{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hjælp/råd til en hankats væremåde!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Jeg har to hankatte på 1,5 år, hvor den ene er meget stille og rolig, og sover en del og vil bare gerne hygge. Men den anden vi har er en rigtig bølle mis. Han piller ved alt, vælter gerne alt ned, graver i potte planter, ødelægger ting, vågner gerne halv fire om natten og er vågen et par timer, hvor han løber rundt i hele lejligheden, miaver og piller i alt han kan komme til..Han kan også pludselig fare op og løbe efter dne anden kat vi har og nærmest angriber ham, så den anden hvæser og piver.! smiley
Er der nogen der har prøvet noget a det samme? Og hvad gjorder i? For kan ikke forstå han er sådan, for sådan har han ikke altid været.. Han har altid sovet igennem om natten.

Kom gerne med hjælp og gode råd.. !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp/råd til en hankats væremåde!!
  • #1   18. dec 2011 Vi skalsnart have en ny kat håber ikke det ender sådan der smiley

• #2   18. dec 2011 Nej håber jeg heller ikke. men de kan heller ikke undvære hinanden, de leger os rigtig meget sammen, men nogen gange gider den ene bare ikke og hvorfra han så hvæser..

• #3   18. dec 2011 Hmm ja det er svært at sige hvad man skal gøre smiley du kan vel ikke give den en form for time out når det er?

• #4   18. dec 2011 Er de begge kastrater ?

• #5   18. dec 2011 Ja det er de begge. Men Anders sys også bare det er synd at den anden skal ud når han bare ligger og sover hele natten, for plejer nogen gange at smide dem ud og lukke døren, men igen det er jo ikke den andens skyld... smiley er lidt i dilemma..

• #6   18. dec 2011 Jamen kan du så ikke kun smide den "slemme" ud i lidt tid når den er slem? ikke den rolige smiley

• #7   18. dec 2011 Jo men så kan han ikke komme på Bakken den rolige...:)

• #9   19. dec 2011 Susan du får det da til at lyde somom jeg ikke kan lide mine katte.. Det jeg undre mig over ved den ene, er at den er så voldsom i forholdt til den anden, men hvis det er sådan nogle kommentare man får herinde, så skal jeg ihvertfald ikke være her!!!!

• #11   19. dec 2011 Mette - rolig nu.
    Jeg er lidt nysgerrig:
    Sover de inde hos jer om natten? I så fald så har jeg en super løsning på problemet - synes jeg da selv...
    I vænner dem begge til at sove andre steder end sammen med jer om natten, for den ene kan jo åbenbart ikke styre det - og sådan er det også herhjemme. Så jeg er konsekvent: De kan få resten af lejligheden og tumle i, det tager lidttid inden de vænner sig til det, men så har I også nattero.
    Som Susan skriver, så har de bare forskelligt temperament. Lad den rolige stikke den anden en lussing når det er påkrævet og ellers lader du dem ellers bare styre det selv. Grib kun ind når det bliver alt for voldsomt, du skriver jo at de trives sammen, så er det nok bare den ene der siger"Stå så op dit dovendyr - jeg vil lege".

• #12   19. dec 2011 Susan:
    Sys måske bare ikke altid tonen er lige pæn herinde. Har prøvet det lidt for mange gange før.

Marianne:
    Kattene bliver også lukket ud når det er, og det tager de egentlig pænt nok, men sys jo os det er syndt for den som bare gerne vil soveogså bliver smidt ud, når den ikke er skyld i noget...
    Men det er som om når ham den livlige så kommer ind igen dagen efter, så har han glemt alt smiley Tænker om det kan have noget med at gøre at der er forskellige racer i dem, at ham den ene vil jage meget mere i forholdt til den der bare gerne vil sove?

• #14   19. dec 2011 Der er mange der anbefaler 2 katte og glemmer at skrive at det også er vigtigt at de 2 katte passe sammen i temperament og aktivitetsniveau.
    Du skriver ikke hvilken race det evt er eller om det er huskat eller en blanding.
    Det kan være svært at rådgive for måske er problemet i virkeligheden større for dig end for kattene. Jeg har også en kat, der hyler og knurrer når en af de andre bare kigger på den. Ofte indleder hun legen, men hyler som en stukket gris hvis en anden får overtaget. Det er nærmest som børn. Jeg lader dem klare det selv, det er langt det bedste.
    Det kunne tyde på at den ene har langt mere krudt i rumpen end den anden og jeg vil derfor anbefale dig højt klatremiljø og aktivitets-legetøj. Den bedste måde at trætte en kat på er at lade den bruge dens naturlige sanser og instinkter.

Kommentér på:
Hjælp/råd til en hankats væremåde!!

Annonce