Hun er 24 år, han er 70 år {{forumTopicSubject}}
<b>Folk taler grimt om vores kærlighed
</b>Prisen for kærlighed er høj for Charlotte og Henning.
De er byens nye berømtheder, for Charlotte er 24 år, mens hendes mand er 70 år – næsten tre gange så gammel.
Folk fra den lille by valfarter til det lille landsted kun et stenkast fra Nissum Fjord ved Vesterhavet.
– Folk fra byen kører forbi og sænker lige farten, så de kan kigge ind ad vinduerne.
<b>Overbegloet af fremmede folk
</b>Den anden dag kunne vi også se fodspor i sneen inde i gårdspladsen efter folk, der havde forsøgt at spotte os gennem vinduet, fortæller Charlotte Schultz Mogensen.
<b>Kærlighed ved første blik
</b>Drømmen begyndte for seks år siden, da Charlotte og Henning mødte hinanden til en barnedåb.
– Det sagde bare klik og alting faldt i hak, fortæller hun.
– Ja, jeg er knap nok klarover, hvad der skete, griner Henning.
Ingen af dem var i tvivl om, at det var kærlighed ved første blik, så de blev hurtigt enige om at flytte sammen.
<b>Gift i to år
</b>Kærligheden mellem dem viste sig på trods af aldersforskellen at være holdbar, så de tog skridtet videre og blev gift den 10. maj 2008.
Henning har ikke kontakt med sin familie mere, så hvad hans 32-årige datter siger til farmands nye kone, kan han kun gisne om.
<b>Bagtalt i byen
</b>– De sidste par år er jeg blevet generet, bare jeg nærmer mig byen.
De kalder mig kuvøseguf og luder og andre ord, som jeg ikke engang vil tage i min mund, fortæller Charlotte.
<b>Meldt for vanrøgt af dyr
</b>Det hele kulminerede i begyndelsen af januar, hvor en af de lokale endnu engang meldte dem for vanrøgt af dyr.Til forskel fra de andre gange rykkede politiet denne gang ud og fjernede alle dyrene: Tre ponyer, 15 hunde, seks katte, 20 kaniner, seks hamstere og fire fugle.
– Dyrene var vores børn. Vi vil hellere gå sultne i seng og så sørge for dyrene.
Både kattene og hundene måtte ligge i sofaen, dog ikke rottweileren, siger Charlotte og lyser op ved tanken om hendes elskede dyr.
<b>Ingen børn endnu
</b>Den ene pony var en gave fra Henning, og da hun fik den norske skovkat, var det en drøm, der gik i opfyldelse, og hendes lille hund skal have hvalpe om få uger.
Det er tydeligt, at parret ikke under sig selv megen luksus, pengene fra folkepensionen og kontanthjælpen går til dyrene. Børn har de ingen af.
– Hvis jeg bliver gravid, så tager vi også det barn med. Vi gør ikke noget for at undgå det, siger Charlotte og kigger på Henning, som ligner en, der helst vil undgå spørgsmålet.
Men barnet kommer ikke til at vokse op i de idylliske omgivelser i Nees.
<b>Flytter til Tyskland
</b>– Vi flytter nu. Vi vil ikke blive her længere. Når vi får dyrene tilbage, forsvinder vi over grænsen til Tyskland.Der bor Charlottes familie også nede af, siger Henning.
– Folk heroppe kan åbenbart ikke finde ud af at opføre sig ordentligt. Kun når Henning er med mig, bliver jeg ikke generet.
Vores skjulested er hos min familie. De fleste af dem bor i Sønderjylland. Der er vi altid velkomne og bliver behandlet godt.
<b>Behandl os med respekt
</b>Min mormor er lige blevet 75 år, og til hendes store fest var der ikke en eneste, der talte grimt om os, fortæller Charlotte.
Hun forstår ikke, hvorfor folk ikke bare skal lade dem være i fred.
– Folk kan da være ligeglade, så længe vi ikke har problemer med det, siger hun og håber inderligt, at folk i fremtiden vil behandle dem med respekt.
Kilde: UdeogHjemme
<b>Hvad mener i om aldersforskellen - er det uden betydning eller?
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 33
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
og føj til dem som ikke kan lade dem være
tænk at de mennersker ikke kan lade dem være. at de kan være sig selv bekendt!
jeg håber de finder et godt sted i tyskland hvor de kan bo i fred.
mar 2008
Følger: 185 Følgere: 182 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 5.514
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
- men jeg ville heller ikke kunne tilgive min far, hvis han var sammen med en der var å alder med mig (eller yngre Ö )
...jeg havde aldrig lært min kæreste at kende hvis han havde været ældre end han er.. min "sunde fornuft" byder mig at holde mig til min egen generation..
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 521
Jeg har iøvrigt selv en kæreste (forlovet) som er 11 år yngre end mig.
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 63 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.472
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
Om man kan lide at danse eller se tv eller elsker katte, har da ikke noget med alder at gøre.
Jeg elsker fx misserne, musik, huset og haven, at være sammen med familen og self vores datter, og hovsa mærkeligt nok har min mand samme interesser. Jeg elsker så at læse, hvilket han hader omvendt elsker han motor sport som jeg hader.... men er det ikke såådan i de fleste forhold, at man er enige om noget og ikke om andet ??
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
mar 2008
Følger: 185 Følgere: 182 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 5.514
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 18
Hun er 24 år, han er 70 år
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside