falsk tryghed :-/ {{forumTopicSubject}}
Man kan åbenbart ikke føle sig tryg bare fordi man har installeret røgalarmer i huset
Her i går vælger vores combiovn at gå i selvsving mens jeg sidder inde på kontoret og snakker med min mor over skype. Jeg er lidt forkølet, så kan ikke rigtig lugte noget.
Manden kommer så ind og får mig råbt op. Det viser sig at hele huset er fyldt med røg
Det var så heldigvis kun røg. Combi-ovnen viser sig så at være kilden så den ryger ud med det samme og vi får åbnet alle døre og vinduer for at få røgen ud og derefter stå udenfor indtil det værste røg er væk.
Men ikke én af de 7 røgalarmer vi har i huset sagde så meget som en lyd!!! Og der var fuldt batteri på alle!
Nej, den eneste alarm der ville sige noget i alt røgen var den billige harald nyborg model vi ellers havde siddene ude i garagen som han tog ind, da vi jo kunne konstatere at de ellers dyre røgalarmer ikke virkede på røg(gad vide hvad de så reagere på??).
Den billige reagede med det samme den kom i kontakt med røgen. Så i dag har vi været ude og købe en flok harald nyborg alarmer til at have herinde i huset!
Men vi måtte jo også investere i en ny combi-ovn for den gamle kommer ikke ind igen!
men for delen, man tror man har sikret sig ved at have nogle dyre alarmer og så siger de ikke en dyt selvom røgen er tyk nok til at skære i!
Det var vist heldigt at det ikke var nat så det ret hurtigt blev opdaget. det var kun 15 min efter jeg sidst var i køkkenet og der ingenting var galt.
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
vi var heldige. men det er utroligt hvor hurtigt der kan blive fyldt med røg. det tog som sagt under 15 min fra ingen tegn på røg fra ovnen til huset var fyldt.
Her lugter stadig af røg, den lugt er ikke lige til at få ud, men det er da bedre efter at vi har vasket køkkenet, vægge og lofter ned, samt luftet ud i 20 min 2 gange om dagen med alt åbent. skåle med eddike er også sat op.
falsk tryghed :-/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside