blod i aff. hjælp mig {{forumTopicSubject}}
da jeg var igang med at tømme kattebakken var der som sædvanlig en kat der har dårlig mave. (dyrlægen er på sagen og han fpr nu en anden slags piller. han har fået5 slags forskellige piller og andet foder og noget pasta uden dette har virket i over 5 dage også er det blevet diarre igen.
Nå men denne gang var der slet ikk noget normal aff. i kattebakken og da chip (den der ellers har været frisk) miavede vidste jeg at han sku på kattebakken fik han self. lov til det så til min store rædsel så jeg der var frisk blod og det var diarre dog stadig i pøle form...
har snakket med dyrlægen og fordi der ikke var noget at mærke på ham så kunne vi vente med at komme til vores egen dyrlægen til i morgen tidlig...
Det skal li siges at chap ham der har haft diarre længe har været inde me en aff. prøve og den var negativ for den der tarm sygdom.. ka ikk li huske hva den hedder..
undskyld det lange indlæg..
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Mine 2 venider har netop rigtig meget bøvl med deres tilsammen ret mange katte (tror vi er oppe på knabt 20 tisammen)s maver. Der er tynd mave i tide og utide og det STINKER totalt råddent.
Min Luna fik samme symptomer forrige uge
De er alle testet negative for Giardia (tarm-parasit) og der er heller ingen virus i dem (som kunne give det der kaldes maveinfluenza), men der er en bakterie, som jeg lige nu selvfølgelig ikke kna huske hvad hedder.
Nu er Luna frisk igen (behandlingen slutter om få dage) og ene venindes katte er kommet på samme slags penicilin som min. De skal have en ret intensiv behandling med Clavubactin 2x50mg om dagen i 10-12 dage for at der ikke er tilbagefald efter endt behandling.
Hvis dine katte har samme symptomer (råddent luktende tynd mave, men ingen Giardia og virus), vil jeg foreslå dig at sige til din dyrlæge at du gerne vil have den behandling til dine katte.
Mine 2 veninder og jeg bruger ikke samme dyrlæge og den ene måtte slå ret hårdt i bordet ("giv mig det, eller jeg skifter dyrlæge") for at få samme behandling til hendes katte, som jeg har fået ved min dyrlæge.
Nu har hendes, for første gang i 4måneder (jeg sagde jo hun ikke kunne komme af med det) haft nogenlunde samlede prutter i 3 sammenhængende dage, efter 5 dage på clavubactin.
Vi krydser seriøst fingre for at det bliver ved sådan, for den ene af hendes katte er godt nok medtaget efterhånden og jeg vil gerne holde det skidt ( ;-D ) ude af huset, for jeg har killinger der er ved at være klar til at flytte hjemmefra.
Spørg din dyrlæge om symptomerne lyder ens, og prøv så clavubactin i 10-12 dage.
Jeg håber du igen kan samle faste prutter op fra kattebakkerne
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 219
De blev indlagt begge i morgens så dyrlægen li ku se hvordan de havde det.
dyrlægen ringede kl. 1300 og sagde at chip ham me blod i aff. formentlig bar har slikket sig for meget eller andet for nu var det helt normalt igen. og chap ja han ville ta en masse blodprøver og en speciel aff. prøve der skulle sendes ind til laboriet til analyse. men han mente li vi skulle prøve først nogle piller mod en anden slags indvoldsorme. så dem skal han ha i 20 dage, og jeg sakl li ringe til ham på torsdag og fortælle hvordan det går med ham..
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Det lyder godt at dyrlægen tager nogle prøver og jeg er glad for at høre at Chip ikke var være stillet end for meget rengøring i numsen
Jeg tænker også at katte vel, som mennesker, kan få maven slået helt i smadder af al den medicin og derfor har svært ved at komme ovenpå igen?
Blot en tanke
blod i aff. hjælp mig
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside