{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

Hva er hendes chancer? :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg var på Vorbasse marked sidste weekend, og faldt for en lille killing som jeg kunne se i hvert fald havde øjenbetændelse (jeg har taget mig af hitte/pleje katte før) men der var bare noget der sagde mig, at jeg skulle have den her lille pige med hjem, så jeg købte hende for 50 kr.
MEN hun begyndte at få rigtig dårlig mave og det blev værre. Jeg tog hende til dyrlæge, og hun har desværre noget kattesyge.

Hun har det sådan her:
Øjenbetændelse - Får hun øjen salve for.
Øremider - Er behandlet flere gange
Hun nyser
Tynd mave (slimet og karry gul) Hun får antibiotika, zoolac, vitamin tilskud og er på skåne kost.
Hun er ret undervægtig, og dyrlægen skød hende til ca 10 uger.
Hun har ikke feber, og vil gerne spise og lege. Hun har været på behandling med antibiotika siden mandag.
Jeg vil gøre ALT for at redde min lille pige. Undskyld det blev lidt langt, men jeg er bare så nervøs. Hvad tror I hendes chancer for at overleve er?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva er hendes chancer? :/
  • #1   1. aug 2012 jeg har desværre ikke forstand på det.
    men du skal vide at din lille pige er i mine tanker og jeg be'r til at hun klare den.

• #3   1. aug 2012 Damen jeg købte hende af sagde selvfølgelig at hun var 12 uger, men det kunne jeg godt se hun ikke var. Hun sad helt alene i et bur, og jeg spurgte hvor søskende og mor var henne, fik svaret at der havde været en bror, men han var solgt. Jeg spurgte også damen om jeg måtte få hendes tlf. nummer men det måtte jeg (sjovt nok) ikke. Jeg tænkte bare at den her lille killing var jeg nød til at tage mig af. Jeg forstår slet ikke hvordan de er blevet lukket ind på pladsen med sådan en killing, men jeg tror lidt de måske har gemt hende.

• #4   1. aug 2012 Hun bliver vel behandlet for Giardia? Med den afføring er det ret sikkert, at hun har de parasitter, og det smitter til andre dyr og mennesker.

• #5   1. aug 2012 Hun skal have Panacur.

• #6   1. aug 2012 (link fjernet)

• #7   1. aug 2012 Jeg tror at nu du har fået hende i behandling, så er hendes chancer gode, hvis bare du kan få maven i orden på hende, så hendes imumforsvar kan blive styrket, hvis det er katteinfluenza hun har fået reddet sig så er det ikke dødeligt..
    Jeg håber det bedste for hende, og må jeg tilføje føj nogle mennesker der har givet hende sådan en hård start på livet..
    Held og lykke og hold os opdateret om hvordan det går smiley

• #8   1. aug 2012 Maven kommer ikke i orden med det, katten får pt. Hun skal behandles omgående mod Giardia, ellers dehydrerer hun for meget og dør.

• #9   1. aug 2012 God bedring med lillemissen smiley

• #10   1. aug 2012 Lone A - Jeg har snakket med dyrlægen om giardia og det er altså ikke det hun fejler.

Tak for de mange hilsner! Det varmer.

• #11   1. aug 2012 Karrygul tynd afføring ER Giardia.

Tog han en afføringsprøve og testede den?

• #12   1. aug 2012 Lone A - Nej der er ikke taget afføringsprøve. Dyrlægen rådede mig til at fortsætte med det behandling jeg er i gang med nu, og hvis killingen ikke er bedre mandag så skal der laves en afføringsprøve. Giardia er forholdsvis sjælden og symptomerne tyder langt mere på en infektion, altså kattesyge. Hun er ikke dehydreret og hun tisser som normalt.

• #13   1. aug 2012 Karin Jeg enig med Lone
    Få taget en afførringsprøve så hun kan komme under den rette behandling

• #14   1. aug 2012 Og min tanke er også giardia

• #15   1. aug 2012 og jeg vil så bare komme med en advarsel mod at falde for dette gamle trick med en enkelt ynkelig dyr i bur. der sidder som regel flere dyr et andet sted der kommer frem når en er hoppet på limpinden.

og så længer der er købere til syge dyr vil der være sælgere.

håber det lille pus klarer den.

• #16   1. aug 2012 "Karrygul tynd afføring ER Giardia."

Ikke nødvendigvis - Det kan også skyldes en overvægt af Coli-bakterier, men få for en sikkerheds skyld dyrlægen til at tage en snaptest for Giardia.

• #17   1. aug 2012 Giardia er en af de hyppist forekommende tarmparasitter.

• #19   1. aug 2012 Giardia er ikk så sjælden igen, det kan komme ligepluslig af rigtig små ting man ikk lige tænker over i daglig dagen.. Jeg ser de der katte på gang på gang, det er bare fordi de vil lave hurtigt salg, hvis jeg havde været dig havde jeg lavet en aftale med at du gerne vil ha hende, men er der lov som hedder 12 uger før må du ikk hente hende..

Faktisk kan i få en bøde begge 2, så det er lidt træls situation i står ved og du kan aldrig garanter dig for at din kat ender med at forblive kronisk syg fordi tidligere ejer er så uviden og ikk har behandlet den efter skrifterne.. Det kan i værste tilfælde koste dig meget dyrt at have et godt hjerte og prøve redde hende.. smiley

Men tillykke med killingen, mit hjerte gør bare lidt meget ondt at læse den historie..

• #20   1. aug 2012 Altså nu stoler jeg mest på dyrlægen, da hun har tilset katten og givet den behandling hun mener er mest rigtig. Giardia har jo heller ikke symptomerne nysen og flåd fra øjnene.

Christina b - Hvis du har hjertet på det rette sted, ville du heller ikke kunne have modstået den her killings råb om hjælp.

• #21   1. aug 2012 Nu lavede jeg faktisk ikke det her indlæg for at få en lektie om, hvorvidt man ikke skal tage en syg killing med hjem fra et marked af. Jeg er hverken naiv eller dum.

Cayica - Killingen havde nok ikke overlevet til den var 12 uger. Desuden kom sælger fra Horsens, og for det tredje ville hun da heller aldrig have indrømmet, at killingen ikke var 12 uger.

• #22   1. aug 2012 *Altså nu stoler jeg mest på dyrlægen, da hun har tilset katten og givet den behandling hun mener er mest rigtig. Giardia har jo heller ikke symptomerne nysen og flåd fra øjnene. *

altså jeg har haft et kuld hvor jeg fik det og var til dyrlægen 2 gange og ingen af gangene ville hun spå til at jeg havde giarida, indtil jeg tog til en anden dyrlæge i tyskland som tog testen og jeg havde det.. så at stole total og blindt på sin dyrlæge kommer jeg nok aldrig til smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #23   1. aug 2012 Karin jeg står faktisk i samme problem som dig. Min lille Felix har været lige så syg som din. Felix og hans bror har været end masse igennem.

Felix var meget ramt. Samme symptomer som din lille misser. Karry gult diarre, hvor der også var blod i. Han var også forkølet.

Startede med skånekost og zoo lac, hjalp ikke.

Antibiotika kur i 7 dage, hjalp ikke.

Afleveret afførings prøver på begge katte, viste ingenting.

Begge to kom så på, flagyl, ormekur i 5 dage, canikur og antibiotika piller. Anton blev rask men hjalp ikke på Felix.

Så fik han 2 indsprøjter på første dagen og 2 på 3 dagen.
    Det var noget meget bredspektret antibiotika og noget der styrkede hans immunforsvar.

Og nu er han på binyrebak humon i 10 dage, og først nu ser det lovende ud.
    Begge katte har haft pænt fast afføring siden i mandags. Så er meget glad smiley

Men nu må vi se om det holder ved efter behandlingen er afsluttet, krydser alt hvad jeg har. Har ikk forstand på alle de sygdomme. Min dyrelæge ringe til mig imorgen som aftalt for at høre hvordan det går med de små misser.

Synes det er stort af dig at tag dig af hende. Jeg havde nok gjort det samme. Virker ikk som om den dame var god ved hendes dyr. Og nej hun havde nok ikke klaret sig til hun var 12 uger. Og hun havde jo heller ikk sin misse mor til at være der for hende. Tror nok din killing skal klare den. smiley

Krydser alt hvad jeg har smiley

• #24   1. aug 2012 Karin Hvad er der galt i vi ber dig om at få dyrlægen til at tage afførringsprøve ?
    Det er jo for kattens bedste

• #25   1. aug 2012 Cayica - Jeg og dyrlægen ER opmærksomme på giardia. Men der er vurderet at den her behandling med antibiotika, skånekost og vitaminer og zoolac skal afprøves først. Jeg har en aftale med dyrlægen at jeg ringer på mandag hvis den her behandlig ikke har hjulpet og SÅ tester vi for giardia smiley

Sabrina - Tusind tak for din støtte! Min dyrlæge har også nævnt binyrebarkhormon, men ville afvente og se om den her behandling hjælper, da det andet vidst er en "kras" behandling.

• #26   1. aug 2012 Men uanset om I er for eller imod at jeg har taget mig af den her killing, skal I ikke snydes for et par billeder af lille Sia http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/16494-sia
    Hun elsker simpelthen at putte det lille pus smiley

• #27   1. aug 2012 Nåååh Karin hvor er hun sød, jeg syntes det er smukt gjort at du har taget killingen til dig og hjulpet hende, (jeg ville nok også have haft meget svært ved at efterlade den hos så gemen en person) jeg krydser fingre for at hun snart kommer sig..

• #28   1. aug 2012 Jeg håber da at hun kommer sig, men lad det nu være en lærestreg for alle...

Køb ALDRIG kat eller hund af en eller anden tilfældig "hundehandler" på et marked.

99 % af dem er pisse ligeglade med dyrenes helbred. De vil bare ha' penge i kassen smiley

• #29   1. aug 2012 Sorry Fister, men den lærestreg du mener man skal lære betyder jo så at en masse dyr lever og dør under kummerlige forhold, når nu ingen redder dem, det kan godt være at dyrehandleren får penge i kassen men jeg vil hellere kæmpe dyret sag og redde det end vende ryggen til, (kan godt være jeg i flest tilfælde vil melde personen til politi og dyreværn), men vil i nogle tilfælde også købe dyret..

• #30   1. aug 2012 Tak fordi du kalder mig et hjerteløst menneske.
    havde jeg se et sygt dyr på vorbasser ell lign. havde jeg meld vedkommende til kredsdyrlægen og markedskontrollen det er i sidste ende deres ansvar at dyrene er i forsvarlig stand ved salg.

og jeg vil ALDRIG støtte en dyrplager, hvalpe/killinge fabrik ell lign. af den simple grund det gir dem en forretning.

• #31   1. aug 2012 Uha, håber det allerbedste og du har et - for stort - hjerte:)
    Gå laaangt udenom dyreafd. på Vorbasse marked, man kan jo tage en hel farm med hjem, men det er så pissenemt for sælger at stå med hundeøjne og englsmil og fortælle alt godt om dyret i buret.
    Selvom man gerne vil redde et dyr, så behøver man ikke ligefrem at give penge for at få problemer.
    Men nu er der taget hånd om problemet og jeg håber så inderliget at det lille pus kommer sig uden varige mén.

• #32   1. aug 2012 En forretning? Så havde hun nok haft mere en 2 killinger med og taget mere end 50 kr pr killing. Der er ingen forretning i salg af huskatte, da markedet er så fyldt i forvejen.
    Desuden er det ikke en lærestreg da jeg vidste, at killingen ikke var i orden da jeg købte den.

Enig med Heidi N.

• #33   1. aug 2012 Jeg tror ikke jeg kaldte nogen hjerteløs????? Jeg beskrev hvad min handling og mening var og ville være, du har din mening og det er din ret, jeg har min mening og det er min ret....

Og nej Karin tror heller ik det var en forretning, hun havde fået killinger hun skulle af med og det er nok det..

• #34   1. aug 2012 hun tjente da 500 kr for hun slap for at tage den til dyrlæge og få den aflivet, eller i værstefald sparede hun en jagtpatron

• #35   1. aug 2012 NEJ NEJ alså synes sku det er trist nogen gange her inde på kg tror også det er derfor jeg ikk er her så meget.... smiley

er enig med nogen af jer hen af vejen MEEEEN karin havde ondt af et pus som ikk havde det godt og har recurcerne til at få styr på det lille pus og hun har været ved dyrlægen med den også modsiger i en DYRLÆGE er i dyrlæger allesammen.... smiley

jeg har selv haft en killing med karry gult afføring den fik samme behandling og det hjalp og var ikk giargia... så er min dyrlæge også en dårlig dyrlæge da han gav samme behandling.... smiley

UNDSKYLD mit opstød....

karin til dig vil jeg sige du har et hjerte som jeg.... stod det til mig ville jeg også rede alverdens katte hvis jeg kunne... håber det bedste for det smukke lille pus og at hun snart er i bedring.... smiley

• #36   1. aug 2012 Hold da op havde jeg en syg killing og kunne få penge for den ville det være en super forretning - for mig ...

Håber killingen retter sig

• #37   2. aug 2012 Hvis der ikke er nogen der køber deres killinger og hvalpe, er der ingen grund til at avle dem og ta' dem med. Så simpelt er det !
    Jeg var også på Vorbasse marked og jeg ELSKER killinger, men man er bare nødt til at gøre sig hård, for det er næsten helt sikkert at man vil få store problemer...

Ta' hellere på et internat og få en killing der er tjekket af en dyrelæge. De koster lidt mere, men i det lange løb bliver det MEGET billigere...

• #39   2. aug 2012 Lotte hvis du havde læst tråden så ville du have læst at hun IKKE vidste at den var under 12 uger, men dyrlægen fortalte at han skød den til omkring 10 uger..

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #42   2. aug 2012 Vil gi Rikke ret ! Synes til tider at folk herinde, har mere travlt med at hakke på hinanden end at hjælpe.

Nu var det ikke fordi Karin søgte en nu kattekilling, hun faldt over den lille mis, og så den havde øjenbetændelse. Hun kunne se den var syg og ikk havde det godt. Den havde værken sin mor eller søskende, og hun ville rede det stallende pus.

Hvad Karin bruger sine penge på ang behandling og dyrelæge kommer slet ikk os ved. Hun har sagt at hun vil gøre ALT for den lille, for den blivet rask, og synes jeg er stort !

Synes det er helt okay at kommer med det eksempel at det kan være giardia. Men vi skal huske på at ingen af os er dyrelæger og karin's dyrelæge er Obs på det.
    Nu har de bare valgt at starte med denne behandling ! Og bare fordi en dyrelæge ikke har diagnostiseret rigtigt, er det ikk ensbetydning med at alle dyrelæger ikk
    gør sit job ordentligt. !

Igen Karin du har et hjerte af guld. Og håber det bedste for lille pigen smiley

• #44   2. aug 2012 Mig bekendt SKAL der på markeder, hvor der er dyr, være en dyrlæge til stede, man kan tilkalde, hvis man ser syge eller misrøgtede dyr.

• #47   2. aug 2012 Ja hun skulle have ladet killingen være, den eneste måde man kan stoppe det på er at lade være med at købe
    næste år kommer damen måske med 5 killinger i samme forfatning.
    og næste år igen 5 killinger mere osv
    Den eneste måde er at lade være med at købe killingen og henvende sig til dyrlægenkontrollen og de ansvarlige på markedet

Og det har ikke noget at gøre med at være hjerteløs, men at man bliver ved med at løbe sit gode hjerte af med sig og støtter en kvinde som hende .
    tænk på alle de mennesker der er som hende. Det er jo ikke kun en killing der bliver solgt på denne måde , og i den tilstand , men mange hundrede året rundt .

Og den eneste måde at stoppe det på er altså at lade være med at støtte personerne

• #48   2. aug 2012 På et marked kan man ikke forbyde dyr, så skal man på loppemarked smiley

Og en af måderne at forbedre forholdene er jo netop at kontakte dyrlægen og de ansvarlige på markedet m i det her tilfælde vorbasse

• #49   2. aug 2012 SH jo kontrollen er rimelig heftig og får kredsdyrlægen nys om det er det ikke bare føj det mås du ikke

og det er rimelig nemt at smugle smådyr ind

• #50   2. aug 2012 Selvfølgelig var det synd for killingen, men det nytter altså bare ikke...
    Det er meget simpelt. Hvis ingen køber de killinger - ja så er der heller ingen der gider prøve at avle og sælge dem.

Det er det samme med mange andre ting...
    Tænk hvis ingen ville købe Tiger-skind, elfenben, næsehorns-horn, tun-bøffer og hvalkød. Og hva' med narko og hæler-varer....???

Tænk en dejlig verden det kunne være hvis der ingen efterspørgsel var på disse "varer".... smiley

Den eneste måde at stoppe salget på, er at lade være med at købe det...
    Og det gælder altså også misrøgtede hvalpe og killinger.

Men du har altså valgt at "redde" den her killing og det er da heldigt for den. Jeg håber at den, trods alt, får et godt katteliv... smiley

• #52   2. aug 2012 Når hun er i behandling og får god pleje er hendes chancer gode:) Min han kat fik det da han var knapt 1 år og kom også i lignende behandling, det var en sej omgang men han overlevede og lever i aller bedste stil nu:) Håber det aller bedste for den lille mis, og hvor er det skønt at høre du tog den til dig, altid dejligt at nogen lader hjertet råde:)

• #53   2. aug 2012 Kamilla : synes ikke vi *kører* på hende som du så flot kalder det, vi giver bare vores mening og synspunkt på det smiley

Det her er et debatforum
    Debat= meningsudvekslinger

så længe der er købere til misrøgtede dyr , så længe vil de blive produceret ...desværre
    og de eneste der kan sætte en stopper for det er de potentielle købere smiley
    Og selvfølgelig håber vi at den lille klarer sig

• #54   2. aug 2012 SH Nu kan man ikke forhindre mennesker i at få børn
    men vi kan forhindre flere killinger/hvalpe

• #56   2. aug 2012 vi kunne hvis vi ville , og brugte fornuften engang imellem

og det med at der bliver sagt om fornuften er noget jeg har lært
    I 15 år har jeg taget uønskede katte og killinger til mig . Det var så nemt at sige : Bare gå hen til Laila med den , hun kan ikke sige nej .
    Men det harjeg lært at gøre
    folk må sgu selv lære at tage ansvar for deres katte og ikke læsse dem af på mig

så nej jeg vil ikke sige jeg er hjerteløs..tværtimod

• #58   2. aug 2012 Ej altså nu er jeg altså nødt til at komme på banen igen.
    HVER ENESTE gang der bliver nævnt at katten er under 12 uger - i dette tilfælde 10, så varsles der om adfærdsproblemer.
    DET ER IKKE EN SELVFØLGE at de får det. En kat der flytter ind i et hjem 12 uger gammel og lever i et miljø hvor den ikke trives kan også få adfærdsproblemer.
    Skræm dog ikke livet af TS.
    Som jeg skrev:"Du har et stort - for stort et hjerte", så er det simpelthen fordi at også jeg undgår den afdeling fordi jeg kom hjem med kat, hest, kyllinger og kaniner.
    Ja, man kan kun komme det til livs ved ikke at købe det, og jeg havde holdt mig væk når den ikke så sund ud af hensyn til de bekymringer jeg ville gøre mig. TS har måske ikke vidst at DB er til stede på Vorbasse marked, for så ville hun måske have handlet anderledes, men det er en kvinde der har taget et stakkels kræ til sig - en redningsaktion og hatten af for det, Det lader jo også til at TS vil lidt mere end at give den en ormekur.
    Skulle vi ikke hjælpe en bekymret TS istedet for at give hende mere frygt??

• #60   2. aug 2012 Marianne Jeg har ikke nævnt de 12 uger
    Jeg har skrevet hun skulle få lavet en afføringsprøve så den kunne få den rette behandling
    og det rette er at gå videre og ikke støtte salget

• #61   2. aug 2012 absolut enig med marianne"med makante meninger"

• #62   2. aug 2012 Hallo - er det mig der er dement eller var der ikke noget med at den kun var 10 uger eller.....
    Temperament har man vel - ups!

• #63   2. aug 2012 Marianne jo dyrlægen havde vist skudt den til 10 uger, men er den undervægtig og misrøgtet er det lidt usikkert smiley

og temperament er godt at have ( nogengange ) smiley

• #64   2. aug 2012 Fra min samling af Kloge ord:

"Det er nok umuligt", sagde Tvivlen
    "Det er sikkert farligt", sagde Frygten
    "Det er i hvert fald dumt", sagde Fornuften
    "Gør det alligevel", hviskede Hjertet

Held og lykke med mipsen smiley

• #68   2. aug 2012 Når vi nu er ved helbredstilstanden, sååå.... synes jeg lige at vi skal lade TS og dyrlæge vurdere og afgøre i fællesskab.
    Min afdøde - og meget omtalte Mads, havde det heller ikke for godt da han flyttede ind. Han havde dårlig mave i 1½ år blev hjulpet af skånekost og ZooLac, samt blærebetændelse og så tynd som en strikkepind!
    Kærlig pleje og hyppige dyrlægebesøg fik ham på benene og det var han i næsten 9 år.
    Det er ikke altid at man skal lade falde hvad ikke kan stå.

• #70   2. aug 2012 UPDATE: Lille Sia er en del mere frisk i dag, og har leget meget med min voksne kat Siri, og de er efterhånden blevet gode venner. Sia's øjne er bedre i dag, der har næsten ikke været pus i dem. Hendes mave har desværre ikke rigtig ændret sig endnu, men vi fortsætter med behandlingen, og håber det snart retter sig.

Sikke en debat min lille killing har skabt. Nogle meninger er ret grove, og nogle mener sågar at hun skulle have været aflivet, hvilket jeg er stærkt uenig i. Hun lider ikke noget stress under den behandling hun får nu, og hun er en livsglad og legesyg killing som hun skal være. Og nej jeg er ikke bekymret for adfærdsproblemer, hun har min anden kat at lære af. Men skulle der komme problemer, så tackler vi også dem. Jeg har absolut ikke fortrudt min beslutning om at tage killingen med hjem. Som en anden beskrev det så flot at jeg hverken så pengepung eller en tarvelig katteavler, men en killings råb om hjælp, hvilket jeg svarede på. Jeg ved GODT hvad der skal til for at stoppe handel med syge dyr, men den her lille killing kunne ikke vente på at der bliver gjort en større indsats imod salg af syge dyr, og det syntes jeg ikke den havde fortjent at lide under.
    TAK for alt jeres støtte! Det sætter jeg og Sia stor pris på!
    PS. 3 nye billeder i fotoalbummet af Sia der sidder og læse med her på KG. Hun har fundet ud af at sådan en bærbar bliver lun, så den er måske ikke så ringe at bruge som seng smiley http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/16494-sia?status=2

• #71   2. aug 2012 Tak for update Karin, god hun er i bedring. Igen held og lykke med hende og tommelen op herfra.. smiley

• #72   2. aug 2012 Tak for updaten, hvor er det godt at det går lidt fremad med hende:) Alle de bedste tanker til den lille mis:)

• #73   2. aug 2012 Tak for update og hvor er det lille pus da kær.
    Jeg havde ikke fattet at du havde en kat i forvejen, så skal du da ikke være bekymret for katteopdragelse:)
    Jeg håber så inderligt for dig at Sia kommer sig, men det kan jo tage lang tid (jeg tænker på egen erfaring) men giv ikke op!
    Jeg er ikke spåkone, men her fornemmer jeg et hjertevarmt menneske der har reddet et katteliv og det kan da godt være at den får lidt mén, men som barn havde vi en kat der blev 16 år på trods af at hun lagde ud med influenza.
    Klø på og giv hende den kærlighed og pleje hun fortjener.
    Hatten af for hende der lagde vejen forbi dyreafdelingen - jeg gik udenom da jeg var i Vorbasse:)

• #74   2. aug 2012 dejligt at høre den lille prinsesse har det bedre.... smiley igen held og lykke med hende.... smiley

• #76   3. aug 2012 NEMLIG Lotte.... !

Det ka' da sagtens være at "konen" har fortalt alle mulige sørgelige historier om at den mor var død osv.... Bla bla bla...!
    Hun vil sgu da sige hva' som helst for at lokke 50,- kr ud at et eller andet blødhjertet "fjols".... Det er lissom en del af spillet...
    Hvis hun virkelig bekymrede sig om katten - hvorfor vil hun så ha' penge for den ??? Så kunne hun da bare forære den til den venlige godhjertede person der ville redde den...
    Lad nu for fisan være med at støtte disse "hundehandlere"... SKU !

• #79   3. aug 2012 Er hun testet for giardia og TP (trichomonas foetus)? Ellers så bør hun blive det omgående, når nu antibiotika ikke virker. Gul og ildelugtende diarré er også tegn på giardia.

Så få dyrlægen til at teste for det - og HUSK at det er pokkers vanskeligt at teste for, da det handler om stadierne som f.eks. giardia er i

• #80   3. aug 2012 Jesper og Eva - Jeg tror I skal læse lidt mere grundigt smiley

UPDATE: Sia er endnu mere frisk i dag. Der har ingen pus været i hendes øjne, og øremiderne bliver mindre og mindre. Men dagens bedste nyhed er, at hun for ca 2 timer siden lavede en prut i kattebakken der var mere fast, og lys brun! Jeg blev så glad at jeg overvejede at tage et billede af den, men det skal jeg nok spare jer for smiley Hun har lavet 2 prutter i kattebakken i dag, hvor hun de andre dage ikke har kunne holde sig, og har pruttet hvor hun nu end befandt sig. Lige nu leger hun vild fangeleg med både min hund, og min voksne kat, og hun er en rigtig spilopmager smiley
    Mange glade hilsner fra Sia og Karin

• #81   3. aug 2012 Dejligt at høre Karin og Sia smiley

• #83   3. aug 2012 Jesper - Jeg fatter ikke at en dyrlæge nægter at lave en sådan prøve. Det er da det de får deres penge for at foretage. Sådan skrev du. Hvis du havde læst det hele ville du vide, at hun skal have lavet en afføringsprøve på mandag hvis ikke hun har rettet sig. Så dyrlægen har ikke nægtet noget som helst, men vurderet at den her behandling var bedst at starte med.
    Men tak for støtten smiley

• #85   4. aug 2012 Jesper, husk lige, at der findes en snaptest for Giardia. Ellers skal man samle afføringsprøver over en uges tid.

Held og lykke!

Kommentér på:
Hva er hendes chancer? :/

Annonce