{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Ups, jeg har været fræk {{forumTopicSubject}}

På Facebook så jeg et opslag fra superbest hvor man kunne vinde et års forbrug af Bilanx foder.
Der var to der skrev om at det ville de gerne og deres katte elskede det...
Jeg kom til at skrive noget i retning af:ville være en fed gevinst hvis det var ordentligt foder;-)
Superbest svarede hurtigt tilbage at det var højkvalitets foder, hvortil jeg svarede at jeg havde læst indholdsfortegnelsen adskillige gange og at det ikke var godt, bedre end whiskas men det siger jo ikke så meget. Eller noget i den stil smiley
Kender I det, hvor man "kommer til" at være på tværs på den måde?
Deres timing var ikke så god for jeg havde lige svaret i flere fodertråde herinde, da jeg så den;-)
Ups ups:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ups, jeg har været fræk
  • #1   28. maj 2013 ja, det kender jeg godt. Det kan være meget svært at holde sig på måtten smiley

  • #2   28. maj 2013 Ja og så føler jeg at de lyver når de bilder folk ind at det er kanongodt foder:-\

  • #3   28. maj 2013 Jo jo, jeg har været oppe at diskutere med Best Friend om deres Bilanx tørfoder smiley

    Først spurgte jeg ind til om der var korn/kulhydrat i, hvortil de svarede:

    <b>"Ja, der er korn i dette foder og kulhydrater. Kornfrit foder er typisk fremstillet på kartofler eller ærter, hvilket også er lig med kulhydrater. Katte har også brug for kulhydrat, for ellers bruger de af proteinerne som energikilde, hvilket ikke er hensigtmæssigt. Proteiner skal bruges til opbygning af muskler, væv m.v.. Vi ved godt, at der er en trend mod kornfrit foder, men vi (vores dyrlæge) er af den overbevisning, at det sådan set bare er en trend. Det er så få katte, som måske bliver allergiske overfor gluten i korn. Der er lige så stor chance for, at en kat bliver intolerant overfor noget i kartofler eller ærter i det kornfrie foder. Andelen af kødprotein i vores foder er rigtig højt (op til 88,5%), og det er vi så stolte af, at vi som nogen af de eneste skriver det på emballagen."</b>

    Mit svar til dem lød så:

    "Der er vi så ikke enige smiley Katte er rovdyr og har ikke brug for korn og sukker, derimod kød, kød og mere kød smiley "

    Deres svar var:

    <b>"Som vi skriver er der også kulhydrater i det kornfri foder. Nej, katte i naturen spiser ikke korn, men de spiser heller ikke kartofler, ærter eller andre grøntsager. Katte kan ikke leve af 100% kød alene. Vores dyrlæge har forsket i ernæring i rigtig mange år, så han ved rigtig meget om, hvad katte har brug for."</b>

    Herefter opgav jeg bare den diskussion! smiley


  • #4   28. maj 2013 Jamen Lotte:
    Seriøst, så er der jo også kartofler og evt. ærter i de kornfrie produkter - tror det var den kornfri Porta 21 eller også var det én af de andre mærker jeg nærstuderede forleden.
    Kartofler og ærter hører jo heller ikke hjemme på menuen.
    Hvad tror du der er i maven på en mus eller fugl?
    Korn!


  • #5   28. maj 2013 Jamen det er rigtigt nok.. Der er kartoffel (som jo egentlig er kulhydrat) i den kornfri porta 21...

    Men ikke dermed sagt at de har behov for det...

    Det er jo det de påstår..


  • #6   28. maj 2013 Den prøvepose jeg fik havde 32 procent protein i, stod der udenpå. Jeg læste indholdsfortegnelsen igennem flere gange (den var på svensk) og kunne ikke finde noget kød . Der er fiskemel og fjerkræsmel i som det mest kødlignende... Resten var korn, grøntsager og andet jeg ikke kunne gennemskue (og jeg er altså ret god til svensk)
    Hvis de har en med 88 procent hvorfor er det så ikke den de sender ud. Sært.


  • #7   28. maj 2013 Jeg kender godt den der med at "komme til" at skrive noget, på et tidspunkt var der en konkurrence på FB hvor Whiskas udloddede 1 års forbrug af kattemad..

    Jeg kom til at skrive at jeg helst ikke ville vinde, for jeg serverede ikke junk food for mine katte smiley


  • #8   28. maj 2013 Jeg fik også en prøve pakke tilsendt... og blev bedt om en bedømmelse af fodret på FB....

    Jeg skrev at ingen af mine katte ville æde det... og jeg ikke brød mig om indholdet... da der var alt for lidt kød i... så jeg ville ikke købe det....

    Desværre kan jeg ikke finde det igen... så måske det er blevet slettet smiley




  • #9   28. maj 2013 G.H.:
    Puha, må du ikke! smiley Det gavner ikke salget - og hvorfor tror I at der er blevet uddelt Bilanx i lange baner??? Markedsføring. smiley


  • #10   28. maj 2013 Slemme mig smiley

Kommentér på:
Ups, jeg har været fræk

Annonce