Hjælp/råd til en hankats væremåde!! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg har to hankatte på 1,5 år, hvor den ene er meget stille og rolig, og sover en del og vil bare gerne hygge. Men den anden vi har er en rigtig bølle mis. Han piller ved alt, vælter gerne alt ned, graver i potte planter, ødelægger ting, vågner gerne halv fire om natten og er vågen et par timer, hvor han løber rundt i hele lejligheden, miaver og piller i alt han kan komme til..Han kan også pludselig fare op og løbe efter dne anden kat vi har og nærmest angriber ham, så den anden hvæser og piver.!
Er der nogen der har prøvet noget a det samme? Og hvad gjorder i? For kan ikke forstå han er sådan, for sådan har han ikke altid været.. Han har altid sovet igennem om natten.
Kom gerne med hjælp og gode råd.. !
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 33
nov 2011
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
aug 2010
nov 2011
aug 2010
aug 2010
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg er lidt nysgerrig:
Sover de inde hos jer om natten? I så fald så har jeg en super løsning på problemet - synes jeg da selv...
I vænner dem begge til at sove andre steder end sammen med jer om natten, for den ene kan jo åbenbart ikke styre det - og sådan er det også herhjemme. Så jeg er konsekvent: De kan få resten af lejligheden og tumle i, det tager lidttid inden de vænner sig til det, men så har I også nattero.
Som Susan skriver, så har de bare forskelligt temperament. Lad den rolige stikke den anden en lussing når det er påkrævet og ellers lader du dem ellers bare styre det selv. Grib kun ind når det bliver alt for voldsomt, du skriver jo at de trives sammen, så er det nok bare den ene der siger"Stå så op dit dovendyr - jeg vil lege".
aug 2010
Sys måske bare ikke altid tonen er lige pæn herinde. Har prøvet det lidt for mange gange før.
Marianne:
Kattene bliver også lukket ud når det er, og det tager de egentlig pænt nok, men sys jo os det er syndt for den som bare gerne vil soveogså bliver smidt ud, når den ikke er skyld i noget...
Men det er som om når ham den livlige så kommer ind igen dagen efter, så har han glemt alt Tænker om det kan have noget med at gøre at der er forskellige racer i dem, at ham den ene vil jage meget mere i forholdt til den der bare gerne vil sove?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Du skriver ikke hvilken race det evt er eller om det er huskat eller en blanding.
Det kan være svært at rådgive for måske er problemet i virkeligheden større for dig end for kattene. Jeg har også en kat, der hyler og knurrer når en af de andre bare kigger på den. Ofte indleder hun legen, men hyler som en stukket gris hvis en anden får overtaget. Det er nærmest som børn. Jeg lader dem klare det selv, det er langt det bedste.
Det kunne tyde på at den ene har langt mere krudt i rumpen end den anden og jeg vil derfor anbefale dig højt klatremiljø og aktivitets-legetøj. Den bedste måde at trætte en kat på er at lade den bruge dens naturlige sanser og instinkter.
Hjælp/råd til en hankats væremåde!!