :o)

• #17   3. jun 2009 Men så kan jeg så ikke se hvad formålet er med det gratis register, hvis dyrlæger og politi bruger det andet. Men går da ud fra de så tjekker begge steder.

• #18   3. jun 2009 http://www.ingeskattehjem.dk/#Dansk_Katte-Register
    Det er linket til der hvor jeg selv har registreret

• #19   3. jun 2009 Aner det ikke, synes også det lyder lidt underligt hvis ikke de tjekker begge steder :s

Hvis de nu finder en kat, som rent faktisk er registreret det ene sted, men så tjekker de kun det andet. Det giver ikke rigtig nogen mening :s

• #20   3. jun 2009 Nej det gør det da ikke. Men nu har jeg lige oprettet den gamle kat derinde. ER først blevet chippet nu som næsten 11 årig. Bedre sent end aldrig :oD.

• #21   3. jun 2009 Efter hvad jeg kan læse har inges katte hjem der har det katteregister, samarbejde med Falck. Men troede egentlig at det var der at alle register var. Fik at vide af dyrlæge at det var dem som skulle registrere katten, at det var noget nyt. Jeg sagde ellers jeg selv kunne gøre det gratis. Men ved ikke om man selv kan gøre det derinde hvor de gør. Sikkert ikke.

• #22   3. jun 2009 Ja det er dyrelægeforeningen der står for det andet hvad jeg umiddelbart kan læse. Derstår iøvrigt man for et registreings brev og en mappe. Det har jeg da ikke fået ved dyrlæge ihverfald. :o) Har fået de klistermærker hvorpå chipnummer står, men har da ikke fået nogen mappe eller noget.

• #24   3. jun 2009 min dyrlæge sender registreingen til begge steder... Det er da det eneste fornuftige...

• #25   3. jun 2009 Kan da heller ikk forstå at de ikke sender det ind til begge steder, når nu de selv er klar over at det kun er det ene sted det så bliver registreret.

- det er da ikke alle der ved at der er to steder ens kat kan blive registreret, det ante jeg f.eks. ikke en døjt om, før jeg prøvede at finde min hankat.

• ChiliC
    ChiliC Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 10
    #26   24. jun 2009 Dette kan måske hjælpe lidt: Dansk Katteregister høre under Inges Kattehjem. Det er gratis at blive tilmeldt, når kontoret er lukket har de et akut tlf.nr., og hvis man finder en kat der er øremærket kan man gå ind på danskkatteregister.dk, og både finde ejer, telefonnr. osv., så man selv kan kontakte ejeren. Falck kan jo så selvfølgelig også kontakte ejeren.
    Det Danske Katteregister høre under Kattens Værn. Det koster 110 kr. at blive tilmeldt, men det er ikke dyrlæger der er lige gode til at informere om det. Så hvis man ikke har betalt for det, så bliver katten simpelthen ikke registreret. Man kan ringe til dem på alle hverdage, formiddag/eftermiddag, men de har ingen man kan ringe i de øvrige tidrum.
    Hvis den ene part ikke kan finde katten i deres register, når folk ringer for at få hjælp, så henviser de til det andet register.
    Så er det forhåbentlig på plads ;o)

Kommentér på:
hvorfor kan jeg ikke finde min kat ??

Annonce