{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Hvor ofte vaccinerer I? {{forumTopicSubject}}

Jeg har trolig fået alle mine vaccinerede årligt også Lucas, men da han blev udredt i foråret af en kattedyrlæge, mente hun at det var unødvendigt og der har jo været fokus på, at vi vaccinerer for ofte.
I hans forskning står der, at det skal følge producentens anbefaling, men han har det jo så godt, så hvad gør I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte vaccinerer I?
  • #1   1. dec Vores gamle kat der blev 15 år, blev vaccineret årligt til hun var omkring 8 år så stoppede vi. Hun fejlede aldrig noget.
    Vores nuværende kat blev kun vaccineret 1 gang på det kattehjem vi fik ham fra, vi gør det ikke selv.
    Min søster fik vaccineret sin kat de første 2 år og stoppede fordi han fik så meget allergi lige pludselig.
    Han har ikke fejlet andet end det allergi og er 16 år nu

• #2   1. dec Vi vaccineret udstillingskatte 1 gang årligt. De yngre voksne katte, der ikke deltager på udstilling 1 gang hvert 2. år, og de ældre ikke-udstillingskatte hvert 3. år ca.

• #3   2. dec Mitti og Røde fik deres 2 første og efter et år, men er siden blevet testet årligt i 5 år, og de var stadig dækket, så blev de vaccineret en enkelt gang, fordi der var en kat, som holdt til i nabohaven, og de havde kontakt gennem hegnet, der efter er de ikke vaccineret, men de er også inde katte, så det som Susanne gør er nok temmeligt korrekt, og tit kan der være krav til vaccine status, hvis kattene skal passes på et internat eller lignende og nok også ved udstilling,,, nogle steder acceptere de også en test for virksom vaccine, men at teste er ikke en spareøvelse, det er faktisk ret dyrt, min dyrlæge sendte prøverne til en dyrlæge i Skern, som jeg havde en aftale med, fordi jeg ikke selv kunne komme der til, med kattene.

• #4   2. dec En gang årligt er kun, fordi de udstilles. De ER også udsat for et noget større smittepres, hvor så mange katte mødes.

• #5   2. dec Vi vaccinede vores troligt indtil de var omkring 7-8 år gammel, men vi blev enige med dyrlægen at eftersom vores er indekatte med adgang til løbegård er det kun nødvendigt at vaccinere hver 3 år så det gør vi. smiley Men da vi udstillende vaccinerede vi hvert år.

• #6   4. dec Mickey bliver vaccineret hvert år; dels fordi han render ude (i et kvarter med rigtig mange katte), og dels fordi det er en betingelse på hans feriekoloni.

Kommentér på:
Hvor ofte vaccinerer I?

Annonce