{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken farve???
  • #1   25. okt 2009 Hun er lidt omvendt fordi hun er mørk brun i bunden og lysere brun i toppen...den minder mest om en mocca...

• #2   25. okt 2009 Som de andre mener jeg Smilla er sort med hvid og derud over har hun også rufisme.
    Hvis Smilla havde været tabby (stribet) ville de lysere striber (de brune) have været næsten røde fordi hun har rufisme.

• #3   25. okt 2009 Ja rufisme på sølvpersere er også nederen... hvem vil have en sølvperser der ligner den har leget med lerstøv? Det er jo ligesom ikke det man tror en sølv er vel *argh*

• #4   26. okt 2009 Tak for de mange svar indtil videre...
    Jeg ved hun stadig kan skifte farve i pelsen, så er super spændt på hvordan hun ender med at se ud ;0)
    Rufisme???
    Betyder det at pelsen ændrer sig eller?

• #5   26. okt 2009 Rufisme er et gen der gør farverne varme. Det er vidst den nemmeste forklaring.
    Jeg er ikke sikker, men mener det også er det gen der giver forskelen på de røde katte. Nogen virker næsten brændende/orange og andre mere kolde/gule, uden at de dog er cremefarvede.
    De blå katte får et lilla skær og de sorte et brunt skær.

Det er ikke det samme gen som giver en chokoladefarvet kat.

Rufisme er (og her findes et rigtig smart ord, som jeg lige nu ikke kan huske) et gen der er stærkere/tydeligere jo flere gange det optræder i forældredyrene. Det "ophobes" altså og gives videre i forskellige grader.

• #6   26. okt 2009 så begynder det at give mening... Set med opdrætter/udstiller-øjne er det så et plus eller et minus dette "rufisme-gen"?
    Jeg synes jo selvfølgelig hun er smuk uanset - er bare nysgerrig!

• #7   26. okt 2009 Hmm...jeg har læst i andre forums at det afhænger lidt af dommeres smag med denne rufisme...
    Kan sagtens se hvad der menes med farvernes renhed ;0)
    Sjovt nok faldt jeg netop for Smilla grundet hendes lækre og varme mocca-farve... Håber faktisk hun beholder det meste af den! Kan godt lide dette særpræg - farvestandart eller ej ;0)
    Tusind tak for Jeres givende svar...

Kommentér på:
Hvilken farve???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce