Hva er hendes chancer? :/ {{forumTopicSubject}}
Jeg var på Vorbasse marked sidste weekend, og faldt for en lille killing som jeg kunne se i hvert fald havde øjenbetændelse (jeg har taget mig af hitte/pleje katte før) men der var bare noget der sagde mig, at jeg skulle have den her lille pige med hjem, så jeg købte hende for 50 kr.
MEN hun begyndte at få rigtig dårlig mave og det blev værre. Jeg tog hende til dyrlæge, og hun har desværre noget kattesyge.
Hun har det sådan her:
Øjenbetændelse - Får hun øjen salve for.
Øremider - Er behandlet flere gange
Hun nyser
Tynd mave (slimet og karry gul) Hun får antibiotika, zoolac, vitamin tilskud og er på skåne kost.
Hun er ret undervægtig, og dyrlægen skød hende til ca 10 uger.
Hun har ikke feber, og vil gerne spise og lege. Hun har været på behandling med antibiotika siden mandag.
Jeg vil gøre ALT for at redde min lille pige. Undskyld det blev lidt langt, men jeg er bare så nervøs. Hvad tror I hendes chancer for at overleve er?
jul 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 25
men du skal vide at din lille pige er i mine tanker og jeg be'r til at hun klare den.
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
dec 2011
dec 2011
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg håber det bedste for hende, og må jeg tilføje føj nogle mennesker der har givet hende sådan en hård start på livet..
Held og lykke og hold os opdateret om hvordan det går
dec 2011
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 17
jun 2009
Tak for de mange hilsner! Det varmer.
dec 2011
Tog han en afføringsprøve og testede den?
jun 2009
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
Få taget en afførringsprøve så hun kan komme under den rette behandling
apr 2008
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
og så længer der er købere til syge dyr vil der være sælgere.
håber det lille pus klarer den.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Ikke nødvendigvis - Det kan også skyldes en overvægt af Coli-bakterier, men få for en sikkerheds skyld dyrlægen til at tage en snaptest for Giardia.
dec 2011
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Faktisk kan i få en bøde begge 2, så det er lidt træls situation i står ved og du kan aldrig garanter dig for at din kat ender med at forblive kronisk syg fordi tidligere ejer er så uviden og ikk har behandlet den efter skrifterne.. Det kan i værste tilfælde koste dig meget dyrt at have et godt hjerte og prøve redde hende..
Men tillykke med killingen, mit hjerte gør bare lidt meget ondt at læse den historie..
jun 2009
Christina b - Hvis du har hjertet på det rette sted, ville du heller ikke kunne have modstået den her killings råb om hjælp.
jun 2009
Cayica - Killingen havde nok ikke overlevet til den var 12 uger. Desuden kom sælger fra Horsens, og for det tredje ville hun da heller aldrig have indrømmet, at killingen ikke var 12 uger.
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
altså jeg har haft et kuld hvor jeg fik det og var til dyrlægen 2 gange og ingen af gangene ville hun spå til at jeg havde giarida, indtil jeg tog til en anden dyrlæge i tyskland som tog testen og jeg havde det.. så at stole total og blindt på sin dyrlæge kommer jeg nok aldrig til
jul 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
Felix var meget ramt. Samme symptomer som din lille misser. Karry gult diarre, hvor der også var blod i. Han var også forkølet.
Startede med skånekost og zoo lac, hjalp ikke.
Antibiotika kur i 7 dage, hjalp ikke.
Afleveret afførings prøver på begge katte, viste ingenting.
Begge to kom så på, flagyl, ormekur i 5 dage, canikur og antibiotika piller. Anton blev rask men hjalp ikke på Felix.
Så fik han 2 indsprøjter på første dagen og 2 på 3 dagen.
Det var noget meget bredspektret antibiotika og noget der styrkede hans immunforsvar.
Og nu er han på binyrebak humon i 10 dage, og først nu ser det lovende ud.
Begge katte har haft pænt fast afføring siden i mandags. Så er meget glad
Men nu må vi se om det holder ved efter behandlingen er afsluttet, krydser alt hvad jeg har. Har ikk forstand på alle de sygdomme. Min dyrelæge ringe til mig imorgen som aftalt for at høre hvordan det går med de små misser.
Synes det er stort af dig at tag dig af hende. Jeg havde nok gjort det samme. Virker ikk som om den dame var god ved hendes dyr. Og nej hun havde nok ikke klaret sig til hun var 12 uger. Og hun havde jo heller ikk sin misse mor til at være der for hende. Tror nok din killing skal klare den.
Krydser alt hvad jeg har
apr 2008
Det er jo for kattens bedste
jun 2009
Sabrina - Tusind tak for din støtte! Min dyrlæge har også nævnt binyrebarkhormon, men ville afvente og se om den her behandling hjælper, da det andet vidst er en "kras" behandling.
jun 2009
Hun elsker simpelthen at putte det lille pus
jan 2012
dec 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 8
Køb ALDRIG kat eller hund af en eller anden tilfældig "hundehandler" på et marked.
99 % af dem er pisse ligeglade med dyrenes helbred. De vil bare ha' penge i kassen
jan 2012
feb 2008
havde jeg se et sygt dyr på vorbasser ell lign. havde jeg meld vedkommende til kredsdyrlægen og markedskontrollen det er i sidste ende deres ansvar at dyrene er i forsvarlig stand ved salg.
og jeg vil ALDRIG støtte en dyrplager, hvalpe/killinge fabrik ell lign. af den simple grund det gir dem en forretning.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Gå laaangt udenom dyreafd. på Vorbasse marked, man kan jo tage en hel farm med hjem, men det er så pissenemt for sælger at stå med hundeøjne og englsmil og fortælle alt godt om dyret i buret.
Selvom man gerne vil redde et dyr, så behøver man ikke ligefrem at give penge for at få problemer.
Men nu er der taget hånd om problemet og jeg håber så inderliget at det lille pus kommer sig uden varige mén.
jun 2009
Desuden er det ikke en lærestreg da jeg vidste, at killingen ikke var i orden da jeg købte den.
Enig med Heidi N.
jan 2012
Og nej Karin tror heller ik det var en forretning, hun havde fået killinger hun skulle af med og det er nok det..
feb 2008
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
er enig med nogen af jer hen af vejen MEEEEN karin havde ondt af et pus som ikk havde det godt og har recurcerne til at få styr på det lille pus og hun har været ved dyrlægen med den også modsiger i en DYRLÆGE er i dyrlæger allesammen....
jeg har selv haft en killing med karry gult afføring den fik samme behandling og det hjalp og var ikk giargia... så er min dyrlæge også en dårlig dyrlæge da han gav samme behandling....
UNDSKYLD mit opstød....
karin til dig vil jeg sige du har et hjerte som jeg.... stod det til mig ville jeg også rede alverdens katte hvis jeg kunne... håber det bedste for det smukke lille pus og at hun snart er i bedring....
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Håber killingen retter sig
dec 2010
Jeg var også på Vorbasse marked og jeg ELSKER killinger, men man er bare nødt til at gøre sig hård, for det er næsten helt sikkert at man vil få store problemer...
Ta' hellere på et internat og få en killing der er tjekket af en dyrelæge. De koster lidt mere, men i det lange løb bliver det MEGET billigere...
jan 2012
jul 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
Nu var det ikke fordi Karin søgte en nu kattekilling, hun faldt over den lille mis, og så den havde øjenbetændelse. Hun kunne se den var syg og ikk havde det godt. Den havde værken sin mor eller søskende, og hun ville rede det stallende pus.
Hvad Karin bruger sine penge på ang behandling og dyrelæge kommer slet ikk os ved. Hun har sagt at hun vil gøre ALT for den lille, for den blivet rask, og synes jeg er stort !
Synes det er helt okay at kommer med det eksempel at det kan være giardia. Men vi skal huske på at ingen af os er dyrelæger og karin's dyrelæge er Obs på det.
Nu har de bare valgt at starte med denne behandling ! Og bare fordi en dyrelæge ikke har diagnostiseret rigtigt, er det ikk ensbetydning med at alle dyrelæger ikk
gør sit job ordentligt. !
Igen Karin du har et hjerte af guld. Og håber det bedste for lille pigen
maj 2007
apr 2008
næste år kommer damen måske med 5 killinger i samme forfatning.
og næste år igen 5 killinger mere osv
Den eneste måde er at lade være med at købe killingen og henvende sig til dyrlægenkontrollen og de ansvarlige på markedet
Og det har ikke noget at gøre med at være hjerteløs, men at man bliver ved med at løbe sit gode hjerte af med sig og støtter en kvinde som hende .
tænk på alle de mennesker der er som hende. Det er jo ikke kun en killing der bliver solgt på denne måde , og i den tilstand , men mange hundrede året rundt .
Og den eneste måde at stoppe det på er altså at lade være med at støtte personerne
apr 2008
Og en af måderne at forbedre forholdene er jo netop at kontakte dyrlægen og de ansvarlige på markedet m i det her tilfælde vorbasse
apr 2008
og det er rimelig nemt at smugle smådyr ind
dec 2010
Det er meget simpelt. Hvis ingen køber de killinger - ja så er der heller ingen der gider prøve at avle og sælge dem.
Det er det samme med mange andre ting...
Tænk hvis ingen ville købe Tiger-skind, elfenben, næsehorns-horn, tun-bøffer og hvalkød. Og hva' med narko og hæler-varer....???
Tænk en dejlig verden det kunne være hvis der ingen efterspørgsel var på disse "varer"....
Den eneste måde at stoppe salget på, er at lade være med at købe det...
Og det gælder altså også misrøgtede hvalpe og killinger.
Men du har altså valgt at "redde" den her killing og det er da heldigt for den. Jeg håber at den, trods alt, får et godt katteliv...
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195
apr 2008
Det her er et debatforum
Debat= meningsudvekslinger
så længe der er købere til misrøgtede dyr , så længe vil de blive produceret ...desværre
og de eneste der kan sætte en stopper for det er de potentielle købere
Og selvfølgelig håber vi at den lille klarer sig
apr 2008
men vi kan forhindre flere killinger/hvalpe
apr 2008
og det med at der bliver sagt om fornuften er noget jeg har lært
I 15 år har jeg taget uønskede katte og killinger til mig . Det var så nemt at sige : Bare gå hen til Laila med den , hun kan ikke sige nej .
Men det harjeg lært at gøre
folk må sgu selv lære at tage ansvar for deres katte og ikke læsse dem af på mig
så nej jeg vil ikke sige jeg er hjerteløs..tværtimod
aug 2010
HVER ENESTE gang der bliver nævnt at katten er under 12 uger - i dette tilfælde 10, så varsles der om adfærdsproblemer.
DET ER IKKE EN SELVFØLGE at de får det. En kat der flytter ind i et hjem 12 uger gammel og lever i et miljø hvor den ikke trives kan også få adfærdsproblemer.
Skræm dog ikke livet af TS.
Som jeg skrev:"Du har et stort - for stort et hjerte", så er det simpelthen fordi at også jeg undgår den afdeling fordi jeg kom hjem med kat, hest, kyllinger og kaniner.
Ja, man kan kun komme det til livs ved ikke at købe det, og jeg havde holdt mig væk når den ikke så sund ud af hensyn til de bekymringer jeg ville gøre mig. TS har måske ikke vidst at DB er til stede på Vorbasse marked, for så ville hun måske have handlet anderledes, men det er en kvinde der har taget et stakkels kræ til sig - en redningsaktion og hatten af for det, Det lader jo også til at TS vil lidt mere end at give den en ormekur.
Skulle vi ikke hjælpe en bekymret TS istedet for at give hende mere frygt??
apr 2008
Jeg har skrevet hun skulle få lavet en afføringsprøve så den kunne få den rette behandling
og det rette er at gå videre og ikke støtte salget
jun 2010
aug 2010
Temperament har man vel - ups!
apr 2008
og temperament er godt at have ( nogengange )
maj 2007
"Det er nok umuligt", sagde Tvivlen
"Det er sikkert farligt", sagde Frygten
"Det er i hvert fald dumt", sagde Fornuften
"Gør det alligevel", hviskede Hjertet
Held og lykke med mipsen
aug 2010
Min afdøde - og meget omtalte Mads, havde det heller ikke for godt da han flyttede ind. Han havde dårlig mave i 1½ år blev hjulpet af skånekost og ZooLac, samt blærebetændelse og så tynd som en strikkepind!
Kærlig pleje og hyppige dyrlægebesøg fik ham på benene og det var han i næsten 9 år.
Det er ikke altid at man skal lade falde hvad ikke kan stå.
jun 2009
Sikke en debat min lille killing har skabt. Nogle meninger er ret grove, og nogle mener sågar at hun skulle have været aflivet, hvilket jeg er stærkt uenig i. Hun lider ikke noget stress under den behandling hun får nu, og hun er en livsglad og legesyg killing som hun skal være. Og nej jeg er ikke bekymret for adfærdsproblemer, hun har min anden kat at lære af. Men skulle der komme problemer, så tackler vi også dem. Jeg har absolut ikke fortrudt min beslutning om at tage killingen med hjem. Som en anden beskrev det så flot at jeg hverken så pengepung eller en tarvelig katteavler, men en killings råb om hjælp, hvilket jeg svarede på. Jeg ved GODT hvad der skal til for at stoppe handel med syge dyr, men den her lille killing kunne ikke vente på at der bliver gjort en større indsats imod salg af syge dyr, og det syntes jeg ikke den havde fortjent at lide under.
TAK for alt jeres støtte! Det sætter jeg og Sia stor pris på!
PS. 3 nye billeder i fotoalbummet af Sia der sidder og læse med her på KG. Hun har fundet ud af at sådan en bærbar bliver lun, så den er måske ikke så ringe at bruge som seng http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/16494-sia?status=2
jan 2012
jun 2010
aug 2010
Jeg havde ikke fattet at du havde en kat i forvejen, så skal du da ikke være bekymret for katteopdragelse:)
Jeg håber så inderligt for dig at Sia kommer sig, men det kan jo tage lang tid (jeg tænker på egen erfaring) men giv ikke op!
Jeg er ikke spåkone, men her fornemmer jeg et hjertevarmt menneske der har reddet et katteliv og det kan da godt være at den får lidt mén, men som barn havde vi en kat der blev 16 år på trods af at hun lagde ud med influenza.
Klø på og giv hende den kærlighed og pleje hun fortjener.
Hatten af for hende der lagde vejen forbi dyreafdelingen - jeg gik udenom da jeg var i Vorbasse:)
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
dec 2010
Det ka' da sagtens være at "konen" har fortalt alle mulige sørgelige historier om at den mor var død osv.... Bla bla bla...!
Hun vil sgu da sige hva' som helst for at lokke 50,- kr ud at et eller andet blødhjertet "fjols".... Det er lissom en del af spillet...
Hvis hun virkelig bekymrede sig om katten - hvorfor vil hun så ha' penge for den ??? Så kunne hun da bare forære den til den venlige godhjertede person der ville redde den...
Lad nu for fisan være med at støtte disse "hundehandlere"... SKU !
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Så få dyrlægen til at teste for det - og HUSK at det er pokkers vanskeligt at teste for, da det handler om stadierne som f.eks. giardia er i
jun 2009
UPDATE: Sia er endnu mere frisk i dag. Der har ingen pus været i hendes øjne, og øremiderne bliver mindre og mindre. Men dagens bedste nyhed er, at hun for ca 2 timer siden lavede en prut i kattebakken der var mere fast, og lys brun! Jeg blev så glad at jeg overvejede at tage et billede af den, men det skal jeg nok spare jer for Hun har lavet 2 prutter i kattebakken i dag, hvor hun de andre dage ikke har kunne holde sig, og har pruttet hvor hun nu end befandt sig. Lige nu leger hun vild fangeleg med både min hund, og min voksne kat, og hun er en rigtig spilopmager
Mange glade hilsner fra Sia og Karin
jan 2012
jun 2009
Men tak for støtten
maj 2007
Held og lykke!
Hva er hendes chancer? :/