{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vænde katten til at bade
  • #1   14. okt 2009 Jeg har også haft min med på badeværelset når jeg har været i bad, så han kan se det ikke er farligt smiley

Tak, det vil jeg prøve smiley

Mine er jo semilanghåret, så et bad er nødvedigt. Men held og lykke på lørdag smiley

• #2   16. okt 2009 Jeg har fra jeg næsten fik min dreng hjem badet ham hver 3. uge...når vi ikke skulle på show har det bare været med vand, men nogen gange også i en killingeshampoo. Nu er han blevet et år og er fuldstændig lige glad med at komme i bad. Når shampooerne skal trække leger jeg med ham og han tager det helt fint. Det er en rigtig god ide at have skruet godt op for varmen i badeværelset når du bader mis, så han ikke kommer til at fryse.

• #3   16. okt 2009 Har du badet ham under bruseren eller bare hældt vand over til at starte med?

Han er ellers meget interesseret i vandet når jeg går i bad, han står og kigger og er ligeglad med de dråber han får på sig, og så skal han gerne op og soppe lidt når jeg er færdig smiley

• #4   16. okt 2009 Tanja, du læser ikke hvad jeg skriver men det er helt ok

Jeg tog ham bare ind under bruseren et par minutter så han han blev våd og gradvist har jeg så trukket tiden så han nu bare er ok med at komme i bad. Jeg ville ikke putte en masse shampoo på han i starten, men stille og roligt give ham tid til at vænne sig til det. Husk at være super rosende og slut gerne af med guffer.
    Jeg ved ikke hvad farve din kat er, eller hvad race, men min skal have shampoo i af flere omgange når det er en show vask. De skal gerne trække et par minutter inden de skylles ud. Derfor har jeg lidt vådfoder stående som han lystigt kan guffe mens han trækker. Jeg leger også med ham hvis han har spist sin mad for hurtigt og det ikke er klar til at blive skyllet ud endnu. Det er vigtigt at du har varmen skruet godt op - en våd kat bliver hurtig kold og det er synd, så op med varmen. Jeg har gulvvarme så de håndklæder han skal tørres i bliver lagt ud på gulvet så de er dejlige når han skal tørres.
    Prøv at holde din egen nervøsitet i skak og bare bliv ved med at snakke til mis og forsikre den om at den er i trykke hænder og at det ikke er farligt.

• #5   16. okt 2009 Tanja - jeg er egentlig ligeglad med hvad du gør, og ikke gør før show..det var ikke det der blev spurgt om.

Spørgsmålet var hvordan man kunne vænne sin kat til at komme i bad. Jeg har fortalt hvordan jeg har gjort det og er kommet succesfuldt igennem det.

At bade en korthårskat før show er noget man selv bestemmer. Personligt har jeg vurderet at min kat tager sig pænere ud når den har været i bad, og derfor gør jeg det. Mit bud er at Lines kat er i KAT 1 eller 2 hvor det ikke er til at komme udenom at skulle bade sin kat. Show er en skønhedskonkurrence, og jeg ville da ærge mig gul og grøn hvis min kat blev valgt fra fordi den man kæmpede imod havde været i bad og derfor bare lige havde det sidste lille pift.

Held og lykke med processen Line - lige meget hvordan du gør det.

• #6   17. okt 2009 Mine bliver altid vænnet til det fra de er små, og selvom jeg ikke skulle udstille mens de var små eller hvis jeg havde en korthårs kat, ville den stadig blive badet med jævne mellemrum for at vænne den til det. Der kan altid ske uheld, hvor både en kort og langhåret kat har brug for et bad, og så er det altså bare noget møg hvis de aldrig har prøvet det før. Dog synes jeg hver 3 uge er lige ofte nok, en gang hver anden eller tredie måned er helt fint.

• #7   17. okt 2009 Ja okay, har heldigvis også varme i gulvet, så det er jo dejligt, jeg vil starte stille ud med at vænne ham til vandet. Og ja han er Maine Coon og skal have forskellige produkter i smiley så derfor ville det jo være dejligt hvis han ikke er alt for bange.

Mange tak for svarene smiley

• #8   19. okt 2009 Hvor mange grader skal vandet egentligt være ca?

Vil bare fortælle at han har været en hurtig tur under bruseren, og han spindede bare og var helt ligeglad med vandet, så det lover jo godt smiley

• #9   19. okt 2009 Det skal være lidt varmere end når du selv bader, da kattens kropstemperatur er højere end din.

• #10   20. okt 2009 Okay tænkte jeg nok, takker smiley

Kommentér på:
At vænde katten til at bade

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce