{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

Forstyrret nattesøvn {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har et KÆMPE problem, som jeg virkelig håber at der er nogen der kan hjælpe med. Jeg er flyttet i ny lejlighed sammen med kæresten og selvfølgelig skulle min kat også med.
Felix, som katten hedder, har flyttet en del gange, men er altid faldet til ro efter et stykke tid.
Han er også faldet til og er tryg ved omgivelserne, men han gør hver nat til et mareridt.
Han er HYPER aktiv om natten og forstyrrer både min og min kærestes nattesøvn. Han er ikke vant til at have kat og kræver fuldstændig ro, så det er ikke så godt:(. Jeg kan godt forstå ham, men hvad kan jeg gøre? Felix er vant til at sove hos mig i sengen fra han var en helt lille killing og har altid været flink til at sove om natten. Men hver nat kl. 02-03 vækker han os og begynder at kradse på kærestens klædeskab og springe op på vasketøjsbænken og småsnakke. Han render frem og tilbage og begynder pludselig at kradse på sengen og ville lege. Det er meget forstyrrende og jeg tager ham altid med ind i stuen og må så ligge et par timer på sofaen, hvor jeg absolut ikke får sovet en dyt, da jeg har nok at gøre med at holde Felix nede fra tv-bordet og kærestens højtalere:(((. Det plejer han aldrig at gøre.

Er der nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre???? Kæresten har nogle gange sovet på sofaen i stuen og har så lukket døren indtil stuen, men så får han ondt i ryggen:(. Hvis jeg sover i stuen og vi lukker døren til soveværelset, så begynder Felix at kradse og vil ind. Og vi kan ikke bare lukke ham ude fra soveværelset, da han så vil stå og kradse hele natten, fordi han vil ind til "sin mor". lukkede døre er som en magnet på ham.

Jeg har sagt, at kæresten skal prøve at lade sit klædeskab stå åbent, så vil Felix miste interessen for det, men det vil han ikke, da han er hysterisk med kattehår:(.

HVAD GØR VI??? Vores nattesøvn er ikke eksisterende og det kan man ikke holde til i længden.
Desuden er det ikke så fedt for forholdet:(:(:(.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstyrret nattesøvn
  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #2   12. jul 2012 Min kæreste og jeg har samme problem. Den ene af vores katte får disse flip LIGE efter lyset bliver slukket og et par timer inden vi skal op. Hun snakker også utrolig meget og vil nusse - hun har haft en lidt problematisk opvækst, fordi hun er vokset op uden en mor og er blevet opfostret i hånden. Derfor tror jeg også hun er meget afhængig af os smiley Vi plejer at lege intensivt med sådan en drillepind 15-30 min før vi skal i seng. Derudover prøver vi at aktivere hende løbende om aftenen med legemus osv.

Hvad med en til kat? Så kan de aktivere og lege med hinanden om natten/dagen hvis det er smiley

• #3   12. jul 2012 Fra naturens side er katte nat-dyr eller rettere sagt så er de aktive i skumringstimerne, hvilket passer meget godt med at han begynder at blive aktiv ved 3 tiden på denne tid af året. I denne situation vil det ikke hjælpe med en anden kat, da du/ i så vil have 2 katte til at "underholde" jer om natten. Det eneste jeg kan anbefale er at aktivere ham meget i løbet af dagen måske især begynde et par timer inden i skal i seng. Hvis han vil spise det, så give ham nogle lynser råt kød inden i går i seng, så han kan bruge hans energi på naturlig adfærd. Anskaf jer eller lav selv forskellige aktivitetslege-tøjer, så han hjerne bliver træt.

• MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #5   12. jul 2012 Hov ja, som også er blevet nævnt kan jeg også anbefale mentale værktøjer. Det er godt for katten at få brugt hovedet lidt engang imellem smiley

• #6   12. jul 2012 Jeg aktiverer altid min kat lige inden jeg går i seng, for at undgå det smiley Leger en masse lege med ham, hvor han rigtig løber rundt eller på anden måde får brugt en masse energi. Og så giver jeg ham aftensmad bagefter, så han er træt og tilpas.
    Dog vækker han os alligevel altid omkring 5-6 tiden, men det kan jeg nok ikke slippe af med smiley

• #7   12. jul 2012 Det lyder brutalt, men væn katten til at være ude af soveværelset fremover.
    Giv den en godbid til sovetid eller kast en mus etc. Forvent at den piver ved døren i et stykke tid - flere uger måske, men så er nattesøvnen reddet både for dig, kæreste og kat.

Kommentér på:
Forstyrret nattesøvn

Annonce