8.015 visninger
|
Oprettet:
gave til kobberbryllup: Spørgsmål til jer {{forumTopicSubject}}
vi er blevet inviteret til kobberbryllup hos noget familie, og så har vi så også fået gaveønsker. Men sjovt nok er det slet ikke nogen fælles ønsker, damen ønsker sig smykker og manden noget andet
må jeg så godt spørger jer: Er det helt normalt?
eller er jeg bare lidt for gammeldags og syntes at man skal have fælles ting/ønsker når man nu har bryllupsdag (i dette tilfælde kobberbryllup)
Men hvad syntes I?
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg ville bestemt ikke hvis jeg var dig give individuel gave, jeg ville købe en fællesgave, noget til hjemmet, eller som Lotte foreslår et gavekort til noget til hjemmet..
Eller hvad med et af de der oplevelsesgavekort, fra Bellevue eller smartboks, der kan man få alt fra en middag til 2, biograftur med middag, kroophold, brunch, vinsmagning osv. afhængigt af hvad beløb man er ude i, jeg syntes de er gode de oplevelsesgavekort, de er semipersonlige og samtidig har modtageren mulighed for til dels selv at bestemme hvor de vil tage oplevelsen..
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
de får nu bare pengene, og så må de selv slås om hvad de skal have for dem
jan 2012
Jeg mener bare at når du giver penge så er det jo underordnet, så kunne du lige så godt give en individuel gave, det giver jo sådan set det samme, nu kan de jo dele pengene og købe noget til dem hver, hvor du ved at give et oplevelsesgavekort giver dem en gave sammen..
De gavekort købes i alle prisklasser fra 200kr og op til flere tusinde kroner..
Nå men det er måske bare mig der er mærkelig, jeg bryder mig ikke om at give penge i gave, jeg syntes det er upersonligt og lidt ligegyldigt, så hellere et gavekort..
maj 2007
Hvis oplevelsen jo ikke var noget for mig ville det bare ligge og ikke blive brugt..
Et gavekort vil jeg kun have hvis det er til en butik jeg bruger, ellers er det ligesom med oplevelseskortet
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Nu er det mine forældre som skal vælge, da det kun er dem som skal afsted (jeg har ikke mulighed for at komme med pga allergi overfor hund)
jan 2012
Jeg har bare så lidt den indstilling at giver man penge hvorfor så overhovedet komme, for så er det jo bare ligesom at betale sin egen kuvertpris..
Men det er nok bare mig der er gammeldags, jeg giver meget sjældent penge, med mindre det er sådan at modtageren ønsker sig noget specifikt som koster mange penge og som de bedst selv kan købe, men sådan i almindelighed giver jeg aldrig penge, så hellere et gavekort til et eller andet, om det er til en bestemt butik, eller til en cityforening, eller en oplevelse er underordnet, men penge nej..
maj 2007
jan 2012
Når jeg tænker oplevelsegavekort til nogen hvor man er lidt på bar bund, så ville jeg vælge cafebesøg, brunch, weekendophold, biograftur og lign.
Det kan alle da bruge ikke??
Jeg gav feks en luksusbrunch til min venindes mand fornyligt da han blev 40, jeg ved at de jævnligt tage et cafebesøg og brunch, så havde en ide om at det faldt i god jord
jan 2012
Jeg ved godt jeg er gammeldags på det punkt, men jeg syntes efterhånden vi er blevet for materialistiske og glemmer at det er tanken der tæller når man modtager en gave, forhåbentligt har giveren taget sig tid til at udtænke en gave og gå ud og købe den og så syntes jeg faktisk det er utaknemmeligt at stå og sige "jeg ville hellere have haft pengene"
Jeg som giver gør meget ud af at finde den helt rigtige gave når jeg giver gaver, og jeg bliver selv meget glad hvis modtageren også bliver glad, og jeg bliver da ked af det hvis modtageren ikke bryder sig om gaven, og hvis modtager virker lige glad med gaven så bliver jeg ærlig talt skuffet, for det mindste man kan gøre at da at fake glæde så..
Ellers skal man bare ikke invitere og forvente at få gaver, for så bliver jeg væk og så får de ingenting..
jan 2012
gave til kobberbryllup: Spørgsmål til jer