{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Fnidder og sladder {{forumTopicSubject}}

Jeg gider det simpelthen IKKE. Vores race er ALT for lille til fnidder. Dog har der intet andet været, siden racen kom til DK
Fatter simpelthen ikke, hvon en så slasket race, kan modarbejde sig selv.....

Hvorfor skal det være sådan?

Nogle hører et, nogle andre et andet. Fortællinger....Jeg kan da fortælle LORT om alle de gamle, hvem har ik noget møg med? Og hvad ville mine fortællinger gavne? Ragdollen? Nej vel....

Så respekt for ualmindelighed, så længe det ik går ud over racen *S*

Ingen fnidder, kun sandheden, men sladder render hurtigt - MEGET hurtigere en sandheden....desværre

I tidernes morgen fik vi lukket 2 katterier. 2 katterier som var de første til at vise vor fine race. Meget gik galt, en klub kom op - kort. Efter dette, så taler vi ik længere sammen.
Vi har alle haft problemer. Skal vi huskes for vore problemer, eller det gode vi ville/det gode vi har gjort?

Som ny opdrætter i en så lille race, så skal man SATME sætte sig ind i tingene, før man peger fingre

Ny Ragdoll klub - tak...........når tiden er *S*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fnidder og sladder
  • #1   18. feb 2009 Dette handler ikke om fnidder og sladder.....
    Har bare svært ved når man sidder i offentligt forum og lyver.
    Vi løber bestemt ikke med sladder og kunne aldrig finde på at anklage andre på bagrund af sladder.
    Er helt enig om at det ikke gavner vores elskede race - Ragdollen.
    Men hvis man påstår at man aldrig har opdrættet en kat der bærer ens opdrætternavn så er jeg sgu forvirret.
    Man burde da være stolt af de katte man har "lavet" og ikke benægte.
    Vi ligger inde med stamtavle på den omtalte kat fra pb - vil da meget gerne maile den til dig.
    Er ikke fundet på et link eller andet.
    Og at du beskylder os " nye" for ikke at have sat os ind i tingende......Tjaaaa hvad kan jeg sige du må tro hvad du vil og for øvrigt hvor længe er man ny......har været i dollverdenen i ca 6 år nu og har brugt oceaner af til på at søge viden og blive klogere...Har været på en del udstillinger og besøgt andre opdrættere.....Men okay hvis man først kan blive accepteret som "rigtig" opdrætter når man har været med i 20 år+ kan jeg godt se vi har langt igen.
    At man har været med siden tidernes morgen behøver jo heller ikke nødvendigvis betyde at man er blevet en skid klogere.....
    Anne R : Hvis vi skal sende dig den stamtavle må du lige smide den mail adr over pb.

• #2   18. feb 2009 Jeg er en af de nye.... eller det kalder jeg mig!!
    Jeg ved at jeg har meget og lære endnu og suger al den viden til mig jeg kan!!
    Men men men vi som kommer på udstillinger ved hvad der rører sig indenfor vores race, ved du det bag lukkede døre??
    jeg forlanger ikke folk skal udstille 3 gange om mdr. men i det mindste bare vise flaget.
    Det er en af de ting som gør det seriøst for mig!!!!
    Mine 3 x BIS på mit ungdyr beviser for mig at jeg er på vej den rigtige vej....
    Og vi skal vel alle satrte et sted.. !!
    GJORDE DU IKKE DET??
    Jeg ved ting om personer ja fra killingekøbere som har kontaktet mig.. og derfor så ved jeg hvad jeg ved! Hvordan jeg tackler den viden er jo mit problem.

• #3   18. feb 2009 Jeg forstår udemærket jeres frustration. I må så også forstå min.

Jeg har intet at skjule, ønsker kun at skjule mig selv. Jeg lever pt på nettet, er det så slemt?

Jeg kan sagtens følge med i standard via internettet via div udstillinger hele verden over. Jeg kan se, at Ragdollen har ændret point fra da jeg startede, jeg kan se hvilke Ragdolls der vinder. Hvor svært er det lige?

Som jeg tidligere har skrevet, så prøv med billeder og ingen chance for at følge op på aner.

Jeg har smukke tip-Ragdoll -oldebørn af mine pigelinier

Jeg har kun et stort ønske, og det er at vi alle vil kunne enes og danne en Rag Klub DK, og at lave seriøse Ragdolls

Men så skal ALT ud

Venlige Potedas
    Anne

• #4   19. feb 2009 Det nytter jo ikke noget når man så lukker ned for det der kommer ud eller pludselig ikke vil indrømme man laver indavl/ har opdrættet div. katte!!!
    SORRY men hvis katten er bærer af dir stamnavn så er du jo opdrætter til den og jeg er af dem med mit stamnavn på og hyralnd´s dem med deres på.

• #5   19. feb 2009 Har nu set godt på den parring. Er det min, så ser jeg intet galt i den. Linieparring, ik indavl.

Er ked af at katten døde. Hvad døde den af, og hvorfor kontaktede ejer ik mig?

Og "dengang" testede man ik for HCM/PKD hos Ragdolen. Det har så heldigvis ændret sig

Jo selvfølgelig startede vi alle på et tidspunkt. Ik alle så heldigt, men vi arbejdede os frem til det "rigtige". Kunsten er jo ik at købe gode avlskatte, kunsten er at få "den røde tråd". Feks en S*Krickelins. De har et fast udtryk. Og Chardani her i DK laver virkelig dejlige katte, men de udstiller heller ik.

At starte ud med en WW det betegner jeg som held. Ligesom det er held, at starte op med Choko/lilla. Håber dog du kan opretholde standarden, så det vil flyde med WWére fra dit katteri

• #6   19. feb 2009 Hej
    Ja der er vi jo så forskellige hvilke farver og mønstre vi synes bedst om. Personligt higer vi ikke efter hverken choko eller lilla. Vi er mere til brun og blå men det er jo en smagssag.....*s*
    Er helt enig i at Feks Chardani laver smukke misser - og siger heller ikke at man ikke er en go eller " rigtig" opdrætter hvis man ikke farter afsted til utallige udstillinger.
    Siger bare at vi har lært meget ved at komme på udstillinger og at gå stewart. Dermed ikke sagt al vi har al vores viden fra udstillinger - som du selv skriver Anne så er nettet et glimrende sted at holde sig orienteret og opdateret. *s*

• #7   19. feb 2009 Hold da fast, tror da vidst at denne tråd er noget internt smiley

• #8   19. feb 2009 Ninca: nej slet slet ikke!!!!

Er alt alt for tæt!!!

• #9   19. feb 2009 synes nu også at alt der hedder familien på den ene eller den anden måde(kusine, onkel osv.) skal udeholdes fra en parring smiley

• #11   20. feb 2009 Jeg syntes alt er ok, hvis der er en mening med det. Ik bare at gøre det, fordi man nu engang har denne hankat/hunkat.

Ingen racer er kommet ud af det blå, så at fornægte indavl/linieavl, det er da at skyde sig selv i foden.

Heldigvis har vi nu div tests vi kan køre på avlskattene FØR en parring.

Og husk så lige, at alle mulige sygdomme ligger i linierne. En tæt parring bringer dem frem, en tæt parring skaber dem ik, men fejlene kommer ud i lyset me dobbelt kraft.

Kommentér på:
Fnidder og sladder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce