{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

blod i aff. hjælp mig {{forumTopicSubject}}

da jeg var igang med at tømme kattebakken var der som sædvanlig en kat der har dårlig mave. (dyrlægen er på sagen og han fpr nu en anden slags piller. han har fået5 slags forskellige piller og andet foder og noget pasta uden dette har virket i over 5 dage også er det blevet diarre igen.

Nå men denne gang var der slet ikk noget normal aff. i kattebakken og da chip (den der ellers har været frisk) miavede vidste jeg at han sku på kattebakken fik han self. lov til det så til min store rædsel så jeg der var frisk blod og det var diarre dog stadig i pøle form...

har snakket med dyrlægen og fordi der ikke var noget at mærke på ham så kunne vi vente med at komme til vores egen dyrlægen til i morgen tidlig...

Det skal li siges at chap ham der har haft diarre længe har været inde me en aff. prøve og den var negativ for den der tarm sygdom.. ka ikk li huske hva den hedder..

undskyld det lange indlæg..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blod i aff. hjælp mig
  • #1   3. nov 2009 Kære Christina,

hvis det blot er en lille smule frisk blod kan det sikkert godt vente til i morgen, formodentligt er det nok nogle små blodkar, der er sprunget, sikkert på grund af at han i længere tid har haft dårlig mave.
    Men jeg ville nok alligevel tage til dyrlægen i morgen, og få en snak også om hvad I fremover, da det ikke lyder til behandlingen virker, hvis han stadig har dårlig mave.

• #2   3. nov 2009 ham der har blod i sin aff. har aldrig haft dårlig mave hans mave har fuldstændig været perfekt indtil i dag...

det er hans bror chap der er på en 5 slags pille og alt det.. hvis du forstår...

• #3   3. nov 2009 Nåh på den måde, men stadig burde en lille smule frisk blod være okay, især hvis dyrlægen, som er blevet forklaret situation har sagt god for det, men det kan jo være at hvad end hans bror har, så er han nu også blevet smittet med det?

• #4   3. nov 2009 ja man ka godt være nervøs for det.. og har haft chap (ham me diarre i laaang tid) med til forskellige dyrlæger og de har lavet en masse undersøgelser men kan ikk forstå hvorfor han blir ved me at ha dårlig mave.. det er så træls...
    står og jeg skal rejse til thailand d 13 så der skal de gerne være friske..

• #5   3. nov 2009 Sofie - "men stadig burde en lille smule frisk blod være okay"
    Øhm okay, siden hvornår? Har du overvejet der kan sidde et fremmedlegme?

• #6   3. nov 2009 kristina - er der blevet taget røngten af dine katte?

• #7   3. nov 2009 Hvis der er tale om en frisk blod vil det altid være noget der bløder fra sidst i endetarmen, og det er ikke helt ualmindeligt at slimhinderne kan bløde lidt fx. ved hård mave. Hvis det var størknet blod, stammer det formodenligt fra maveregionen, hvor det så kunne være mange andre problematikker, og der ville jeg være mere bekymret.
    Desuden er jeg slet ikke her på at give dyrlægefaglige råd, nu hun har jo netop konsulteret en dyrlæge, som mener at problemet kan vente til i morgen, såfremt katten er frisk og jeg giver bare en kommentar til indlægget.

• #8   3. nov 2009 Vil i øvrigt lige understrege at jeg siger det er okay, lige nu, eftersom hun jo alligevel skal til dyrlægen i morgen, og særligt når en anden dyrlæge har vurderet, at det kan vente til i morgen.

• #9   3. nov 2009 nej det er der ikke fordi dyrlægen var 100 % sikker på at der ikke sad fremmedlegme idet det overhovedet ikke er til at mærke på dem at de har diarre.. de tager på og sloges og leger som alle normale raske killinger...

sofie d... er os rigtig glad for du gider kommentere det for man blir altid nervøs når man ser blod..

• #10   3. nov 2009 kontakter min egen dyrlæge i hedensted kl 08,00 hvor de åbner...
    og ja snakkede me vagt dyrlægen og hun sagde så længe der ikke var noget at bemærke på katten og den ikke ahvde ondt i maven når man rørte ham og at han spiste og drak og legede så var der ikke noget akut som ikk ku vente til i morgen kl. 08,00..
    aftalte at hvis der skete en ændring i løbet af natten kontaktede jeg self. hende igen.

• #11   4. nov 2009 Rigtig meget held og lykke med dine katte .. krydser fingre for at det ikke er så slemt...

• #12   4. nov 2009 Min Soffy har lige haft en kort periode for ikke så længe siden.
    Hun havde friske bloddråber i sin afførring, og da jeg snakkede med dyrlægen sagde han at det var normalt, og sikkert kun var en lille rift og blev det ved mere end en lille uge skulle jeg ringe igen, så længe det var friskt blod og katten var helt frisk.. Men det var væk 2-3 dage efter..

-Han sagde at det oftest tog lidt tid om at hele da katte slikker sig enormt meget med deres kradsende tunge, når de har blødt lidt..

Men soffys var væk 3 dage efter, og der har intet været siden.. Så hvis det er friskt, og lidt dryp men ingen klumper eller slim, så synes jeg bare du skal tage det roligt, for det er sikkert bare en lille rift, ligesom med soffy.. Men jeg blev da osse MEGET nervøs! smiley

• #13   4. nov 2009 Jeg har en kat med sammen problem, og dyrlægen mente jeg skulle bruge et foder med mange fibre, så maven kunne få noget at arbejde med. Hos min kat er det også frisk blod, det kommer jo hvis tarmen er irreteret bla. Men efter jeg har fået nyt foder er det blevet meget bedre.

• #14   4. nov 2009 Et foder med mange fibre er: IAMS HAIRBALL

• #15   4. nov 2009 mine katte så foder med meget fiber i. netop pga. hans diarre. han får I/D scienice plan. Dyrlægens råd.

lige et bette opdatering:

De blev indlagt begge i morgens så dyrlægen li ku se hvordan de havde det.
    dyrlægen ringede kl. 1300 og sagde at chip ham me blod i aff. formentlig bar har slikket sig for meget eller andet for nu var det helt normalt igen. og chap ja han ville ta en masse blodprøver og en speciel aff. prøve der skulle sendes ind til laboriet til analyse. men han mente li vi skulle prøve først nogle piller mod en anden slags indvoldsorme. så dem skal han ha i 20 dage, og jeg sakl li ringe til ham på torsdag og fortælle hvordan det går med ham..

• #16   4. nov 2009 Det var godt at blodet ikke betød noget alvorligt..
    -Og så krydser vi fingre for at pillerne virker så Chap kan blive hurtigt frisk igen!

Tak fordi du lige gav en opdatering! smiley

Kommentér på:
blod i aff. hjælp mig

Annonce