bryllupskage til kobberbryllup {{forumTopicSubject}}
Jeg lavede bryllupskage til min lillebrors bryllup sidste år og den blev rigtig flot og mega lækker!
Nu ønsker min tante og onkel, sig en bryllupskage i gave til deres kobberbryllup.
Det vil jeg meget gerne give dem, og jeg kan sagtens lave lækre kager osv. MEN, det er simpelthen et mareridt at overtrække med marcipan, da de ønsker sig en hjerteformet kage og man kan kun købe udrullet marcipan i rund, i lagkagestrørrelse.
derfor vil jeg høre om nogen har
1: Gode tips til kombinationer af fyld?
2. en opskrift på lette og lækre bunde der ikke knækker så let (de skal være mørke.
3. Hvad er bedst at skrive med på en kage så det ikke smatter ud, men tørrer op og bliver fast?
<bOg vigtigst 4. Hvordan kan jeg nemest overtrække dem, uden selv at skulle rulle marcipan ud?/b>
Kagebuttikken.dk har rigtig flot pynt, såsom marcipanblomster osv. så der regner jeg med at købe store røde marcipanroser.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 33 Svar: 132
men ellers er det at overtrække den med chokolade eller sådan noget....
og så lave en masse pynt til den....
jan 2008
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Er du hjemme lørdag formiddag? så vil jeg lige kigge ind der.
Killingerne er sørme blevet kønne hva?
Louise: Hvordan virker det med modellerpasta? Kan se på de fleste bagersider at man kan få noget der hedder sugarpaste, og noget der hedder fondant.
Skal det bare rulles ud eller hva?
Jeg synes det var svært at rulle marcipanen pænt ud selv. Og så blev farven ikke så hvid i det, men mere gul.
Har du en opskrift på buttercream? skulle være tykt nok, og så kan jeg vel indfarve det med frugtfarve hvis jeg ønsker rød ikk?
okt 2007
jan 2008
Jamen sugarpasta er nemt at arbejde med kan jeg huske... jeg rullede det ikk ud.. vi fik det sådan som det var.. i lange tråde...
hvad skal du have i som fyld???
og du kan gøre marcipanen hvid med farve.. sådan gjorde jeg ved de kager jeg lavede...
elsker også at bage - bbruge tiden på at lave noget smukt..
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 111 Svar: 642
lav sådan en det der fond der kan man købe i panduro hobby og så vælger man selv farven
cremen vil jeg bruge den creme man bruger til cupcakes da det "stivner" lidt, på en go måde
jan 2008
jan 2008
okt 2007
Så kan man se hvordan man gør med det fondant/sugarpaste.
det ved jeg hvor jeg kan få og hvor det allerede er farvet så jeg ikke skal rode med det.
http://www.kagebutikken.dk/product.asp?product=400&sub=17&page=1
ser ud til at hun først dækker kagen med buttercream, og så bruger det som lim til fondanten. Og opskriften på buttercream har jeg jo fået af louise så det er perfekt!
Kiki.
Jeg forestiller mig den med fyld af hvid chokolademousse, og hindbærcreme. Super lækkert!
Jeg vil pynte med sukkerblomster (link fjernet)
noget med røde roser for det elsker in tante
okt 2007
Kan jeg skrive med det der royal Icing? for jeg vil lave hvid kage, med mørkerød skrift og røde roser, og jeg tror ikke buttercream kan farves, men det kan det icing jo..
Tak for opskrifterne forresten..det er bare super fedt det her!
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
jan 2008
jan 2008
okt 2007
Ja jeg sidder også og bliver helt lækkersulten. Og så har jeg totalt optur over at jeg endelig har en måde at gøre kagen smuk! Det er virkelig dejligt med gode råd, så det bliver nemmere at gå til det der pynteri.
Smagen er selvfølgelig vigtigst, men den må gerne være flot også
okt 2007
okt 2006
det icing der er fra en cupcake bog jeg har
de smager begge kanon, man kunne evt veksle med de to sådan choko på den første bund og så mere neutral i den anden osv
okt 2006
jan 2008
okt 2007
Tak for tippene.
Har besluttet at bruge smørcremen som binding, så sugarpasten har noget at holde fast i. Og så vil jeg skrive med royal icing, i rød farve.
Vil klart overveje at blande sugarpaste og marcipan, da marcipansmagen jo er skøn..
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 176
Du kan gøre det på to måder:
1: Du kan skære ud til toppen og dernæst skære ud til siderne af kagen, så du dækker kagen af flere gange. Så kan du pynte "revnerne" mellem top og side med noget glasur/sugerpaste i en tynd strimmel så det ser fint ud.
2: Du kan lække hele stykket af marcipan henover kagen og så skære et snit først oppe i toppen af hjertet så marcipanen kan "foldes" ned i "revnen" af hjertet i toppen. Det du har skåret ud bliver så til en trekant som du kan bruge nede i bunden af hjertet (hvis marcipanen ikke er stor nok til at kunne dække) Eller gør du det efter samme princip i bunden.
Håber min forklaring var til at forstå :o)
bryllupskage til kobberbryllup