1.269 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Var nær død af skræk i nat! Var nær død af skræk i nat!

Kunne simpelthen ikke falde i søvn i går pga uro i benene og fordi min bækkenløsning driller så meget så kl 1 sov jeg stadig ikke.. valgte dog at prøve alligevel. Blunder lige lidt hen og "vågner" med et sæt fordi jeg kan høre "noget" - tænker først at det bare er Milo, men opdager så han ligger i fodenden smiley (Han må ikke være i soveværelset)

ligger og lytter og der er pludselig en raslen fra køkkenet.. Når at tænke det værste og pludselig kan jeg ude i gangen høre "kæderaslen"

her går jeg lidt i panik, men tænker at jeg MÅ finde u daf hvad det er - så mig lidt besværet ud af sengen (hurra for at være gravid!) og lukker døren op ud til gangen og tænder lyset - midt i gangen står naboens kat!!!!! (Den har et kæde halsbånd - og det var det jeg kunne høre)

Ikke nok med den er rendt ind af vores vindue i bryggerset (som altid står åbent så Milo kan rende ud og ind) Men den har også været i vores skraldespand i køkkenet - det forklare jo den raslen..

Men kan jeg tillade mig at sige til naboen at det vlle være en god idé at holde den inde om natten fordi den hopper ind til os (det er 4. gang det sker nu på 1½ mdr) de andre gange har dog været om eftermiddagen/aftenen...

Og ja jeg kunne lukke vores vinduer... Meeeen synes ikke vi skla "bøde" for at andres dyr hopper ind af vores vindue.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Var nær død af skræk i nat!
  • #1   15. aug 2012 Jeg synes sagtens du kan nævne det for hende/ham. Evt spørge om den også kan komme hjem om natten eller om der måske er andre grunde til hvorfor den er så glad for jer? Det plejer at være den bedste måde at snakke med andre dyr ejere på (;

Mine katte er lige blevet udekatte, og begyndte at rende ind til ALLE naboerne og sige. Jeg bad derfor min nærmeste nabo (som jeg er gode venner med) om hun ikke ville være sød at skælde dem ud når de kom ind: 1, Fordi jeg ved hun er glad ved katte, og rigtig glad ved mine, og vil derfor aldrig gør dem noget ondt, og 2, fordi så ville de lære, at de ikke må gå ind hos andre.

Det har de så også lært nu, og siger ikke længere hej til alle i nabolaget mens de putter med deres hunde -.-

Ellers er kattelem med chip aflæsning en rigtig god mulighed, da du så er sikker på at der ikke kommer andre katte ind (heller ikke langvejs fra) og det derfor kun er din der kommer ind og ud (;

Det skal lige siges at jeg generelt har svært ved "ikke skal bøde for andres dyr" når man selv har dyr. Ens egne katte render jo også ind i andres haver, og "besøger" alle de andre spændende mennesker en gang i mellem. Hvis man vil stille det som krav til andre, må man vel også gøre det selv? Dette er ikke ment som kritik af dig - Kender ikke din situation, men bare helt generelt (;

• #2   15. aug 2012 Men skal katten så ikke have halsbån på hvis det er chip? Har kun set det i filmen over hækken, indrømmer jeg gerne smiley

har heller ikke noget imod den render i haven, det må den gerne - vores render sjældent længere væk, end til haven slutter (han skulle nødig komme for langt væk fra sin madskål jo smiley ) men synes det er lidt grænseoverskridende når den kommer ind i vores hus smiley

• #3   15. aug 2012 tja vores nabo har tit besøg af vores katte, specielt vores maine coon har besøgt ham tit, har opdaget hende sidde i hans soveværelse vindue mens han ikke var hjemme, og har sagt at han gerne må skælde dem ud så de ikke kommer på besøg. Men ja vi har også besøg af de andre katte i nabolaget smiley

• #4   15. aug 2012 Nej, den kan vist også godt reagere på deres registrering chip (altså dem de får så man kan finde dem igen). Det er i hvert fald det vi er igang med herhjemme - Ikke så meget pga andres katte (vinduerne er jo alligevel åbne) men grundet andre dyr (og kaniner?!) der kommer ind til os (;

Hehe, mine katte render nu heller ikke så langt, men vi bor i tvillingehus, og Baby eeeeelsker vores nabo, så når naboens mand ikke er hjemme, hopper hun lige ind til hende og siger hej! Men nu har jeg så som sagt bedt hende skælde dem ud så bliver det lidt bedre. Nu render hun bare ned og putter med vores anden nabos hund??

Kan sagtens forstå det er grænseoverskridende - Vi havde også en fæl kat som kom ind til os hvor vi boede før, som vi ikke vidste hvor kom fra, men som forsøgte at jage min e katte ud, og derefter hjalp sig selv til både kattenes og min mad, samt at den hvæste af mig og kradsede mig hvis jeg forsøgte at komme i nærheden af den. men der blev det også til at den fik et ordenligt møgfald, (nogle gange også lidt vand) og så blev den ellers vist hvor døren var - Det tog ikke længe før vi aldrig så mere til den!

Men igen, kunne ikke rigtig brokke mig, da jeg egentlig godt vidste at mine egne katte jo også var over og hilse på de ande såååå ...

• #5   15. aug 2012 Nu er det umuligt hvor jeg bor, at der kan komme fremmede katte ind (2 sal )
    Men jeg ville ikke tillade andre katte kom ind i mit hus, ville klage til naboen og hvis det ikke hjalp sørge for at katten blev indleveret som hjemløs kat.
    men kun under forudsætning af, at min sti var ren.

Inden jeg nu bliver overfaldet vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg har 4 katte og 1 hund så jeg er ikke dyrefjensk

• #6   15. aug 2012 årh han har ikke chip - men øremærke.. må prøve at undersøge det og høre hvad manden siger til det

• #7   15. aug 2012 Synes da i hvert fald det er noget smartere end at vinduerne er åbne for alle enhver (; Plus, at jeg stadig har den overbevisning at chip er bedre end øremærke, da øremærke hurtigt kan blive utydeligt - Kan næsten ikke se Babys mere!

Al held og lykke i hvert fald - Og håber ikke du bliver vækket igen i nat (;

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #8   15. aug 2012 Du kan købe den her eller på den tyske Zooplus, som er lidt billigere. smiley

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattelem_kattedoer/sureflap/182701

• #9   15. aug 2012 alle tiders smiley Det vil jeg helt sikkert forelægge for chefen smiley

• #10   15. aug 2012 ved godt det ikke er pænt gjort, men jeg havde satme givet katten en ordentlig omgang vand!
    ( vores katte er opdraget med en vandforstøver ) og den har de respekt for smiley

• #11   15. aug 2012 Kat med KÆDEhalsbånd smiley Så synes jeg da bestemt du skulle snakke med ejeren. Det er da ikke noget for en kat at rende rundt med en raslende kæde om halsen :-/... (og det synes jeg så i det hele taget ikke at halsbånd af nogen slags er, men det er en anden snak, og OT i tråden).

• #12   15. aug 2012 Hahaha. Åh ja, hvor skriver du ellers humoristisk :o) Og naturligvis vil naboens frække fyr blive ved med at "komme på besøg", så længe der er den mindste mulighed for at få "lidt godt til ganen" i jeres hus. Der er jo "fri entre" hele tiden ;o)
    Nej, så må I nok, som flere her på tråden råder til, få installeret en kattelem til chip-halsbånd. Således at kun jeres kat kan gå ind og ud som den vil...og INGEN andre. Tror såmænd ikke at det en alt for kostbar investering, sådan en Chip-lem. Vi har bare en almindelig kattelem. Men vi har sandelig også haft rigtiga vildkatte, inde på "kost" af og til. Så vi overvejer også at få en sådan kattelem til chip-halsbånd. Håber at I finder en løsning. I kommer i hvert fald ikke nogen vegne, med at be' naboen om at holde sin kat inde om natten. Det ved vi fra os selv, at det er en umulighed. Vores katte kravler rundt i hovederne på os og vælter alt i vindueskarmene, hvis ikke vi vælter ud ad sengene og lukker dem ud, op til mange gange hver nat. Vi må nemlig holde vores kattelem låst indefra. Da vi har to små Chihuahuaer, som vi ikke vil have skal stikke ud ad kattelemmen ;o) Åhh de kære dyr he he.

• #13   15. aug 2012 Tina J

Hvorfor får en til chip halsbånd når man kan få dem der aktiveres af kattens aktiverings chip? Halsbånd er jo farlige for katten - Og der findes mange kattelem der reagere på registrerings chip, og kan have flere forskellige chip af gangen? Synes i hvert fald det ville være synd at give den halsbånd på smiley

http://www.petdreams.dk/microchip-kattelem-giv-katten-sin-egen-nogle.html Denne kunne fx bruges (;

• #14   15. aug 2012 Nå ja. Chip-halsbånd. Eller lem tilknyttet kattens chipmærkning. tomato tomato he he. Det må jo være hvad man foretrækker. Jeg ville intet have imod et tilhørende chip-halsbånd.
    Men det er nok i den retning, TS skal tænke, hvis de vil ha' "nattero" ;o)

• #17   16. aug 2012 Jeg hader at skulle belemres med andre folks kæledyr, og få min private ejendomsret krænket og friheder begrænset, fordi nogen har den misforståede opfattelse, at katte SKAL gå frit imodsætning til alle andre dyr.

Fejltagelser kan ske, men i mit tilfælde ville forløbet blive noget i stil med:

Advarsel 1 -> Advarsel 2 -> Houdini kat....

• #19   16. aug 2012 hvad koster det hvis katten skal have chip også?

• #21   16. aug 2012 katten må hjerten gerne rende på vorews grund (selvom Milo sikkert ikke er enig smiley ) men synes at det er overskridende når den kommer ind i vores hjem og går i vores skraldespand osv smiley

Okay det var ikke så slemt - havde sikkert været billigere hvis jeg fik det gjort sidst han var i narkose også, men pyt smiley

• #23   16. aug 2012 han har allerede øremærkning og er registreret smiley

• #25   16. aug 2012 En kattelem med chip er en fin løsning til DIT problem.

Det løser dog ikke, at din eller naboens kat løber ind af åbne døre og vinduer hos andre i nabolaget.

• #27   16. aug 2012 Så når han er registreret med øremærknng skal han så også registreres med chippen?

Bruger alt for store sko i forvejen smiley

• #29   16. aug 2012 "Eller vildkatte, som ingen chips har alligevel."

Skadedyr indfanges og aflives.

Kæledyr holder man for sig selv. Ellers må man flytte langt ud på landet, hvis man vil holde sig en fritgående minizoo.

Jeg behøver ikke starte hele cirkeldiskussionen omkring inde- vs udekatte. Ved Jesper i tidligere tråde er kommet med mange gode råd til, hvorledes man med omhu, omtanke og kommunikation mange gange kan finde en løsning på at have udekatte i forhold til sine omgivelser.

Trådstarter opretter dog et indlæg, hvor hun føler sig generet af naboens kat, der er løbet ind hos hende. Løsningen for hende er en kattelem og chip i katten.

Det ændrer dog ikke på, at problemet med uindbudne gæster stadig kan opstå for andre i hendes nabolag.

Nogen vil måske kalde det dobbelt moralsk og andre blot konstarere, at man er sig selv nærmest i denne sammenhæng.

• #31   16. aug 2012 Winnie tvivler lidt for han render faktisk aldrig ud fra haven - han skal jo nødig komme for langt væk fra sin egen mad smiley Og derduover er han ret kræsen med mad - jaja ved han er skør smiley

• #35   16. aug 2012 Jeg har fritløbende katte og mine naboer har fået min tilladelse til at "skræmme" mine katte ud af hus og have med vand, hvis de mener de generer dem.. Syntes det er helt fair at ikke alle er interesserede i at have besøg af mine katte.. jeg ville nok heller ikke syntes om at have besøg af alle nabolagets katte smiley
    Syntes at chip og kattelem lyder som en rigtig god ide til at holde naboens kat ude og det lyder umiddelbart heller ikke til at være en dyr løsning..
    Lotte* al respekt for dit valg at holde dine katte på, jeg er sikker på at de elsker deres liv lige så højt som mine elsker deres.. det forgår bare på to forskellige måder og det er må være ens eget valg hvad man mest er til smiley hvis ikke jeg boede hvor jeg gør, hvor der er langt til nærmeste store vej så kom mine misser heller ikke ud

• #36   16. aug 2012 det er så naboerne selv der vælger at få chippet eller ikke chippet deres katte og en chiplem i så andre katte ikke kan komme ind.

Vi "deler" også katte med naboen. Gider vi ikke have dem rendende kan vi sgu bare få sat en chip i vores og en chiplem i. Det samme kan naboen vælge at gøre.

Hvad naboerne skal gøre for at forhindre andre katte i at rende ind til dem og æde af deres kattemad, skrald kan andre ikke bestemme.

• #38   16. aug 2012 Lotte* det var skam ikke negativt ment og selvfølgelig vil du blive mere påvirket at mine fritløbende katte. Det er jo også derfor at mine naboer gerne må jage mine katte ud af hus og haver.
    Men i bund og grund er det jo ens eget valg, men vælger man som jeg har gjort så må man også forstå og imødegå sine naboer hvis de føler sig generet af kattene.. der kan det ikke hjælpe noget at man bare er sur og gnaven og ikke vil tage en snak om problemet og prøve at finde en løsning alle kan leve med.
    Personligt har jeg et fint forhold til mine naboer som syntes at der er rart at de må jage katten ud af huset uden at jeg bliver sur.. I haven har de så ikke så meget imod at de kommer på besøg, de fortæller selv at det mest bare er en gennemgang på vejen ud til marken ved siden af..

• #45   16. aug 2012 Winnie W. He he he. Ja det var da en morsom og helt sikkert sand fortælling. Det er jo ofte uvidenhed om katte, der gør at folk klager over at ha' kattes "efterladenskaber", liggende overalt i deres haver. For det er jo et faktum, at katte er noget af det mest renlige dyr vi kan finde. Når de skal af med "nr. 2", så graver de et lille hul. Gør det de skal. Og derefter vender de sig om og tildækker "miseren" omhyggeligt, til den er helt tildækket. Det er så muligt, at der ligger denne lille bunke jord, midt i naboens "altid" nyrevne bed. Men når det er synlige "pøller", de klager over. Så er det IKKE kattens. Helt sikkert.

• #46   16. aug 2012 Tina J

Vil du ikke være sød og sige det til min kat? :S Det er der nemlig ikke nogen der har fortalt ham, så han gør det midt ude på vores græsplæne - Hver gang! Jooh, han forsøger at dække det til, men da han ikke graver først er det jo lidt svært (; Hvorfor? Aner det ikke!!

Men vil også sige, at jeg har det på samme måde - Snakker med naboerne om det, og siger at de er mere end velkomne til, at at smide dem ud hvis de genere - Men som nævnt før, er de alle herude mægtig glade for mine katte. Alligevel er jeg ved at bygge indhegningen op, så de ikke kan komme ud (der er en i forvejen, men det er misserne da for kloge til) men det er simpelthen fordi mine nerver ikke holder til andet, og nu har vi jo rigeligt med have der også snart bliver tilbygget endnu mere til missernes fornøjelse!

Men igen, samme tanker her - Jeg kan ikke forlange noget af andre som jeg ikke opfylder selv! Og hvis der ER uønskede dyr på min grund, ser jeg det som mit eget ansvar at holde dem ude, da det er mig der har et problem (med mindre deres ejere er helt ude og ***) (;

• #47   16. aug 2012 Ha ha ha Netsta. Din kat må vist snart et svip med til Synoptik. Der er vist behov for briller :o) Men ellers lyder det til, at du i lighed med mange af os andre, også lever i nogenlunde rolig sammendrægtighed med dine naboer ;o)

Kommentér på:
Var nær død af skræk i nat!

Annonce