{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.119 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19

Salgskontrakter {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart til at sælge et hold kattekillinger - racekatte.
Jeg er opmærksom på at mange laver en salgskontrakt med bizarre krav, som eks. dokumentation for sterilisering, tilbagekøbs-ret etc.
Men jeg kan ikke se hvordan køberen er forpligtiget til at overholde noget som helst, udover dyreværnsloven og selvfølgelig at betale for katten.
Så hvordan kan salgskontrakter med diverse klausuler, være andet end falsk tryghed for sælger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgskontrakter
  • #1   10. maj 2015 Neutraliser dine killinger. Så slipper du for at tænke på den klausul. smiley

• #2   10. maj 2015 Du har i princippet ret, derfor vil jeg anbefale dig at neutralisere dine killinger inden salg og så vælge dine killinger købere med omhu..

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#4   10. maj 2015 @ Lotte
    Hvis jeg sælger en bil, kan jeg så skrive i salgskontrakten at køber skal male den blå?
    Jeg kan ikke se hvordan det kan være bindende bare fordi det skrives i en kontrakt. Jeg vil derfor gerne have at du kunne henvise til noget dokumentation for din påstand.
    smiley

• #5   10. maj 2015 Du kan jo få en grundkontrakt hos de store organisationer, den bruger de fleste ved salg af rasekatte med tavle.

Jeg har købt alle mine neutraliseret, det er rart det er gjort, og man ikke skal stå med en ny killing som ny katte ejer, og så skulle have den gennem en operation.
    De fleste har neutraliseringen med i prisen på killingen, nogle gør det efter regning fra dyrlægen.
    Omkostningen klares jo for det vi som killing køber ligger som bekræftigelse på, at vi virkelig vil købe killingen, og står du med et helt kuld får du jo rabat.

Det er dejligt, at få en lille killing hjem som både er fikset, chippet/ tatoo og registreret i dit navn, og bare skal ud og have 2. Vaccination.
    Et gode mere ved det for opdrætteren er, at så er de sikker på, at der ikke kommer killinger på de katte de har valgt, at sælge til kæl.

• #6   10. maj 2015 Da jeg opdrættet endnu, var der flere opdrætter der splejset om at få en advokat til at udfærdige en kontrakt der var juristisk bindende.
    Det er jo også en mulighed smiley

• #9   10. maj 2015 Der til, hvis man skriver nogle krav i kontrakten, så husk at der skal være en konsekvens for ikke at overholde kontrakten, i.e. en bod - som ikke må overskride kattens pris.

Jeg er ikke selv til at stille krav i kontrakter. Jeg foretrækker at have snakket godt og grundigt med køber inden for at kende deres holdning til forskellige ting, samt have gjort det jeg selv synes skal gøres (vaccination, neutralisering mv.).

Edit: Nå, kan se at Camilla Sabrecats har svaret det samme i mellemtiden, så kan jeg lade være at finde på at lave andet efter jeg er startet på et svar.

• #10   10. maj 2015 2 gange har jeg fået killing som ikke var ordnet endnu, men vi brugte så også samme dyrlæge smiley der var der også skrevet ind, at kom der killinger, så var der en bod pr killing hvis der kom upser, men det kom der ikke smiley og det blev fikset så hurtigt det kunne lade sig gøre i de særlige situationer.
    Men Gud hvor er det bare rart det er gjort!

• #11   10. maj 2015 Tro mig Jette, det er også rart for os opdrættere. smiley

• #12   11. maj 2015 Jeg forstår ikke helt at man bruger disse kontrakter...

For ifl. forbrugerloven er en kat/hund stillet på samme måde som en brødrister...

Det vil sige at når Elgiganten sælger en brødrister så overdrager de brugsretten til køber.. og derved kan køber selv bestemme om de vil riste rugbrød eller franskbrød..

Når man sælger en kat fertil med en kontrakt der siger at katten skal være neutraliseret inden 6mdr og der ikke må laves killinger på katten... så er det altså ikke gældende. Køber har brugsretten over katten og kan gøre præsis det de har lyst til... også at nægte at neutralisere den og lave alle de killinger de vil, uden man kan gøre noget ved det...

• #13   11. maj 2015 G.H - Medmindre man skriver noget ala at katten ville koste 10.000 til avl, men at denne brugsret følger ikke med, så derfor får man katten til den nedsatte pris af 5.000 kr etc. Så er det faktisk gyldigt ifølge juristerne smiley

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#15   11. maj 2015 Eva K
    Kan du henvise mig til noget dokumentation for den påstand?

• #16   11. maj 2015 Anders - Nej, det er information jeg har fået af jurister på de forskellige seminarer og kurser jeg har taget som opdrætter. F.eks. kan jeg kun anbefale at tage Felis Dancia's opdrætter uddannelse. Modul 4 omhandler blandt andet det, samt de forpligtelser man har som opdrætter og sælger i følge DKs love.

• #17   12. maj 2015 Udarbejd den med en advokat

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#18   12. maj 2015 Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, ingen har indtil videre henvist til at en troværdig kilde (uden at det er en advokat med en timeløn på 3000)
    Jeg hører kun rygter om at man kan lave en kontrakt...desværre.

• #19   12. maj 2015 Du afgører jo selv om du vil spendere de penge til en advokat eller ej. Nogle reg. Opdrættere har lavet deres med en advokat

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#20   12. maj 2015 En salgskontrakt er ikke juridisk bindene fordi en advokat har skrevet den.
    Hvad der ville gøre mig glad = smiley ville være at nogen her kunne henvise til en lov/paragraf hvor der stod sort på hvidt - så jeg kunne forstå det - hvor langt mine rettigheder som katteavler rækker. Hvis katte er sidestillet med almindelige produkter (eks. stegepande), har jeg jo ingen rettigheder efter salg.

• #21   12. maj 2015 Så læs Købeloven

• #22   12. maj 2015 Og det var så aftaleloven også
    https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=82218

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#23   12. maj 2015 Er det et specifikt afsnit du tænker på?

• #27   13. maj 2015 Anders, du må altså lave "benarbejdet " selv

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#28   13. maj 2015 Jeg har skam læst en masse af de links der er kommet frem, og søgt på det selv.
    Men ingen steder står der noget som helst om at man kan stille krav til køber, som stadig gælder efter salget.

• #30   14. maj 2015 Hvis du er reg. opdrætter (i en hovedklub under Felis Danica i hverttilfælde) så har du pligt til at lave en kontrakt. De har en glimrende skabelon på deres hjemmeside.

Derudover kan jeg da også kun opfordre dig til, at tage nævnte opdrætter uddannelse. Så bliver du netop undervist af en jurist, som også kan besvare alle dine spørgsmål vedr. emnet.

http://www.felisdanica.dk/Opdraet/Diplomudd.aspx

Det er jo for, at sikre ens killing bedst muligt, at man laver en kontrakt. Jeg laver også en ved salg af mine killinger, og hvis en killingekøber ikke vil underskrive, så skal han slet ikke have en af mine killinger. Så nemt er det.

• #31   14. maj 2015 Annette S - Ja og nej. Kontrakt og kontrakt. Sælger man kat A for XX kr., så kan en kvittering for beløbet faktisk gøre det ud fra formuleringen (det er i hvert fald sådan jeg har forstået det fra FU). Fordi er man opdrætter i FIFe (dvs. i DK typisk under Felis Danica i en af deres 4 hovedklubber), så skal man overholde følgende
    2.3.1 Aftaler

Enhver aftale eller begrænsning for købere af killinger eller brugere af avlshanner skal, for at undgå misforståelser, være skriftlige.

• #32   14. maj 2015 Anders B - I forhold til dit ønske om kontrakt der er juridisk gyldig kan dog tilføjes at laver du sådan en, så skal du jo også være parat til at gå i retten, og bruge tid og penge på det, hvis den bliver misligeholdt! Ellers så er den jo ikke andet værd end det papir den er skrevet på.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#33   15. maj 2015 Eva
    En kontrakt er ikke juridisk gyldig fordi den er skrevet under af begge parter, og evt. fordi en jurist har vejledt om indholdet af kontrakten.
    Hvis indholdet ikke er juridisk bindende hjælper det derfor ikke at gå i retten.
    Ingen har indtil videre svaret på mit spørgsmål om diverse krav sælger kan forlange af køber efter salget er juridisk bindende.
    Hvis du har noget fra dine kurser etc. kan du så ikke scanne/fotografere/sende en email eller fremvise det på anden måde?

• #34   15. maj 2015 Spørg nu en jurist så

• #35   15. maj 2015 Når dy skal leje en bil, skriver du også under på en kontrakt. Den er et bevis på at begge parter er enige om det der står i den af forpligtelser og rettigheder på begge sider.

Der står det hele sort på hvidt og du som lejer har skrevet under dermed erklæret dig enig i vilkårene firmaet har opsat i den. Slut prut

• #36   15. maj 2015 Gennemgå indholdet af den med køberne. Så du er sikker på de har fattet det hele. Når den er underskrevet beholder du selv dokumentet med den originale underskrift, og giver en kopi til køberen.

• #37   15. maj 2015 Lidt OT:

Men det er ikke race-katte du sælger med mindre du er registreret opdrætter og dermed får stamtavler på kattene.

Du har nemlig intet bevis for at kattenes ophav og at de er 100% den eller den race, også kan køber sådan set kræve afslag i købesummen eller hæve købet, hvis de opdager det.

Skal for en god ordens skyld nævne at netop sådan en sag er afgjort til købers fordel i retten

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#38   15. maj 2015 Lena....... smiley
    1. Man kan ikke bare spørge en jurist...money money money.
    2. Det handler ikke om at leje, men sælge. Hvis jeg sælger min bil, kan jeg ikke skrive i salgskontrakten at sælger ikke må køre med passagerer på passagersædet, og forvente det bliver overholdt !!! Fordi lovgivningen ikke bakker mit dumme krav op.
    3. Jeg har stamtavler på mor og far kat, killingernes stamtavler kommer, når de kommer.

• #39   15. maj 2015 Hvorfor har du så ingen katte oprettet?

• #40   15. maj 2015 Anders

Landet ligger nu engang sådan at det ikke er muligt at få stamtavler på de killinger man laver med mindre man er registreret opdrætter.

Hvis du er reg. Opdrætter så har du også et såkaldt stamnavn. hvad er så dit stamnavn?

At du vælger ikke at kontakte en jurist er dit valg. Ikke detsto mindre er det netop sådan en person du skal have fat i, når svarene her ikke er gode nok efter din mening

• #41   15. maj 2015 At fortælle samt fremvise stamtavler på forældrene kan iøvrigt IKKE anvendes som "bevis" på killingernes ophav.

Du kan jo i princippet bare gøre som flere andre gør og har gjort: vise en stamtavle på en afdød kat og fortælle køber den skam er far eller mor til den killing vedkommende vil købe.

• #42   15. maj 2015 Hvis det forholder sig som jeg tror det gør, så er du ikke reg. Opdrætter og dermed vil det være falsk varebetegnelse at sælge de killinger som racekatte

• #43   15. maj 2015 Kontrakter indeholder sådan set to ting

Forpligtelser og rettigheder for både køber og sælger eller lejer og udlejer.

Hvad pokker du vælger at kalde den er sådan set underordnet.
    Købskontrakt
    Salgskontrakt
    Låneaftale
    Lejeaftale
    Osv

Indholdet af kontrakten skal selvfølgelig være afpasset typen. Men en kontrakt er altså en kontrakt og den stipulerer nu engang rettigheder og forpligtelser på begge sider

En underskrift er et bevis på at dens indhold er forstået og accepteret. Om køber så ikke har læst den er sgu købers problem og ikke sælgers. Det er jo er personligt tåbeligt valg køber har taget

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#45   15. maj 2015 Eksempel:
    Anders og Lena laver en kontrakt, der bestemmer at du skal være min personlige slave indtil du dør. Vi underskriver begge to, Dermed har du givet udtryk for at du har forstået indholdet.
    Er denne kontrakt gyldig?
    Det er jo et personligt tåbeligt valg hvis du fortryder....

• #46   15. maj 2015 1.Så vidt jeg ved er der en lov mod slaveri .

2. Sådan noget er jeg for intelligent til at skrive under på.

3. Jeg er ikke forpligtet til at skrive under. Specielt ikke på sådan noget. En kontrakt underskrevet under tvang er ugyldig

Hvad er dit stamnavn?

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#47   15. maj 2015 Fint, vi tager et andet eksempel.
    Du køber min bil, kontrakten siger du skal synge godnatsang for den hver aften, du skriver under, så nu skal du synge for min tidligere bil!
    Du er ikke forpligtet til at skrive under, men af den ene eller den anden grund gør du det, hvorfor er ikke relevant her, det eneste der er relevant er om du skal synge for bilen.
    Mit stamnavn er urelevant for denne diskussion. Jeg har selvfølgelig ikke i sinde at snyde købere eller lave falske stamtavler.

• #48   15. maj 2015 Kan iøvrigt fortælle dig at de to tavlekatte jeg har , er købt under forudsætning af at sælger selv skulle levere katten (sælgers vilkår). Bræd jeg mig ikke om det kunne jeg sgu bare lade være med at skrive under og så kunne sælger afvise at sælge dem

• #49   15. maj 2015 Dit stamnavn er relevant i forhold til at du vil sælge killingerne som racekatte.

Er du reg. Opdrætter skulle der ikke være et problem med at fortælle hvad navnet er. Men det er der så kan jeg se (hvorfor mon)

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#50   15. maj 2015 Hvis du ikke kan bidrage med indhold relevant til mit spørgsmål, hold dig venligst ude af min tråd.

• #51   15. maj 2015 Er et krav om feks at katten ikke må lukkes ud til fritløb relevant og fair?

Ja gu er det da så. Det er kattens sikkerhed der er tale om her. Så ja, det er det. Der er således ikke tale om er absurd krav om at jeg skal synge godnatsang for den

• #52   15. maj 2015 Nå, nu skal jeg holde mig ude af din tråd. Og dy har stadig ikke besvaret mit spørgsmål med stamnavnet, det burde du ellers ikke have problemer med.

Med dit sidste svar har du sådan set besvaret det. Du har ikke noget

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#53   15. maj 2015 Du er for dum, du kan af en eller anden grund godt lide at komme med svar, som ikke har noget indhold, og så prøver du at dreje spørgsmålet over på noget irrelevant i forhold til mit spørgsmål.

• #54   15. maj 2015 Ja, selvfølgelig skal du overholde kontrakter, der vurderes som rimelige. Det er derfor, at begge parter læser kontrakten igennem, inden de underskriver.

Jeg går ud fra, at du vil opdrætte på to katte, som du har skrevet under på at få fixet, siden det er dig så magtpåliggende at finde ud af, om en kontrakt er bindende eller ej.

• #55   15. maj 2015 Nej Anders jeg er lige netop ikke dum. Du har fået ganske relevante svar fra flere herinde mig selv inkl. De er så ikke gode nok efter din mening. En jurist er i så fald "din ven" men sådan en vil du ikke give en timeløn for. Det er jo dit valg og fair nok.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#56   15. maj 2015 Jeg er interesseret i spørgsmålet fordi jeg ved at hos katteavlere er det meget udbredt, men min fornuft siger mig at de krav sælger påfører køber ikke er jurisk bindende. Jeg har ikke besluttet mig hvad der skal ske med mine killinger, de er mine første.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#57   15. maj 2015 Lena ?!?!
    Svar hvor??
    En henvisning til retsinfo? tak for det, jeg troede jeg skulle lede efter loven på ekstrabladets hjemmeside!! hallo mand!!!!
    De andre links der er blevet vist har jeg selv fundet før jeg spurgte herinde.
    Hvad jeg IKKE har fundet er skriftlig dokumentation for det jeg spørger om.

• #58   15. maj 2015 Og FORBRUG

• #59   15. maj 2015 Gud fader mand,

Hvorfor skrive under på nogen som helst kontrakt overhovedet. Den gælder vel ikke når det kommer til stykket ....... Eller hvad?!!??

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#60   15. maj 2015 Nu er du dum igen....
    gå nu med dig, og irriter nogle andre din trold

• #62   15. maj 2015 Det du kalder bizarre krav, er krav der omhandler kattens sikkerhed, sundhed osv. Bla. Fritløb, som reg. Opdrætter, der laver de her kontrakter på deres katte. De sælger ikke til fritløb. Det er noget nogle ikke bryder sig om, men det omhandler katten og dens sikkerhed og er derfor et rimeligt krav. Derfor kan det skrives ind i kontrakten som et vilkår og være bindende

At man skal synge godnatsang for den hver aften er derimod ikke.

• #63   15. maj 2015 Anders, jo de er juridisk bindende. Og har du skrevet under på ikke at bruge kattene til avl, kan du tillægges en bod, som du kommer til at betale. smiley

Iøvrigt kan du ikke få stamtavler på killinger, hvis forældrenes stamtavler er lukkede.

• #65   15. maj 2015 Ja, det handler om kontrakten er bindende som i om man kan blive retsforfulgt hvis er eller flere vilkår ikke overholdes selvom den er skrevet under af køber og sælger

• #66   15. maj 2015 Flere har svaret på spørgsmålet

• #68   15. maj 2015 Og nej, vi kan ikke sidde og scanne vores papirer fra opdrætter uddannelserne ind - det er brud på ophavsretsloven. Jeg kan anbefale dig, at tage kurset. Det giver netop svar på den slags spørgsmål.

• #69   15. maj 2015 Og ja Eva. Teoretisk set kan aftalen være nedfældet på en lap toilet papir, men der står jo netop:
    2.3.1 Aftaler

Enhver aftale eller begrænsning for købere af killinger eller brugere af avlshanner skal, for at undgå misforståelser, være skriftlige.

___

Dvs. enhver AFTALE eller BEGRÆNSNING - det være sig aftale om køb, aftale/begrænsning om fritløb, aftale/begrænsning ifht. avl osv osv osv. skal være skriftlige. Har man ingen begrænsninger så er en kvittering nok - har man krav/begræsninger så skal det stå skriftligt.

• #70   15. maj 2015 Og hvis du snart skal til at sælge dine killinger, så har du vel også stamnavn og søge tavlerne - de skal jo følge killingerne.

• #72   15. maj 2015 Jeg hopper ud af tråden, når man må kalde hinanden ting, uden at der gøres noget. Det er ikke noget for mig.

• #73   15. maj 2015 Du har ret Susanne, der plejer, at blive sat stopper på for mindre.
    Denne tråd er da vist også udspillet, for uanset hvad der bliver sagt, kan det ikke bruges af TS.

• #74   15. maj 2015 Annette S - Ja, det var det jeg skrev i mit første indlæg, som du skriver nu? smiley

• #75   15. maj 2015 Så forstår jeg ikke hvorfor du anfægter mit indlæg. Man HAR jo pligt til, at lave et skriftligt bevis på salget, uanset om du vil kalde det kvittering, kontrakt, bevisbrev - whatever smiley

• #76   15. maj 2015 Annette - Fordi der er stor forskel på en kontrakt og en kvittering smiley Du får jo ikke en kontrakt når du køber en pakke brød i Føtex, du får en kvittering. Skrev jo direkte:
    "Ja og nej. Kontrakt og kontrakt. Sælger man kat A for XX kr., så kan en kvittering for beløbet faktisk gøre det ud fra formuleringen" smiley

• #77   16. maj 2015 Jeg tror vi kører rundt i det samme, fred være med det. Så længe vi kan blive enige om, at vi har pligt til at nedfælde aftaler vedr. salget af en evt. killing på skrift. Det er vel det vigtigste. smiley

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#78   16. maj 2015 Vi kører rundt i alt andet end svaret på mit spørgsmål...

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#80   16. maj 2015 Jeg er selvfølgelig ikke et øjeblik i tvivl om at "standard" kontrakter er bindende.
    Fra aftaleloven:
    "En kontrakt kan erklæres ugyldig hvis den fx strider med den danske lovgivning."
    "§ 36. En aftale kan ændres eller tilsidesættes helt eller delvis, hvis det vil være urimeligt eller i strid med redelig handlemåde at gøre den gældende. Det samme gælder andre retshandler."
    Mange normale mennesker ville finde det urimeligt hvis sælger eksempelvis sætter tåbelige krav til køber = ret til at købe katten tilbage/annullere handlen efter katten er solgt, krav om at den ikke må komme ud, krav om vac, krav om sterilisering - jeg kunne blive ved.
    Alle jeres personlige meninger om disse krav er jeg komplet ligeglad med, jeg søger dokumentation om hvad loven synes om emnet.

• #82   16. maj 2015 Hvis du syntes kravene er tåbelige er der jo ingen der siger du skal skrive dem i din kontrakt..

Men dit spørgsmål lugter langt væk af at du har købt racekatte uden ret til at avle på dem, så du vil høre om du kan komme i klemme, og ja det kan du for opdrætter kan hive dig i retten og gøre krav på den bod du har skrevet under på da du underskrev kontrakten ved køb af katten..

Der findes ingen dokumentation som kan postes på et offentligt medie der kan bevise det for dig, der må du til lommerne og betale en advokat, men rent faktisk findes der gratis advokat hjælp hvor man kan stille spørgsmål og få svar, de kan ikke føre en sag for dig gratis, men hjælpe med svar på juridiske spørgsmål.
    http://www.gratisadvokathjaelp.dk/advokatvagten/

• #83   16. maj 2015 De krav, som du kalder urimelige, de er faktisk gyldige, hvis det kommer til en retssag. Så jeg håber, at opdrætter kører sagen, for det lyder til, at der er en, der ikke har overholdt sin kontrakt.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#84   16. maj 2015 snak snak snak.......... kvinder kan kun snakke med tomme ord uden relevant indhold.
    Ingen af jer har forstand på hvad i udtaler jer om, for så ville I have fremvist det.
    Ikk?

smiley

• #85   16. maj 2015 Troll.. smiley

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    mar 2009

#87   16. maj 2015 Hun var jo dum smiley Hun forsøgte at dreje diskussionen væk fra emnet.
    Jeg har ikke fået et eneste svar jeg kunne bruge, jeg har fået folks private holdninger om hvad de TROR reglerne er.
    Jeg HAR googlet mig frem til alle de links folk har vist her, FØR de blev vist her og FØR jeg spurgte herinde.
    ALLE svarene har været ubrugelige i forhold til det jeg efterspurgte, jeg spurgte jo ikke hvad folks troede, men jeg ønske dokumentation.
    Ja, jeg kapitulerer, jeg kan ikke finde svaret her.
    Nej jeg gnerer ingen, men masser af folk prøver at dreje diskussionen væk fra emnet, og kommer med info jeg ikke kan bruge

• #88   16. maj 2015 Hvis din salgskontrakt skal kunne holde i retten for dig i tilfælde en køber ser skævt til at killingen viser sig ikke at svare til den angivne race og hiver dig i retten for det, så skal du oplyse racen. Du har bevisbyrden for hvad der er de killinger. Beviset er stamtavlen. Så kan du ikke få sådan en på dem, så gør du klogt i at sælge dem som blandningskatte. istedet for som en given race.

Vilkårene skal ses som en måde at sikre katten bedst muligt på. Sådanne må man gerne opstille.

• #89   16. maj 2015 Er ikke selv advokat, men er i familie med nogle smiley

• #90   16. maj 2015 Anders: "ALLE svarene har været ubrugelige i forhold til det jeg efterspurgte, jeg spurgte jo ikke hvad folks troede, men jeg ønske dokumentation. "

Nej, du har ikke fået at vide hvad vi har troet, men hvad vi har lært af jurister på diverse opdrætter seminarer og kurser. Du har dermed fået alt den hjælp som en fremmed, der ikke selv bidrager med nogle oplysninger om sig selv, sine katte eller sit evt. opdræt kan forvente at få. Næste skridt er så at uddanne dig selv lidt mere på selv samme kurser eller ved direkte at kontakte en advokat/jurist med viden om emnet, så du har det fra "hestens mund" så at sige. Om du vil det eller ej er op til dig selv.

• #91   16. maj 2015 Eva K - For at komme på FD's kursus skal man jo være medlem af en hovedklub. Måske det i virkeligheden er dér skoen trykker - at vi har med en BYB'ber at gøre.

Kommentér på:
Salgskontrakter

Annonce