{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Unge søges til landkollektiv! :) {{forumTopicSubject}}

Hej KG'ere smiley

Jeg er blevet træt af byen og alt dens pladsmangel og bilos og gråhed og vil flytte på landet, eller dvs. til et naturskønt område med længere mellem naboerne og plads til sig selv og sin hund (får en hvalp om ca. 3 måneder, en borzoi, russisk mynde <3). Men har ingen intentioner om at opgive det sociale liv af den grund. Min plan er at være 3-7 stykker, dejlige mennesker, med en husleje på omkring de 2000 (SU-venlig). Og ja nu sagde jeg SU, og flytte på landet; min plan er at tage hf enten i klasse eller på enkeltfag, så det skal også være et sted med ikke aaaalt for langt på cykel til en by med hf-muligheder. Jeg kan godt betale indskuddet smiley

Lidt om mig: jeg er en pige på 18 år, der sidste år droppede ud af 2.g fordi jeg blev involveret i en masse Occupy aktivisme (jeg er en af de der ustyrlige bidløse vegetar anarkist permakultur pippi man-skal-have-det-skæg-uden-regler-(men-være-ordentlig) piger)- Siden da har jeg aktivistet, demonstreret, arrangeret, organiseret, skraldet, sunget, levet, blaffet, rejst, filmet, udgivet, mødt, SNAKKET, tænkt og drømt. Jeg har levet sigøjnerlivet og tjent penge ved at spille musik på gaden, boet hist og her, udgjort den lille del af avantgarder, hippier, bohemer, aktivister, der tager sig af alt det, de andre ikke lægger mærke til. Jeg har fået lyst til at læse biotek på uni samt at bo et smukt sted i 2-3 år med tid til at tage studentereksamen, læse, male, skrive, synge, træne - kort sagt: til at øve, sammen med dejlige personer! smiley

Eventuelle muligheder til et hus (hurtig søgning, bare for at hjælpe fantasien lidt på vej):
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1250917/bindingsvaerkshus
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1250899/forpagterbolig-ved-holstenshuus-gods
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1257038/super-soe-vila-med-stor-grund-til-knudsoe
http://www.lejebolig.dk/lejebolig/1278397/ny-istandsat-bolig-med-panoramaudsigt-til-storebaelt

Så kom! Flyt med! Vær med til at skabe et awesome sted! Jeg søger nogle nice, friske, sjove, cool unge mennesker (eller whatever :D) med mod på landlig/skovlig/strandlig idyl, evt. med mulighed for hestehold. Det kunne fx være at du har haft et vildt liv (eller ikke) og også gerne vil tage studentereksamen ligesom mig, måske hvis du er kunstner og vil bo et billigt inspirerende sted med indbygget atelier og let til koncentration, arbejder hjemme, vil være selvforsynende eller noget andet. Det ville være superfedt hvis du har/tænker på at anskaffe dig en hund, så de kan nyde hinandens selskab. Whatever your reasons; findes der nogle på KG?

Du kan eventuelt skrive til mig på roesles@hotmail.com eller ringe på 41109131

smiley Røsle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge søges til landkollektiv! :)
  • #1   5. aug 2012 PS det er IKKE en annonce - jeg har ikke noget sted endnu - det er bare for at "slynge noget ud i luften" smiley

• #2   5. aug 2012 Hej

Jeg synes det er et rigtig godt intaitiv du har taget, selv vil jeg gerne på landet og bo og så kunne det der være en oplagt mulighed,
    Men jeg tænkte på, hvor vil du hen af i landet?
    Jeg er bundet af det skal være i Kolding området hvis det var? smiley

Mvh Sascha Drangsfeldt

• #3   5. aug 2012 Ved du havd?
    Jeg synes at det er godt at der stadig findes unge som - uden at gøre noget ulovligt stadig har lidt hippie-kultur over sig.

Jeg har også drømt om at bo i kollektiv, men når man når op i min alder, så skal det hele være så finkæmmet og der skal være så mange regler, så kollektivtanken helt er druknet.

Held og lykke med projektet, jeg synes ved Gud at det er en god idé.

Hilsen en hippie der er født for sent:)

• #4   5. aug 2012 Jeg ville så gerne flytte med! Holder mig dog helst på sjælland smiley

• #6   5. aug 2012 Sascha
    Ja jeg har ikke nogen præferencer, så længe det ligger i overkommelig offentlig transport-/cykelafstand til et vuc-sted, hvilket langt de fleste steder er. Så det bliver der hvor der ligger et godt hus, og hvor alle gerne vil bo smiley jeg kan evt. skrive til dig hvis det bliver omkring Kolding? smiley

Marianne
    Haha, tusind tusind tak!!! smiley jeg giver ikke en skid for vær-overfladisk-og-rig-og-se-tv forbrugerkulturen, heldigvis er der en verden af alternativer til sit eget liv! smiley

Josefine
    Cool!!!!! Hvorfor Sjælland, studerer/arbejder du der? smiley

PunkPerry
    takker, ja altså det skal være i overkommelig afstand også for os der ikke har bil. tillykke med lejligheden smiley

• #7   6. aug 2012 uuhhh kommer til at tænke på min niece, hun er også ligsom dig... meget kunstnerisk, hippie-agtig osv. Syntes også selv at det lyder super og ville selv gerne leve på sådan en måde... dog ikke på gaden, hvis du forstår smiley

• #8   6. aug 2012 Røsle **Jeg er blevet træt af byen og alt dens pladsmangel og bilos og gråhed og vil flytte på landet, eller dvs. til et naturskønt område med længere mellem naboerne **

Samme her! Men jeg er jo så desværre alt for gammel (og alt for sær!). Men ellers sååååå... Og ville da også gerne bo sammen med en Borzoi. IMO verdens smukkeste hunderace. Tillykke!

Og held og lykke med landkollektiv-projektet.

Mærkeligt .... tænk, at der stadig findes unge mennesker der har samme tanker, drømme, interesser (bortset fra biotek), livsstil, indstilling osv. som jeg havde for over 30 år siden. (og jep, jeg boede i landkollektiv dengang). Meget hænger nu stadig ved - én gang hippie altid hippie ;-D

• #9   6. aug 2012 Hej Røsle
    Det må du meget gerne smiley jeg ved der ligger et VUC her i Kolding smiley
    Synes det er et mega godt intaitiv du har taget smiley

• #10   6. aug 2012 Lyder som en herlig plan! Har boet i bofælleskab det meste af mit liv, og kan godt savne det nu med lejlighed, mand og børn. Det er fantastisk hvis man finder nogle modne mennesker, og ikke er nødt til at lave regler om alt fra opvask, trække ud i toilettet og ikke 'låne' de andres mad...
    Har selv overvejet et slags familiekollektiv udenfor Kbh, men er nu gift med en udpræget storbymand... må lige se. Held og lykke med projektet!!!

• #11   6. aug 2012 Ihh! Jeg er så frist hvis der findes noget i nærheden af Roskilde! Jeg har en masse kaniner som jeg vil have boende hos mig i en have, så bofællesskab er slet slet ikke en dum tanke. Jeg er i øvrigt også vegetar smiley jeg skal læse på RUC fra august...

• #12   6. aug 2012 Lige pt. er jeg sygemeldt, så det gør jeg desværre ikke smiley
    Men jeg har min familie herovre, som jeg ikke kan undvære så lang tid, hvilket man jo gør, hvis man flytter så langt væk smiley

• #13   6. aug 2012 Luzi
    Hihi, jeg glæder mig nu også virkelig til at flytte ind, når det hele klapper, og have et rigtig nice sted at bo! smiley men hvis du tror hun er interesseret, så må du meget gerne vise hende den her tråd! smiley

Tinka
    Tjah, hvis du kan holde ud at bo med 20-årige, er der absolut intet der forhindrer! smiley håber også på noget forskellighed og mangfoldighed. Er SÅ enig med borzoi, kan slet ikke vente til jeg får den lille ny smiley de kan få selv den grimmeste sofa til at ligne en trone, når de ligger der smiley
    Du kan tro at hippie/anstændighed/fællesskabstanken holder ved. Den lever i stor stil, bare ikke på overfladen, hvor medier, politikere går hen, man skal liiige kradse lidt på overfladen og ja, så er der SÅ mange (unge) folk over hele verden, med et nøjagtigt hippie-mindset.

Sascha
    Okay, skriver det bag øret! smiley og tak :D!

Jennie
    Tusind tak, og held og lykke med dit projekt også! smiley synes jævntligt jeg ser annoncer for kollektiver i indre by, også med plads til familie smiley prøv at tjekke www.kollektiv.dk

Signe
    Cool! Skriver også lige dig bag øret som "område-interesseret" smiley

Josefine
    Fair nok! smiley du er også blevet en "område-interesseret" xD smiley

• #14   6. aug 2012 Røsle **Du kan tro at hippie/anstændighed/fællesskabstanken holder ved**

Jeg ved godt, at I findes, og det glæder mig smiley men jeg tror dog, at du og ligesindede unge mennesker tilhører en minoritet. Jeg synes i hvert fald ikke, det lader til at være solidaritet og kollektiv tankegang, der hersker nu om dage.
    For at tage et eksempel (det her er jo et katteforum ;-)) : De alt for mange killinger, der bliver født, mener jeg for en stor del har årsag i den egocentrerede mentalitet, der hersker nu om dage. Alle har jo RET til at avle killinger - og ens egen ret, er åbenbart vigtigere end at medvirke til i fællesskab at nedbringe antallet af overskudskillinger/katte.

Hov, det var vist meget OT i denne tråd. smiley

Bo sammen med en flok 20-årige...
    Arhh, dét bliver nok for vildt ..... og jeg hader at være den ældste ;-D

• #15   6. aug 2012 Ja du har helt ret, vi ER minoritet smiley men så meget desto mere fællesskab! smiley :) smiley giver dig helt ret i at det er IN med EGO! smiley
    haha smiley

• #16   6. aug 2012 Ja, og der er skam lækkert i Allerød smiley Men ved ikke, om man kan leje noget landbrug i nærheden. Men ville nu også helst have, at der var en fold med skur, og måske en lille stald, så ponyen kunne komme med smiley

• #17   6. aug 2012 Tjahh det er ærgerligt at jeg snart er det dobbelte af 20, for jeg bor ikke særlig langt fra Kolding og tanken om at bo et sted hvor der kunne være løbegår til mine dyr og hvor andre ikke brokkede sig og jeg kunne få plads til både Keyboard og stafeli - og samtidigt have et fællesskab med andre - uuhh det ville "bår' være dæjli'.
    Der ville nok være noget der hed vilde drukfester jeg skulle overleve - og det er jeg for gammel til:)

• #18   6. aug 2012 Nå Marianne, det ku' være vi skulle lave et jysk kollektiv for midaldrende/snart midaldrende kattedamer smiley

Keybordet kunne stå i fællesrummet, ik'? ;-D

• #19   6. aug 2012 Fed idé Tinka - altså at lave et landkollektiv for "voksne" - keyboardet - uuhh der kan jeg virkelig blive genert:)

Der skulle overskrides nogle grænser inden det blev flyttet derind... LOL!

• #20   6. aug 2012 Ej Marianne altså, i kollektiv bliver dine ting VORES ting smiley Min ... øh vores guitar kommer jo også til at stå i fællesrummet smiley

• #21   7. aug 2012 Hi, hi! Mig og en guitar...... hmmmm det kan vist kalles kattejammer:)
    Nåeh ja, spørgsmålet er så lige hvor langt vi skal gå... lad mig slå fast Mine katte er MINE:))) - men du må da godt låne dem LOL

• #22   7. aug 2012 Guuuuud ja, du siger noget! Alt er vores :-), men mine katte er MIIINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og seriøst, lige en erfaring fra en gammel, lettere desillusioneret, kollektivist: I kollektiv (og parforhold ligesåvel) kan det være en særdeles dårlig ide at være fælles om dyrene - der kan opstå uenighed om, hvordan de skal behandles, og der kan opstå andet bøvl når dyrene skal til dyrlæge, når beboere flytter osv. osv...

• Nicklas O
    Nicklas O Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #23   23. jun 2018 Hvis I stadig mangler en bolig, så sørg for at tjekke: https://findenbolig.dk ud, der er masser af landejendomme, som kunne være interessante.

Kommentér på:
Unge søges til landkollektiv! :)

Annonce