1.171 visninger
|
Oprettet:
Lov og ret ? {{forumTopicSubject}}
Hvis man har solgt en kat på kontrakt, kæl. Køber har betalt depositum forud køb. Køber køber killing, men lukker den på badeværelse helt alene, kllingen hyler konstant, tisser ved siden af bakken, panik. Køber vil returnere katten. Hvordan med loven, returnering og depositum? Hvad siger loven og hvad siger I ?
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
jeg aner ikke hvordan loven stiller køber, og heller ikke hvad du skriver i din kontrakt om hvad der skal ske i fald de ikke beholder killingen, skal den tilbage til dig eller kan de frit sælge den videre?
men jeg ville nok mene du kan beholde depositummet,da det er en gensidigt bindende aftale om at du holder killingen tilbage, og de vil give den et godt hjem. resten af beløbet ville jeg så betale for at få killingen hjem igen. ellers sælger de den bare videre.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 8 Emner: 39 Svar: 175
Hun hentede den en søndag og erkendte hos min veninde som modtog ham mandag aften, at hun ikke egnede sig til kat. Hun så nemlig hvor glad ham blev da de sagde hans navn, til trods for min venindes fyr er fremmed for ham. Men at sige han lugtede. Ja det gør vi faktisk alle, hver har jo sin lugt. Normalt tager vi ikke killinger retur, de skal blive hvor de er og så sælges derfra, men at han evt skulle sidde på et badeværelse i flere uger, NEJ tak. Kattene må ikke sælges til 3 part mht kontrakten uden opdrætters godkendelse af den nye ejer, skriftlig.Har talt med forbrugerstyrrelsen, da hun giver til grund overfor dem, at der ikke medfulgte en stamtavle ( den eftersendes altid ) og de siger hvis jeg kan få på skrift, at der er ventetid på stamtavler, har hun ikke en sag. Hun er særdeles uforskammet, har gemt samtlige mails, hvis der kommer mere ud af det. Utrolig som folk kan vende på en tallerken. Plejer at have vidner, når der er køberer, træls at det skal være nødvendigt.
Lov og ret ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside