{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

H.M
H.M
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117

Large breed foder ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er snart den lykkelige ejer af en Maine Coon killing smiley jeg har derfor " researched" en del på nettet mth foder (kun det bedste er jo godt nok smiley det lader til mange sværger til de korn frie produkter såsom Applaws ,Acana ,Orijien osv.
Nu kommer mit "dillemma" så , næsten alle andre "almindelige" mærker har et produkt til Large Breed. Kroketterne er større så der er noget at tygge på for en stor kat, frem for at de sluger foderet hvis det er for småt. I mit hoved giver det meget god mening , men ingen af de før nævnte mærker fører large breed produkter ? eller ?
Er det bare noget pjat og salgsgas eller er det noget om det ? Hvordan er størrelsen på kroketterne ved eks.Applaws kontra large breed foder ?
Jeg går ud fra at tørkosten også bidrager til god tandhygiejne, som hos hunde,men det vil vel stort set gå tabt hvis missen sluger det meste af foderet , hvad giver man så alternativt ? Findes der en slags *Denta-sticks* til katte smiley
På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Large breed foder ??
  • #1   19. jul 2012 Du kan få Royal Canin Maine Coon Kitten. Ved dog intet omkring de mærker du nævner. Men følger lige med smiley Får selv snart to Maine Coon killinger smiley

• #2   19. jul 2012 De "almindelige" mærker jeg hentyder til er bla. Royal Canin , Arion , Iams, etc. Bare lige for at få det på plads smiley

• #3   19. jul 2012 Havde lidt det samme tanker som du har. Det endte med at jeg købte 2kg Royal canin babycat (det han er vant til) og flere små poser med alle de forskellige smager fra acana og orijien, som jeg stille og roligt blander i RC'en. Og så vil han få kød og fisk i hele stykker til at hjælpe med tandhygiejnen. Så jeg valgte indhold over formen på tørfoderet.
    Glæd dig til at missen kommer.

• #4   19. jul 2012 orijen, applaws og porta 21 har ikke store kroketter, og ja, nogle af dem ryger lige ned, mest applaws og porta 21, da de er rundt, hvor orijens er trekantede smiley dog spiser min det fint, og han har et pænt gab og nogle store bisser (tror der er MCO i ham, men vides ikke). man skal også huske at katten ikke tygger sin mad ligesom fx. vi gør smiley

• #5   19. jul 2012 Her hjemme får mine heller ikke large breed produkter.
    Men mine får ved siden af tørfoderet ,råfoder og dags gamle kyllinger som er godt for deres tænder og som de virkeligt får brugt tænderne ved
    For mig og mine misser er det 100 gange bedre en large breed produkter. smiley

• #7   19. jul 2012 Jeg vil skynde mig at sige at tørkost IKKE gavner kattens tænder og tandkød, tværtimod. Når det så er sagt, så har jeg MCO og Tyrkisk Van der begge er store racer. Min MCO har det med at sluge mad for derefter at brække det op i hele stykker, så jeg forsøgte at skifte til et large breed produkt, men det gav ingen ændring.
    Hvis du vil gøre noget godt for din kat tænder og gummer, så giv den råt kød, gerne med ben og sener en gang dagligt. Kan din mave holde til det, så er daggamle kyllinger et par gange om ugen, helt supert. Ellers lad den have det tørfoder du vælger til at stå hele døgnet, sammen med rigeligt af frisk vand.

• #8   19. jul 2012 1000 tak for jeres indlæg smiley jeg er blevet meget klogere smiley jeg læste et sted , kan ikke huske hvor, at Maine Coone kattene spiser anderledes , altså at andre katte fanger foderet op i munden med tungen ,og at Maine Coonen samler det med tænderne , derfor opstod tanken med størrelsen på foderet . Og da jeg så læste RC's flotte brochure for Maine Coone foder , så var jeg lige ved at hoppe i med begge ben smiley
    Anyway , jeg tror jeg vælger Applaws:-)
    Han får RC killingefoder hos sin mor nu , det vil jeg selvfølgelig forsætte med når jeg får ham hjem og gradvist introducere ham for Applaws killing .Hvor længe skal jeg blande foderet inden han udelukkende spiser Applaws killing . Og hvor længe vil i anbefale at fodre med killinge mad ?
    Han er ca 17 uger når jeg henter ham og kastreret.

• #9   19. jul 2012 Jeg vil anbefale at fodre med killingefoder til han er mindst et år, med mindre han bliver voldsom overvægtig, Skiftet vil jeg anbefale dig sker over en uges tid.

Kommentér på:
Large breed foder ??

Annonce