{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Mere om fodring . {{forumTopicSubject}}

Hej ( igen ) smiley .

Jeg ved godt der er mange emner om foder osv. , synes altså bare ikke det besvarer mine spørgsmål .

Jeg skal have en lille hankat , han skal selvfølgelig steriliseres, vacc. osv.
Og kom til at se at der er foder specielt til steri. katte ?
Skal jeg bruge sådan noget ? Og skal det være for altid at han skal have den slags foder ?

Hvis ja , hvilket mærke er bedst som alligevel ikke koster en bondegård . Vil ikke have det billigste , men ingen grund til at betale for mærket smiley .

Hvis ikke , hvilket mærke er generelt bedst ?
Der er tale om en alm. huskat dreng smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere om fodring .
  • #1   13. jul 2012 Nej lad endelig vær med at give ham noget af det kastrat-foder. Det er ikke andet end korn og tomme kalorier.

Find i stedet for et produkt der er baseret på kød (Orijen, Acana, Applaws o.lign)
    Derudover synes jeg du skal indføre noget godt vådfoder f.eks. LUX fra Aldi til en 5'er pr. dåse. Masser af væske er den bedste beskyttelse mod urinvejsproblemer.
    Derudover kan du også godt give ham råt kød, så han rigtig får brugt hans tænder, hvilket mindsker plak-dannelser og dermed også tandkødsproblemer.

• #2   13. jul 2012 ok tak for det smiley

Hvor tit skal han have vådfoder , og hvornår må man begynde på det ?
    Og hvor længe skal han egentlig have killinge foder ?

Hmm hvilket slags råt kød ? er det ligemeget ?

• #3   13. jul 2012 Mine får vådfoder to gange dagligt, ca. 100 g pr. kat pr. dag. Men start stille ud, så han ikke får dårlig mave.

Mine fik killingefoder til de var kastrerede og derefter gik vi meget langsomt over på Acana Grassland (tror overgangen tog 1-1,5 mdr).

Du kan give katte alle slags kød, dog skal fisk have været frosset ned inden smiley

• #4   13. jul 2012 ok smiley mange tak for svar og hjælp .

Og andre må da også meget gerne komme med deres input smiley

• #5   13. jul 2012 Mine to killinger får orijen foder, det er både til killinger og katte det indholder 80 % kød og ingen korn og mine mislinger elsker det. Der ud over har jeg ikke oplevet problemer med hårboller efter jeg skiftet til det. Jeg har også prøvet med applaws, men det var de ikke super glade for. Du kan få poser med 400 g i, så du kan prøve dig lidt frem... når du har fundet et foder som du og katten kan lide kan du med fordel købe de på zooplus.de eller zooplus.co.uk hvor det er billiger.

Jeg giver vådfoder hver aften og de får råt kød når vi selv skal have det til aftensmad, også får de også en rå æggeblomme engang i mellem.

Bare husk at du med tørfoderet skal skifte langsomt over et det nye. Det gør du ved at blade de 2 foder sammen, også langsomt øge mængden af det nye foder til du er helt over på det smiley

• #6   13. jul 2012 Og kylling må ikke være kogt, så skal du hvertfald sørge for, at alle ben er pillet ud.

De skal begynde på voksenfoder efter neutralisering smiley
    Vådfoder skal du starte stille op med, men du kan godt begynde, at give lidt når han ankommer smiley Min får vådfoder nogle gange om ugen, og en dåse med fx. LUX deler jeg over 3 dage smiley

Kommentér på:
Mere om fodring .

Annonce