1.745 visninger
|
Oprettet:
En lille bil {{forumTopicSubject}}
Halløj!
Jeg bliver fastansat den 20 oktober (YES!) og har derfor endelig råd til at skifte scooteren ud med en bil.
Jeg er førstegangs bilkøber/ejer, og derfor søger jeg lidt erfaringer og råd
Jeg vil gerne købe en lille bil til omkring 70-80.000 kr. og kunne tænke mig at høre fra jer, om der er mærker/modeller I ville anbefale? Jeg overvejer Ford Ka, Fiat Panda, Toyota Aygo, Peogeut 300, Chevrolet Spark.
Hvad skal man vælge?
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 357
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
VW Smart er da i hvert fald en lille bil
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
jun 2009
Jeg er totalt ligeglad med udseende, jeg skal bare ha' noget der fungere, ikke går i stykker og er sikker at køre i.
jun 2009
jun 2009
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
jun 2009
Chevrolet har jeg også hørt en del dårligt om. Men Felis hvad er der galt med Suzuki?
Hvad med den Seat Mii er den noget værd?
jun 2009
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dog kan jeg da sige at Mercedes Smart er sjov at køre i og der er mere plads i den end man umiddelbart tror
https://www.google.com/search?q=mercedes+smart&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_YkrUt-6FcG44ASAs4HwBg&sqi=2&ved=0CD4QsAQ&biw=1024&bih=545
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Bare husk lige meget hvad du vælger, så få den rustbehandlet! Den behandling den har fået fra fabrikken holder ikke til det danke vejr!
Hvis du husker at få den rustbehandlet efter forskrifterne, skulle den gerne kunne holde en hel del år
jun 2009
Jeg har kigget på de forskellige, og vælger nok de franske fra, da jeg også har hørt en del dårligt om dem.
Følgende biler vil jeg gerne prøvekøre; Ford Ka, Toyota Aygo, Seat Mii, Hyundai i10 og vw Up
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Det er en af den der stopper motoren når man holder i et kryds, det kræver lidt tilvænning, men er godt for benzinøkonimien
jun 2009
okt 2005
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 2 Svar: 97
Ved at de har lidt med nogen baghjulslejer, som ikke holder vildt godt.
Men rustmæssigt er det ikke til at se, at hendes har rundet 200k på 6år
Har selv lige lavet en del service og gennemgået en masse små biler, og jeg har været ganske imponeret over den lille KA, kvalitetsmæssigt kan den ikke måle sig med dyre biler, men med priser fra 70k! Så skal man desværre ikke forvente en fuld læder kabine med navi osv luksus.
Til at slutte af på, så kan jeg på ingen måde anbefale den skrammel kasse til up!
Det er den mest intetsigende bil der findes, og at den blev årets bil beviser bare dette, de har år efter år valgt forkert.
Eneste grund til at de score 5 stjerner i ncap, er at de har citybrake (Virker ikke optimalt)
Eneste grund til at de sælger, er det grimme emblem der sidder rundt omkring på dem. Seat mii og skoda citigo er samme bil, med andre emblemer..
Er selv vw ejer, så er ikke bare kæmpe modstander af vw..
Men hvordan bliver dit kørselsmønster ?
For hvis du skal ud og trille en masse km på motorveje osv, så ville jeg undgå de små mikrobiler helt
jun 2009
Jeg kører omkring 30 km om dagen. Jeg kører kun på motorvej når jeg en gang i mellem skal på udstilling, ellers er det bykørsel og landevej
okt 2005
http://www.ford.dk/personbiler/ka/udstyr-og-specifikationer
Udstyret kan ses der, og ville da mene, at 69k modellen + lidt for noget ekstra udstyr (Nok bare mig som ikke ville leve uden de småting), så er man fint kørene, hvis det skal være nyt vel og mærke.
Men sid lidt og kig derinde, og se hvilke ting der ville være lækre at have med, og evt regn ud, om det kan betale sig, at vælge trend+, frem for trend.
Men det er kun udstyret der er forskelligt, selve bilerne er ens, lige fra den billige til den "dyre"
jan 2012
Man skal være lidt af en fanatiker og mærkefreak for at købe den...for den er alt for dyr i forhold til hvad man får..</i>
Det kommer da an på om man vil have en spritny bil, for så dyr er Smarten nu altså ikke i forhold til de andre små biler, jeg giver dig ret i at køreteknisk er den intet særligt, men som jeg skrev er den sjov at køre, og er det primært by kørsel, så kan jeg kun sige at den er super nem at parkere..
Jeg betegner bestemt ikke mig selv som særligt en mærkefreak eller fanatiker, her i hustanden har vi igennem tiderne haft Volvo, Ford, Renault, Mercedes, BMW, Citroen, Lancia, Alfa Romeo (har jeg nu) og nr. 2 bil er nu en Smart, jeg ville ikke afvise at jeg kunne finde på at købe en Smart også, ikke en ny, for med en kilometer pr liter på 19 km og 40 km på arb og det samme hjem igen, hver dag så er det væsentligt billigere end de 11 km pr liter jeg kører nu..
Men skal manhave passagere med fra tid til anden så er de andre små biler noget bedre..
Og så vil jeg tilføje at hvis du ikke skal køre lange strækninger jævnligt og primært by kørsel, så hold dig væk fra diselbiler, for det kan de ikke holde til i længden..
jun 2009
jun 2009
Der er ingen bagsæde i en Smart er der?
jan 2012
Faktisk nævnte jeg Smarten lidt for sjov, fordi ikke ret mange kender til den
Jeg syntes du skal tage ud og prøve nogle af dem du har nævnt og finde ud af hvilken en der passer bedst til dig, hvilken du sidder bedst i, er lettest for dig at køre og hvor du fr flest af dine ønsker opfyldt ved..
Held og lykke
okt 2005
Og Heidi er inde på det rigtige, ud til forhandlerne, og se, rør og prøv bilerne.
At jeg sidder ok i en bil, og findes den god at køre i, betyder ikke at du har samme mening, er tit set at folk kommer op og skændes omkring biler.
http://image.automobilemag.com/f/reviews/editors_notebook/1105_2011_smart_fortwo_passion_coupe/31140911+w968/2011-smart-fortwo-passion-coupe-trunk.jpg Der findes 2 eller 3 andre modeller, men der er endnu mindre plads bagi, og de leveres vidst kun med deres automatiske gearkasse, som ingen har tålmodighed til
En lille bil