{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

I den grad forvirret! Spm. omkring oprettelse {{forumTopicSubject}}

Bær lige over med mig, jeg er jo ret ny her på Kattegalleri og er først ved at finde ud af hvordan det hele hænger sammen.
Jeg glor på katte, så mine øjne nærmest løber i vand. Aldrig har jeg da fundet et sted, med så mange vidunderlige billeder af katte der er om muligt endnu mere vidunderlige.
MEN jeg bliver altså lidt rundforvirret en gang i mellem, for hvis jeg f.eks. kigger på racekatte, popper der en gang i mellem en kat op som beskrives som raceren, men som ikke har stamtavle.
NIX, jeg orker ikke debatten og "ægte" /"uægte" katte, alle katte er "ægte", nogen racerene (med stamtavle) andre ikke.
Det der forvirrer mig er, at jeg TROEDE at man SKULLE have stamtavle på katten, for at oprette den under racerne. Tager jeg fejl?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I den grad forvirret! Spm. omkring oprettelse
  • #1   3. jun 2006 det er rigtigt! ;D
    hvis der ikke er stamtavle skal de vidst under blaning af racer smiley
    det er jeg ihvertfald forstået.

• #2   3. jun 2006 Det er en debat der har kørt herinde mange gange. Og jeg tror desværre ikke at folk bliver enige.

Der er dem der mener ligesom dig, at en racekat uden stamtavle er pr. definition en blandingskat.

Og så er der dem der mener at deres kat er "racen" selv om der ikke er stamtavle på dem. Der er nogle der har købt dem uden, men ved at kattens far og mor har stamtavle og evt. har set den.
    Og disse mener også at deres kat er ligeså meget racekat som dem med tavle. Og måske føler sig lidt trådt over tæerne over at de har givet mange penge for en kat andre mener er en blanding - kan du følge mig?

• #3   3. jun 2006 wooops, jeg troede jeg havde gjort mig tydelig.

Det var spørgsmålet om oprettelse af kattene i de rigtige kategorier jeg ville have svaret på og ikke en debat om stamtavler.
    I lyset af det, har jeg ikke lyst at kommentere på andet end det Lisa H og Louise har skrevet.

Hej Lisa
    Tak skal du have, ville ønske jeg kunne finde frem til reglerne for oprettelse.

Hej Louise.
    Jeg følger dig, er helt enig, men ville IKKE have debatten, fordi jeg VED at folk ikke kan blive enige om emnet, et emne der er tærsket langhalm på i årevis....SUK.

• #4   3. jun 2006 Lone: Hvis jeg forstår dit indlæg korrekt (2. gang blev det mere nærlæst), så prøver jeg lige at svare på det som jeg læser det som...

Der er ikke en speciel måde at oprette sine katte på, hvis de har stamtavle. Der er ikke sådan en "godkendelses-ting" der tjecker op på en evt. stamtavle og ser om den er korrekt. Og først derefter opretter katten under en speciel race.
    Når man opretter sin kat så er der et roll-down ting, hvor man kan vælge mellem de forskellige racer. Man kan endda gå ind og ændre racen efter katten er oprettet.

• #5   3. jun 2006 Selvom en racekat ikke har stamtavle, så er det stadig en racekat.
    Jeg er nu ligeglad, for jeg har kun min/mine for at nusse med dem og forkæle dem.

Men de forskellige racer bliver jo bla genkendt på deres udseende, så kan man jo ikke sætte en perser eller en bengaler (you name it) over som en alm huskat.

En stamtavle bliver brugt, så man kan udstille katten, sådan har jeg i hvert fald opfattet det.
    Så stamtavle eller ej, så er de stadig racekatte.

• #6   3. jun 2006 Hej Louise

Tusind tak, det var lige svaret jeg søgte.

Til de af jer der har svaret mig.
    Tak, jeg synes altid det er sjovt og konstruktivt med en god debat. Men den debat I har valgt, var ikke det denne tråd havde til hensigt. Jeg vil IKKE diskutere for eller imod stamtavler, jeg vil IKKE diskutere raceren-ikke raceren. Jeg ville bare have svar på et spørgsmål, det har jeg hermed fået.
    Jeg indrømmer da, at havde jeg vidst, at jeg startede en lavine, ville jeg ikke have skrevet her (men hvor så?)
    Nu lader jeg dette stå til lidt og så sletter jeg emnet (eller håber på Louise gør) for så bliver vi da ikke uvenner over dette smiley

• #7   3. jun 2006 Lone: Det var så lidt.

Til alle andre der læser eller kommer ind i tråden. Så skal der ikke debatteres videre om stamtavler i denne tråd.
    Hvis I ønsker en debat om dette så skal I oprette en anden tråd selv.

• #8   3. jun 2006 Nan: hermed gjort ;o)

• #9   3. jun 2006 Jeanette: Der skulle ikke ydeligere debatteres om stamtavler i denne tråd ;o)

Kommentér på:
I den grad forvirret! Spm. omkring oprettelse

Annonce