1.751 visninger
|
Oprettet:
At vænde katten til at bade {{forumTopicSubject}}
Hvordan vænner man bedst en kat til at komme i bad? Det er en stor killing og han skal bruges til udstilling så derfor vil jeg gerne vænne ham til at det så han ikke syns det er alt for farligt.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Tak, det vil jeg prøve
Mine er jo semilanghåret, så et bad er nødvedigt. Men held og lykke på lørdag
feb 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 160
apr 2009
Han er ellers meget interesseret i vandet når jeg går i bad, han står og kigger og er ligeglad med de dråber han får på sig, og så skal han gerne op og soppe lidt når jeg er færdig
feb 2006
Jeg tog ham bare ind under bruseren et par minutter så han han blev våd og gradvist har jeg så trukket tiden så han nu bare er ok med at komme i bad. Jeg ville ikke putte en masse shampoo på han i starten, men stille og roligt give ham tid til at vænne sig til det. Husk at være super rosende og slut gerne af med guffer.
Jeg ved ikke hvad farve din kat er, eller hvad race, men min skal have shampoo i af flere omgange når det er en show vask. De skal gerne trække et par minutter inden de skylles ud. Derfor har jeg lidt vådfoder stående som han lystigt kan guffe mens han trækker. Jeg leger også med ham hvis han har spist sin mad for hurtigt og det ikke er klar til at blive skyllet ud endnu. Det er vigtigt at du har varmen skruet godt op - en våd kat bliver hurtig kold og det er synd, så op med varmen. Jeg har gulvvarme så de håndklæder han skal tørres i bliver lagt ud på gulvet så de er dejlige når han skal tørres.
Prøv at holde din egen nervøsitet i skak og bare bliv ved med at snakke til mis og forsikre den om at den er i trykke hænder og at det ikke er farligt.
feb 2006
Spørgsmålet var hvordan man kunne vænne sin kat til at komme i bad. Jeg har fortalt hvordan jeg har gjort det og er kommet succesfuldt igennem det.
At bade en korthårskat før show er noget man selv bestemmer. Personligt har jeg vurderet at min kat tager sig pænere ud når den har været i bad, og derfor gør jeg det. Mit bud er at Lines kat er i KAT 1 eller 2 hvor det ikke er til at komme udenom at skulle bade sin kat. Show er en skønhedskonkurrence, og jeg ville da ærge mig gul og grøn hvis min kat blev valgt fra fordi den man kæmpede imod havde været i bad og derfor bare lige havde det sidste lille pift.
Held og lykke med processen Line - lige meget hvordan du gør det.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
apr 2009
Mange tak for svarene
apr 2009
Vil bare fortælle at han har været en hurtig tur under bruseren, og han spindede bare og var helt ligeglad med vandet, så det lover jo godt
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
apr 2009
At vænde katten til at bade
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside