{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

FREMLYSNING, død kat 8361 Hasselager {{forumTopicSubject}}

Her til aften på vores gåtur med hunden fandt vi på Vangsbovej i Hasselager (nær Århus) en død kat midt på vejen, som sandsynligvis var blevet påkørt af en bil. Jeg fandt en hundepose og bar katten ind i vejsiden, den var stadig varm.
Katten er en blotched tabby, korthåret hun eller evt. kastreret han i fin stand og med flot pels.

Bankede på i de nærliggende huse, men ingen åbnede.
Skal jeg ringe til Falck eller Dyrenes Beskyttelse? for den skal i hvert fald ikke ligge der, og ejerne skal jo også gerne have besked hvis det er muligt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FREMLYSNING, død kat 8361 Hasselager
  • #1   11. sep 2009 Du kan ringe til den dersens dyreambulance (nummeret er i tlf bogen) - så samler de den op. Vi har gjort det et par gange når vi har fundet dem. Og de er så søde at snakke med .

• #2   11. sep 2009 Så er der ringet til Falck og de kommer og henter den og bringer den videre til dyrehospitalet, som så ser om den er registreret o.s.v.

Puu ha, det er ikke nogen rar oplevelse. Jeg havde både min søn og hunden med, men de tog det begge pænt. Håber virkelig at de finder frem til ejeren.

• #3   11. sep 2009 Ja, det håber jeg også . Puha' en opringning at få .

• #4   11. sep 2009 Åh, godt begge mine misser ikke kan komme udenfor indhegningen, og at jeg lige har hilst på dem begge to inde i stuen! Så behøver jeg ikke, at gå og lede efter dem i panik, selvom min blotched tabby kat er langhåret ;o)
    Det er ellers ikke langt fra, hvor jeg bor...

• #5   11. sep 2009 <b>Nu har jeg ikke lige læst svarene i tråden. men du skal faktisk ringe til brandvæsnet når det er i hasselager. heromkring er det dem der sørger for at samle døde dyr op 86 76 76 76.
    Jeg ringede selv til dem igår, fordi der lå et rimelig stort dyr i siden på landevejen mellem tranbjerg og solbjerg.
    og i mandags ringede jeg også, fordi jeg kørte forbi en død kat. men de kunne ikk svare på hvornår de hentede den, så jeg ringede til min dyrlæge, så de kunne tjekke øremærket for mig. men det ene bogstav var utydeligt. så de sagde at de selv ville tage ud og hente katten og finde ejeren når de var færdige med operationer

• #6   11. sep 2009 <b>Camilla : den der dyreambulance skal man kun ringe til hvis dyret stadig er i live. jeg prøvede nemlig og ringe til dem engang. og det var dem der henviste mig til brandvæsnet. men det er forskelligt fra kommune til kommune, hvem der tager sig af døde dyr. nu ved jeg tilfældigvis bare det er brandvæsnet når det er i hasselager. bor nemlig selv ret tæt på ..

Miemiv : det er godt du flyttede den fra vejen og ringede til falck.. stakkels misser. håber også de finder ejeren

• #7   11. sep 2009 Det er dejligt, at nogen gider, at tage sig af et dødt dyr og bruge tid på, at sørge for det bliver hentet og bekymre sig for at ejerne bliver underrettet :o)

• #8   11. sep 2009 <b>Jeg holder altid ind til siden hvis det er mulligt, for at tjekke om det er dødt. og så ringer jeg til brandvæsnet. de kender nok snart mit nummer. hehe

• #9   11. sep 2009 sesse : Jeg ringede til falck, og da de fik postnummeret blev jeg stillet om til brandvæsnet, som så tog sig af det. Men mange tak - nu har jeg det direkte nummer hvis det ( X forbyde det) bliver aktuelt igen.
    Jeg kunne bare slet ikke gå forbi uden at gøre noget, og den skulle i hvert fald ikke blive liggende ude på vejen......

Sandra og Sesse - I bor åbenbart også her i nærheden. Må man spørge hvor? Bor selv i Hasselhøj (Hasselager)

Ja, jeg siger også stakkels katteejer. Men man får trods alt mere ro i sindet, når man får at vide at katten er død, men ikke smadret til ukendelighed, og man går ikke i uvished om den nogensinde vender hjem igen.

• #10   11. sep 2009 "Ja, jeg siger også stakkels katteejer. Men man får trods alt mere ro i sindet, når man får at vide at katten er død, men ikke smadret til ukendelighed, og man går ikke i uvished om den nogensinde vender hjem igen."

-Jeg ville ønske, at en som dig ville finde den, hvis (7-9-13) det var en af mine katte!

Jeg bor selv på Bavnegårdsvej i Kolt... Såeh det er lige i nabolaget!

• #11   11. sep 2009 Sandra : Jeg vil også ønske at andre gjorde som man bør, hvis der skete noget med mine dyr. Har kun indekat nu, men før rendte mine katte også ude. Jeg blev helt vildt bekymret sidste weekend hvor min hund var stukket af og blev væk i flere timer. Hun plejer bare at rende lidt rundt ude i gården og komme når man kalder. Man frygter det værste.

Bavnegårdsvej - jamen så går jeg jo tit næsten lige forbi, når jeg skal op i centeret (fakta, super best og ikke mindst værkstedet *G*)

• #12   12. sep 2009 Okay sesse, det var bare dem vi fik fat på her i horsens smiley Dengang. Men om de så havde videregivet det til brandvæsenet, det ved jeg jo så ikke smiley

• #13   12. sep 2009 <b>Miemiv : Jeg har boet i beder det sidste års tid. men før det boede jeg i tranbjerg. og vi er ved at søge en lejlighed i tranbjerg igen. er i tranbjerg stort set hver dag alligevel. også arbejder jeg i solbjerg bageri. :o)

Her for kort tid siden kom jeg kørende inde fra århus og ud mod tranbjerg. lige efter slet tanken (hvis i ved hvor den er) lå der en død kat midt på vejen. Jeg nåede lige at svinge udenom. men kunne ikke holde ind fordi der var en forfærdelig trafik. så jeg kørte hjem til min mor for at låne hendes tlf (havde ikke taletid på) Da jeg havde snakket med brandvæsnet kørte mig og min mor derop hvor katten havde lagt, fordi vi lige ville ligge den ind til siden så den ikke blev fuldstændig smadret. da vi kom derop igen (der var max gået 10min) var katten VÆK !! vi kørte frem og tilbage to-tre gange for at se om den tilfældigvis var blevet lagt ind i siden. men vi kunne overhovedet ikke se den. Meget mystisk sys jeg

• #14   12. sep 2009 <b>Camilla : det kan også sagtens være det er dem man skal ringe til hvis man bor i horsens. jeg aner det faktisk ikke

Kommentér på:
FREMLYSNING, død kat 8361 Hasselager

Annonce