1.401 visninger
|
Oprettet:
Hjælp mig {{forumTopicSubject}}
Heej,
Vi har lige fået to killinger, de er tolv uger gamle.
Mit problem er at vi har en gammel kat i forvejen. han er 9 og han er ikke særlig glad for de to nye. nogen der ved hvad man kan gøre for vores gamle kat ikke en dag løber hjemmefra??
Håber i kan hjælpe for det er lidt et problem.
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 11 Svar: 31
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 4
De har lige været inde sammen, men min gamle "kastede sig over" den lille hankat.
Men tak:D
jul 2009
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 4
jul 2009
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 51
Det er helt okay at den gamle lige viser, "hvor skabet skal stå".
Det er en naturlig del af kattes adfærd, at de skal have styr på hierakiet og hvis endda din gamle kat ikke er vant til andre katte i hjemmet, så vil har helt sikkert føle det grænseoverskridende for katte er jo ikke, fra naturens side, født som flokdyr.
Men hvis han er for hård og direkte gør skade på killingerne, så der går hul på dem, så at sige, så vil jeg anbefale, at holde dem adskilt på en måde, hvor de samtidig kan se hinanden.
Selv har jeg på et tidspunkt reddet en lignende situation ved, at sætte et kosteskaft i klemme mellem døren til rummet hvor den sure kat var og dørkarmen og så klemte jeg en sko ind til at holde en sprække åben i døren (håber det gi'r mening).
På den måde kunne kattene se og hvæse af hinanden men ikke gøre skade på hinanden.
Som tiden går vender dig sig til synet og lugten af hinanden og bliver nysgerrige for at komme tættere på.
Efter en uges tid var der ikke mere hvæsen og de kunne få lov at hilse på hinanden mens jeg var tilstede.
Endnu en uge senere kunne de gå sammen hele tiden
Det var den korte forklaring af en lang historie... håber det går nemt for jer og at I ikke behøver adskille kattene, men det er et godt trick at have i baghånden, hvis det brænder på.
Mvh Henrik
Hjælp mig
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside