1.743 visninger
|
Oprettet:
Marius' død {{forumTopicSubject}}
Hold da op hvor det store udland pludselig interesser sig for Dk.
Tænk sig vi har myrdet en Giraf......
Jamen jamen jamen
Jeg er målløs.
Hvis Zoo havde fredet den, så var den blevet slået ihjel af en anden han,og det havde været en en helt anden død Marius så havde mødt.
Ja moder natur er barsk
Nå, da den så var død,fik løverne en luns af Marius alt imens børn så på !!
Ondskaben vil ingen ende tage , stakkels børn.( ironi
forekommer.)
Gad vide om folk tror at løver og andre rovdyr spiser hakket kød. ?
Er nogle personer virkelig så langt fra naturen ?
Åbenbart !!
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 58 Svar: 280
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Eftersom det er mig der starter denne tråd ,er det selvfølgelig min mening der skinner igennem
Du har sandelig ret til at have en mening ,men det har jeg også.
Uanset hvordan vi vender og drejer det, er der ufatteligt mange der trods manglende viden flyver i flæsket på zoo direktøren, og udtaler sig om noget de ikke aner noget om
En mand som ham ved meget bedre end du og jeg hvad der er det bedste for dyrene.
Som lotte fornuftigt skriver blver raske dyr aflivet hver dag ,men det er måske en anden sag ??
Men næste gang må de undlade at give et dyr der skal aflives et navn, det kan mange tilsyneladende ikke håndtere
Lotte
ja ds de spiser hakket kød tø hø
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
(ironi kan forekomme)
Velbekom
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
Lotte: Og så det adfærdsmæssigt hensigtsmæssige i at lade dyrene formere sig
Hvorfor er det så folk her inde hyler op når folk ikke neutraliserer deres katte, eller når folk vil avle på deres kat mm. så hyler folk op om at der er nok katte i dk, man skal ikke avle bare for at avle, katten har ikke behov for at få killinger mm. Hvis det er så hensigtsmæssig at lade dyr formere sig så fortryder jeg da næsten helt at jeg fik mine fixet, det havde da været meget bedre for dem at få killinger så, jeg kunne jo altid bare have aflivet killingerne
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
Følger: 17 Følgere: 154 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Underligt at der ikke er nogen flere der får deres katte neutraliseret, så vi kunne undgå at aflive et kæmpe-antal katte hvert år.
Der bliver dagligt aflivet/slagtet dyr i tusindevis, nogle mere humant end andre. Marius blev aflivet humant, af årsager, der giver god mening. Jeg kan heller ikke set at det ikke er ok at han så efterfølgende bliver spist af rovdyr. De får da hver dag kød fra aflivede/slagtede køer, heste og andet. Der er sågar nogle der donerer deres aflivede ridehest til zoologiske haver med det formål.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Forstår ærligt talt ikke problemet, løverne skal have mad og hvorfor ikke give dem mad der har haft en godt liv.
Vi andre bør jo også gå efter fritgående kød, når vi handler, så dyrene bare har haft det nogenlunde da de var i live...
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Og til Susan så tror jeg sgu ikke, jeg havde sat tænderne i den fætter dér!
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
Men da manden og ex'en begyndte at sætte billed på fakturaen af den ko/tyr i levende live, som kunderne havde købt kød fra, så var der mange, som sagde at det pludselig var meget sværere at nyde/spise kødet. For der var pludselig et "ansigt" på bøffen, som lå på tallerkenen.
Det er samme problemstilling med giraffen. Der er store brune øjne på forsiden af alle aviser, og så bliver giraffen pludselig for nuttet til at folk forstår og ser fakta. At den får et elendigt liv fremover, hvis den fortsætter med at være i live. For der er ikke plads til den i nogen zoo i Europa - så den vil være "udstødt" af flokken uanset hvor den lever.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.016
Det er kedeligt at være zoo dyr - en af de få glæder de har er at følge deres instinkt og parre.
At man så bliver nødt til at aflive nogen - det er en del af processen i at give dyrene optimale betingelser.
Hanner er grumme ved hinanden når de bliver kønsmodne på en langt mere grusom måde end at blive skudt
dec 2012
år jeg har ledt efter noget bestemt kød og hun har spurgt hvorfor jeg vil have noget bestemt har jeg også forklaret hende at jeg vil have at dyret havde det godt, da det levede. At grisene kunne grave i jorden osv.
Jeg har fået nogle onde blikke fra andre voksne mennesker, der tydeligvis ikke ville vide hvor maden kommer fra, men sådan er jeg altså
Vi har også haft akvarie (de første 6 år af hendes liv) der lærte hun også hurtigt om livets gang og fødekæden, for vi købte levende foder til de store fisk. Og der døde jo også nogle engang imellem (og nogle var for store til turen i toilettet )
Sådan er livet....
aug 2012
Jamen dog hvis jeg er så nedladende så lad dog være med at svare
Her er masser af andre tråde der måske mere er i din smag
Ingen rav i denne tråd tak
Susan
Den hoppe fætter smagte den virkelig godt ?
Lis :
Det vigtigste er veltilpassede dyr - ikke mængden af dem.
Kloge og sande ord
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.454
Jeg undre mig over dem som kan have kat, et rovdyr, og have så lidt overblik over, at dyr skal dø, hvis der ikke er en jæger ( to eller 4 benet) vil der blive for mange dyr, de lever for tæt og bliver syge og dør!
Derfor bliver bestandene af hjorte i danske skove jo også reguleret, selv i dyreparker, og nej vi kan ikke neutralisere os ud af det, for så uddør raserne jo.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg gætter på at ikke alle disse hysteriske mennesker er vegetarer, og jeg ved da et nogle af dem herinde som mener det er forkert oven i købet fodre deres katte med råt kød, jamen hvor mener i det kommer fra, tjaa tilfældigvis fra et rask dyr der er blevet aflivet for at give mad til mennesker og andre dyr...
Så kom lige ned fra piedestalen, om det er en ko, gris, giraf eller what ever, det er naturens orden, der findes kødspisere og de fleste af de dyr der må lade livet for at give mad til andre, de er raske..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Han fejlede intet, udover at han var i overskud og ikke kunne aftages af andre zoo's..
Der var da ingen der råbte og skreg der...
Det samme med de hundrede af andre zoodyr der bliver aflivet til samme formål, og fodret til kødæderne..
Kan ikke se hvorfor lige denne giraf har skabt så mere røre???
Vi må jo tydeligvis være havnet i en agurketid hvor folk ikke har ret meget at gå op i...
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 30
maj 2012
aug 2012
Jette
Vi var i Givskud zoo og pludselig siger den yngste :" Se mor der ligger en død hest "
I Givskud modtager de også heste fra folk der mener det er en naturlig del af en livscyklus at hesten får en hurtig død, og gør nytte.
Samme dag i Givskud stod R. Østerballe med en kalv der blev åbnet og alle kunne stille spørgsmål.
Og mine stakkels drenge der blev påtvunget dette barbariske skue fandt det yderst interessant
Hvordan nogle medieglade folk som Engell, Kessler osv kan kalde den slags barbarisk fatter jeg ikke ......
Get ower it its life
Signe
dec 2012
For et par år siden var der en fyr på centertorvet (i vores lokale center) der viste hvordan man udstopper fugle. Datteren syntes at det var vældig spændende, så vi sad i et par timer og så på. (de fleste andre børn blev hurtigt skubbet videre af deres forældre)
Det var ulækkert og interessant på samme tid og han syntes at det var hyggeligt at kunne formidle sin viden.
Vi kan godt lide at nørde i ting. Vi har også brugt MANGE timer i Randers regnskov
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Men skulle vi nu ikke lige få nogle facts på bordet?
Marius er ikke døbt Marius, det var plejernes navn til ham som ikke skulle have været ude i offentligheden, det var et lille mediestunt der skulle få blodet i kog åbenbart.
Man kan IKKE kastrere en giraf uden konsekvenser, for det første har de en meget lav tolerence for narkose, hvis han så endelig skulle komme ud af narkosen uden komplikationer, ville det ikke løse problemet med de andre hanner. Det er ikke ligesom med hunde og katte, han ville stadig blive udstødt fra gruppen og få knubs.
Derudover er graviditet og opforstring af kalve en vigtig del af dyrenes hverdag i zoo.
Igen det er ikke ligesom med hunde og katte i fangeskab, de er domesticeret dvs. de hver dag har underholdning i form af gåture, leg, hygge med deres mennesker, osv. dette kan på ingen måde implementeres i en giraf hverdag, ej heller er der mandskab til det.
Derudover er avlsprogrammet faktisk utrolig vigtigt, og hvordan skal de få kalve hvis de ikke lader girafferne parre sig? Hunkalve kan i høj grad bruges i avlsprogrammet og de er meget nemmere at finde plads til i andre zoologiske haver end hannerne.
Der var masser af zoo's der tilbød en plads til Marius, problemet er bare at kun et af disse steder er en del af EAZA (Som Kbh Zoo er), og den zoo havde udelukkende hanner, er der nogle der kan gætte konsekvenserne af dette?
At de valgte en dissektion foran publikum kan jeg ikke se noget problem i, det blev gjort på zoo's grund, man skulle aktivt sige ja og møde op for at kunne få lov at se med, ergo ingen blev tvunget, og dem der var afsted og se det havde da sikkert en super fed oplevelse, de har set noget jeg ikke har set.
Og ja jeg gad fandme godt have været det.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
At børn så på:
1. At giraffen skulle aflives var annonceret på forhånd.
2. Der var da voksne med dem!
Folks reaktionefr - særligt amerikaneres:
Der bliver stille hver gang nedlukning af den afrikanske Savanne, lukning af TV stationer der viser naturprogrammer, og en ordenlig gennemgang af fedme-epidimien (særligt i USA) fordi det helt sikkert skyldes indtagelse af kødprodukter fra raske, slagtede dyr i massevis. Når de ting nævne bliver der stille har jeg oplevet.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Jesper,
Hvis jeg husker rigtigt så er tallet noget højere end 200.000 såfremt man tæller samtlige Huller-I-Hækken-Ups katte med, som ikke har et hjem. Jeg fik det estimerede antal at vide hos Dyrenes Beskyttelse i Snertinge i begyndelsen af november da jeg hentede Bamse hos dem. Det var svimlende.
aug 2012
Jesper
Snøft sikke et foto ,men hvor er det velplaceret i denne debat .
Dette foto siger mere end ord....
Kan forstå hvis enkelte var forarget, men at få så mange folk på nakken
Pga uvidenhed , det er sørgeligt
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
I guder hvor er folk dobbeltmoralske..
Sjovt nok har det jo ikke vagt ramaskrig i pressen som aflivningen af Marius..
Jeg syntes det er 1000 gange mere ok at aflive en giraf og bruge den til løvefoder end det er at hoppe rundt på en døende hval som var den et stykke legetøj
aug 2012
Men hvordan faa....kan folk finde på at hoppe på en døende hval ?..
Jeg er målløs
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.114
Især ikke hvaler som kan eksplordere fordi de rådner ret hurtigt.. Det er ikke noget mit barn ville få lov til..
Og ja jeg har været med til at dicikere både rotter og en kalv, som en del af en uddannelse.. men det er gjort for at lære noget om dyret, ikke for at blive "kendt" for at have hoppet rundt på det..
aug 2012
aug 2012
Der er så meget nød og fattigdom rundt omkring.....og nej vi kan ikke redde alle
Men at hyle så meget op pga en giraf ,.
Brækker mig over den dobbeltmoral der præger hele Marius debatten
Fx kendte der er meget klogere end biologen, kendte der udnytter deres position til at udtale sig om noget de ikke aner en pind om.
Børn dør i massevis men bekymre de sig om det Nej
maj 2007
Ja der er børn i nød, det er der nu engang også herhjemme...
Hvorfor skal man redde hele verden når man ikke engang kan/gider redde egne rækker først?
Løverne skal også have mad, og man lære altså et og andet om at åbne dyrene
aug 2012
Prøv lige at læse mit indlæg igen.
Jeg debattere i øst og du svare i vest
Jeg starter hele debatten med at skrive man nu engang slår dyr ihjel og fodre rovdyr fx med stykker af en giraf og det er jeg stor tilhænger af så længe det fuldføres ordentligt og med respekt for dyrene.
De personer jeg nævner er kendte der promenere sig uden at de overhovedet har sat sig ind i sagen .
Hvilket vi jo desværre også har set her i andedammen bla politikere der score billige point pga uvidenhed.
maj 2007
aug 2012
Måske er jeg langsomt opfattende
Forklar lige dit indlæg
Den bemærkning har vist ikke noget med tråden at gøre,
Beltane
ok
maj 2007
aug 2012
Absolut ikke
aug 2012
Hvad skete der lige der ???
Husk vi er voksne mennesker med ret til meninger
aug 2012
God dag Lone J
Et sådan svar ødelægger alt seriøsitet i dit indlæg ,
Skal nok gå langt uden om
Øv
aug 2012
Ja Marius havde et kort men godt liv
At aflivning var nødvendig tror jeg på, opfatter Zoo direktøren som en klog mand der vil dyrene det bedste samt han ved hvad han gør ....
Ang Katte er jeg enig ,det er ikke synd at være død, men forfærdeligt at være overskudskat.
maj 2007
Men hvis det havde været en slange så ville jeg gerne se det..
maj 2012
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 30
aug 2012
Nuttede edderkopper findes ganske enkelt ikke :
Men jo kan godt se pointen.
aug 2012
Et stk Hubert til salg :P
aug 2012
Kig lige en gang mere på din afsluttende sætning.
aug 2012
Enig
Hvis alle var enige ville det godt nok blive kedeligt
Marius' død