{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken farve.
  • #1   5. jun 2014 Det er svært at se kun på hovedet smiley

Jeg mangler lidt et billede af kroppen, så jeg kan se hvilken slags tabby han er smiley

umidlbart vil jeg sige han er sort tabby, men om det er makrel tabby eller blotched tabby kan jeg ikke se smiley

• #2   5. jun 2014 her er et mere

profilbillede
  • #3   5. jun 2014 og et til

profilbillede
  • #4   5. jun 2014 Jeg er ikke 100 procent sikker, men tror det er makrel tabby han er smiley

• #5   5. jun 2014 tak !

• #6   5. jun 2014 sort tortie makrel tabby måske ?

• #7   5. jun 2014 .

profilbillede
  • #9   5. jun 2014 Enig, ingen tortie over ham. Han er bare alm. sort spotted tabby, hvilket nok er en hyppigste katte farve der er...

(Om han er makrel eller spotted betyder meget lidt, men han ser mere brudt ud end til at have gode striber)

• #10   5. jun 2014 Han laver 2500 kr killinger om 6 mdr Lotte, så kan du kalde ham hvad du vil.

• #11   5. jun 2014 Nej han er ikke flere farvet/tortie ,
    Jeg er enig med Eva han ser ud til at være sort spotted tabby.
    Og ellers enig med Lotte der er ikke meget MCO look over ham .

• #12   5. jun 2014 kun købt for og lave endnu fæere uønskede killinger... stakkels dreng smiley

• #13   5. jun 2014 Smuk er han, men du kan ikke sælge killinger som Maine Coon. Du kan allerhøjest sælge dem som MCO-blandninger. Sådan nogle nogle får du ikke 2600 kr for. Der skal være stamtavle på ham og killingernes mor. Sådan en kan du kun få hvis hans og hunkattens forældre har en.

I annoncerne skal du gøre opmærksom på forældrene ikke er stambogsførte og at killingerne dermed heller ikke er det. Ellers er du ude i falsk varebetegnelse.

2600 kr er heller ikke meget da der kommer dyrlægeregninger for vaccinationer, sundhedstjek og ormekure oveni foruden sundt kattefoder.

• #14   5. jun 2014 Vær opmærksom på at købeloven gælder ved salg af kat

• #16   5. jun 2014 Det er desværre det jeg er helt klar over Lotte. Så jeg syntes at manden skulle vide hvad det var han var ved at begive sig ud i.

OG, når nu købeloven gælder, så kan køber jo reklamere "fejl" (sygdomme) og har krav på at "fejl" udbedres. Det skal ske for sælgers regning hvis fejlen kan vises tilbage til sælger. Kan fejlen ikke udbedres kan køber ophæve handlen og kræve sine penge tilbage.

• #17   5. jun 2014 Nu har jeg haft et par maine coon uden tavler de sidste 10 år, så jeg ved godt hvad jeg begiver mig ud i.

• #18   5. jun 2014 Og jeg spurgte ind til farven, ikke jeres holdninger til dit og dat, måske derfor jeg provokerede lidt.

• #19   5. jun 2014 Kenneth - Men hvad er dog pointen med at lave lookalikes fremfor faktisk at opdrætte racen?

• #20   5. jun 2014 Disse holdninger kommer frem pga en enkelt linje længere oppe. Så de var kommet uanset hvad.

Det her handler jo om handel med katte og ikke om hvor lang tid du har haft maine coon blandninger. For det er hvad de er.

der er rigeligt med katte i det her land og desværre meget lidt kendskab til deres behov og deres natur. Resultatet af det ses på diverse internater, rundt omrking i det fri og endda i containere - bare se et andet nyere indlæg her og det er langt fra den første skraldespandsmis der er set. det er desværre heller ikke den sidste.

• #21   5. jun 2014 En kat uden tavle anses for at være en blandningskat uanset hvordan ejer vender og drejer den. Værdien er så vidt huskes maks 800 kr

• #22   5. jun 2014 Mit udgangspunkt er jo ikke at ramme racen som jer avlere, jeg har også været ude og se 3 af de såkaldte gokendte, der har 7 katte i bur i halvdelen af et total urinstinkende hus,de katte jeg har haft indtil nu har haft et skønt sind begge to, og de har lavet sunde hunkatte på 7 kilo, og en han på over 13 kilo, i overføre jeres agenda på mig, og gætter løs om hvad jeg gør og tænker, hvis jeg kan få 2500 for en "gårdkat" , er det vel ikke jeres problem , eller hvad ?

• #23   5. jun 2014 nej værdien kan snildt være 2500.- det svinger fra 1500 til 2500 alt efter hvordan de ser ud-

• #24   5. jun 2014 Og jeg har aldrig solgt en kat som værende ægte, har altid sagt uden tavle, i gætter og gætter haha pas dog jeres eget

• #25   5. jun 2014 Det er kattenes og dit problem

• #26   5. jun 2014 Ja for uden tavle kan en kat ikke være sund, trives, og uelskelig---- prøv at hør jer selv engang

• #27   5. jun 2014 Sidder lige og læser mere af jeres pladder, ikke brugt en 5øre, hvor har du det fra, det du tænker er virkeligheden ? i er jo helt blæste, sidder bare og spytter fordomme og anklager ud i luften, JEG SPURGTE TIL FARVEN ! alle har haft sundhedsbog , orm og loppe kur og vaccine herfra.

• #28   5. jun 2014 nej værdien kan snildt være 2500.- det svinger fra 1500 til 2500 alt efter hvordan de ser ud-

Der er faktisk en offentlig værdi på blandningskatte. MEN det er en man kan blive præsenteret for hvis missen fejler noget og det ender i en juridisk kamp

• #29   5. jun 2014 Og hør så lige her!

JEG har 4 katte og 3 af dem er fine hul-i-hækken/huskatte! Den sidste er Maine Coon

• #30   5. jun 2014 Præcis hvad jeg mener , er der ikke tavle på er de ubrugelige hvis man skal lytte til det her forum.

Og det pisser mig af, om der er papir eller ej, er de 2 dyr lige meget værd i mine øjne, papir er bare prestige, hvis kattene har et lækkert sind, er sunde, og laver store killinger, som blive solgt hver eneste gang, kan jeg virkelig ikke se hvorfor fremmede har trang til at belære mig

• #31   5. jun 2014 Hvis de var syge, og jeg solgte med falske papire, og de ikke blev tjekket op, og var indavlet, så kunne jeg forstå jeres reaktioner, men i har ingen belæg for at drage de konklusioner

• #32   5. jun 2014 ØHHH mine 3 hul-i-hækken missekatte har sguda ikke tavler og er ganske skønne - noget jeg deler med en hel del registrede opdrættere herinde.

det bliver ikke 2500 kr der kommer til at stå på papirerne hvis en handel går skidt og det hele ender i retten uanset unaste hvad du synes om missen. bare så du er klar over det.

men fint at du vaccinerer og får dem til dyrlægen . MANGE gør det ikke. Det har der desværre erfaring med allevegne inkl KG her.

• #33   5. jun 2014 Men er der papir på så kan man bare avle løs ? hvis der er for mange katte, er det vel for fanden ligegyldigt hvad de hedder.

• #35   5. jun 2014 Men er der papir på så kan man bare avle løs ? hvis der er for mange katte, er det vel for fanden ligegyldigt hvad de hedder.

jeg mener der et loft på hvor ,mange kuld der må laves hvert år. men jeg vil lade opdrætterne give det endelige svar på det.

Folk inkl mig selv reagerer på en sætning du har skrevet længere oppe om at du om 6 måneder kan få 2500 kr for killinger efter ham missen her. Vi ved at der er rigtig mange der avler løs på deres katte og sælger dem for at tjene penge. Det er desværre meget mere reglen end undtagelsen. De går af med misserne til den første der bider på. De tager ikke kattene til dyrlægen på noget tidspunkt. Så det er ren fortjeneste.

Det gør du så ikke - og heldigvis for det. Meeen den sætning lugter af ekstra penge

• #36   5. jun 2014 Det var da utroligt, nu gætter du igen, jeg har fundet en erstatning for min gamle hankat som er forsvundet, og har ledt efter en med det mønster fordi jeg syntes det ser godt ud, jeg har altid haft kat, og vil have det til jeg ikke kan passe dem mere.

Og igen...hvis der er nogen der er beregnende er det da netop de reg avlere.

• #37   5. jun 2014 Jeg mener "det gør du så" med reference til at du vaccinerer og tager dem til dyrlægen ...

• #38   5. jun 2014 De registerede opdrættere tjener ikke på det. Dem som sælger til 5000 kr tjener lidt. Men mange gør ikke

• #39   5. jun 2014 Jeg har ikke ytret at den skulle bruges til at tjene penge, jeg har bare sagt at når han får killinger med den hunkat jeg allerede har, kommer de til at sælge for 1500-2500 kr

Men jeg kan godt se det er lidt umuligt at føre noget konstuktivt herinde, i kommer bare med en gang gætværk og pisker en oftopic stemning op

• #40   5. jun 2014 En stamtavle er ikke prestige , en stamtavle er for opdrætter en arbejds redskab.
    Og for køber en sikkerhed for at den kat er den race som de ønsker.

• #41   5. jun 2014 Og jeg tjener heller ikke en krone på en 1500kr killing, der er vacine øremærke loppekur ormekur, og maden i 12 uger.

• #42   5. jun 2014 Hvorfor tror i at det er andeledes fordi der ikke er stamtavle ?

• #43   5. jun 2014 Pånær hvis hunmissen skal have et kejsersnit altså. Så tjener dem der sælger til 5000 kr heller ikke en øre

• #44   5. jun 2014 Man kan sagtens behandle dyret ordentligt uden at der findes en stamtavle, og man kan også sælge uden at bedrage folk, som udgangpunkt er man dyre mishandler og svindler herind åbenbart.

• #45   5. jun 2014 Må jeg spørge om du tester forældrene for de avlesygdomme der kendt i racen inden du parre dem .

• #46   5. jun 2014 Ikke den jeg lige har handlet, men den er så også solgt til mig uden vaccine øremærke osv, så det kommer jeg selv til at stå for.

• #47   5. jun 2014 Du læser altså ikke hvad folk skriver. Så lige en gang til

Denne gang kopieret
    Folk inkl mig selv reagerer på en sætning du har skrevet længere oppe om at du om 6 måneder kan få 2500 kr for killinger efter ham missen her.

Vi ved at der er rigtig mange der avler løs på deres katte og sælger dem for at tjene penge. Det er desværre meget mere reglen end undtagelsen. De går af med misserne til den første der bider på. De tager ikke kattene til dyrlægen på noget tidspunkt. Så det er ren fortjeneste.

• #48   5. jun 2014 Det er der sikkert, men jeg er ikke en af dem...og i må da forstå jeg hidser mig op når jeg bliver beskyldt;mellem linierne , for at være dyremishandler, og svindler.

Kunne man tænke at i indsamlede informationen før i anklager ?

Og jeg kan jo se at det går igen og igen i 80% af alle forum topics, med de samme 4-6 mennesker

• #50   5. jun 2014 Det betyder at du hjerte scanner for HCM jævnligt og får gentester for HCM DNA (MYBPC3) og SMA og PK -def og får taget røgenbilleder for HD og PL inden du parre dine katte.
    Og hvis de er frit gående at de også er testet for FIV og FELV.

• #51   5. jun 2014 Du må så også forstå at folk herinde stejler nærmest per automatisk når de bliver præsenteret for sådan en sætning altså. KG er det værste sted at skrive at man om 6 måneder kan få 2500 kr for nogle killinger.

Blot til info:
    Hvis (må hellere highlighte det ord) du ikke tester dine katte for racerelaterede sygdomme, så har du en højere risiko for at du pludselig står en i dum situation hvor der ikke kommer til at stå 2500 kr som værdi på kat noget sted.

• #53   9. jun 2014 Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor du ikke investere i nogle MCO med tavle, hermed sikre du at du har ordenlige avlsdyr som er testet i hoved og r*v.

Jeg bryder mig ikke om du nærmest skære alle over en kam når du snakker tavle katte, de fleste opdrættere nu om dage neutralisere også deres killinger netop for at stoppe denne "kopi" industri der efterhånden er blevet, specielt på langhårskatten.

Jeg syntes det er fair du ønsker en lidt højere pris end normalt, meeeen 2500 for en blandings kat er lige i overkanten, så kunne man ligeså godt smutte på katteinternat eller lign. der fås det ovenikøbet neutraliseret til 1200 max.

Du skriver også det kommer an på hvordan de ser ud? Alle de opdrættere jeg har kendt både inde for katte, heste og hund verden har altid taget det samme for en killing uanset udseende.

Racekatte med tavle er ikke nødvendigvis dyrere end andre "normale" katte.

Har lige købt min nye Europé killing og han kostede 3500 med vacc. killingepakke, kastreret og ormekur. Det eneste jeg skal sørge for er han får sin re. vacc. snarrest. Det er 1000 kr mere end hvad du tager for en blandingskat. Og hvis man selv skal stå for neutralisering og re. vacc. så bliver det jo det samme beløb som min tavle kat smiley

• #54   12. jun 2014 Hvis du er diplomopdrætter, hvorfor er det så nødvendigt for dig at spørge om det ???

Men som svar, så bruger man netop tavlerne og reg. Numrene for at være sikker på ikke at bruge en onkel eller lign på sin hunkat...

Jeg syntes din kats aftegn er så utydelige og så lidt markerede at jeg aldrig ville anvende den i mit opdræt. For mig og mit opdræt, med tavler, er type og adfærd det jeg vælger ud fra. Det vil sige, de skal ligne det standarden beskriver også i forhold til aftegninger og ikke mindst skal de opføre sig racetypisk. Og naturligvis ville jeg aldrig avle på noget sygt og ikke testet for relevante race mæssige problematikker.

• #55   12. jun 2014 Annette jeg tror at Lotte mente de ironisk, ts bruger jo ikke en stamtavle som et arbejdsredskab og derfor kan han ikke holde styr på indavl, hvis kattene er fritgående.
    Ang farve og mønster, så det nok mere vigtig i din race end det er i MCO . Farve og mønster giver samlet kun fam pointe.
    Så hos MCO er sundhed , temperament og type meget mere vigtigere en farve og mønster. Men derfor hoppe hjerte da lige et ekstra slag mår man ser et godt mønster og farve men det er ikke det vigtigste i MCO opdræt.

Kommentér på:
Hvilken farve.

Annonce