1.651 visninger
|
Oprettet:
Hvor ofte... {{forumTopicSubject}}
Hvor ofte gør I bakker rene? Her mener jeg ikke tømme den for hvad der end måtte komme i dagens løb, men skifter alt sand/grus ud og vasker den af i Rodalon eller lignende??
Jeg har jo to katte, og jeg tømmer bakken dagligt, somme tider to gange om dagen. Det er lidt forskelligt. Men jeg gør den helt rent hver 14 dag, hvor jeg skifter grus og vasker den helt af. Er det for lidt? Bør man gør det en gang om ugen?
Håber ellers I nyder sommeren, aktiviteten her i hjemmet er præget af varmen. Begge mine drenge ligger og flader ud i vinduerne hvor de kan få lidt luft samtidig.
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 6 Emner: 3 Svar: 21
Men jeg har en veninde som siger hun kun tømmer den en gang om måneden med to indekatte... Dette forstår jeg så ikke helt hvordan det kan lade sig gøre uden at den kommer til at stinke...
jun 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 453
Tar selvfølgelig klumperne hver dag og efterfylder med grus .
jan 2008
Forresten har jeg hørt at rengøringsmiddel med salmiak i kan katten heller ikke lide, så det skal man vist også lige være varsom med...
jun 2007
sep 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 43
Vi har 2 bakker og de tømmes normalt for klumper 1 gang dagligt og helt med vask i Rodalon 1 gang ugenligt. Her lugter absolut ikke af kat.
Tror egentlig ikke det er nødvendigt med den vaks 1 gang om ugen, tror sagtens vi kunne nøjes med at gøre det 1 gang om måneden, så overvejer at lave det om.
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 31
Nogle gange gør jeg det hver 14 dag men det er hvis de har tisset meget og der begynder at lugte af salmiak.
Jeg bruger de der krystalkugler og hvis de bliver for våde lægger tissen sig i bunden også lugter det ganske forfærdeligt...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 49
Mine to er kastrater og jeg bruger BioCats og årsagen til at jeg skifter helt er mere at det bliver for fint end fordi det lugter. Men nogle gange bliver det ligesom Britt H siger lidt for vådt, så tis sætter sig i bunden. Så er det rart at få den gjort helt rent.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 81
Tømmer for ALT hver 14 dag
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Kan se du har fået mange svar og jeg kan ikke fortælle dig hvor ofte vi gør det her....
Vi rengør om morgen inden vi tager af sted og igen om aftenen eller hvis der ligger en stinker
Da vi har mange bakker - og en del katte er det svært at sige noget konkret - da det er forskelligt hvilken bakke der er mest brugt.
Men vi rengør ihvert fald alle bakkerne hver 10 dag - som katteri - hader det ord - så skal der passes på hygiejnen - også med vand og madskålene....vandskålene skal rengøres og skoldes hver dag og madskålene til tørkost hver anden dag - i varmen hver dag - da bakterier formere sig hurtigt...
anna
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 49
jan 2008
Heidi: Jeg må indrømme at jeg ikke synes det lyder så hygiejnisk kun at vasker kattebakken i bakteriedræbende 2 gange om året. Det synes jeg simpelthen er for lidt... Tænk på hvor mange bakterier der formerer sig i sådan noget i løbet af et halvt år når ikke alt udskiftes og renses og dem har kattene så på poterne som de vader rundt med i dit hjem.
jun 2007
jan 2008
Hvor ofte...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside