867 visninger
|
Oprettet:
Udstillings HJÆLP - sydsjælland {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi er helt nye i udstillings verden og med to små piger på 19 uger imorgen, har vi også 2 katte der aldrig har prøvet det.
Derfor kunne vi godt tænke os hvis en opdrætter omkring Faxe ville hjælpe os til den basale viden og træning vi kan udføre hjemme for at træne kattene til en udstilling.
Vi vil umiddelbart gerne afsted til udstilling i Viby sj. i september.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
Ingen af dem er særlig begejstret for at blive holdt.
jun 2006
10-20 ja gerne 30 gange eller mere i løbet af en dag, så tager du dem simpelthen op og holder dem i show position :o)
Bare sådan lige 5-10 sekunder eller hvor deres grænse nu går her i starten. Især hvis det er killinger er de jo nogle energi bundter, så det handler bare lige om at have dem oppe i position, og så ned igen INDEN det bliver for meget :o)
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
Og i bad f.eks?
jun 2006
På bordet, njaeh.. Det er ikke noget jeg træner. Beskæftiger dem som regel bare med lidt legetøj :o)
Dog gør jeg også det at jeg smider dem i armene på samtlige gæster -og vænner dem til at blive kigget på som dommeren vil gøre - og også at få klippet kløer, kigget ører, bisser, renset næse og øjne osv osv.. :o)
Jo, bad skal de også kunne. Det var derfor jeg spurgte til racen tidlgiere, da de forskellige racer skal vaskes lidt forskelligt for at fremhæve deres pels kvaliteter :o)
Jeg udstiller selv sådan en gang hver anden månede ca., (plus minus, nogle gange hver månede, nogle gange med flere måneder imellem, alt efter hvor og hvornår udstillingerne er), og at vaske katten til op til show er rigelig træning der for mine i hvert fald :o)
Nu har du ikke fået så mange svar herinde (aka, kun fra mig der også bor langt væk), men prøv evt. at spørge på kattegale.dk - der sidder en del seriøse udstillere derinde, og spørger man rigtig pænt, så kan det jo godt være der er en derinde der kan hjælpe :o)
Udstillings HJÆLP - sydsjælland
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside