Min kat skal have trukket alle tænderne ud {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jer med katte der har fået trukket alle deres tænder ud:
Hvordan klare jeres katte sig i dag, giver det nogle mén når nu de ikke har tænder der ligesom kan holde deres tunge inde, kan deres lille kranie holde til det?
Min kat har med lidt held 10 år endnu at leve i, og jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer, gode som dårlige, helst dårlige?
Jeg har læst lidt herinde og kan se der er rigtig mange gode erfaringer og at kattene sagtens kan tygge tørfoder osv.
hvordan er det gået efter i har fået den hjem, hvor længe går der fra den kan spise tørfoder?
Jeg har sørget for hun får trukket tænderne ud i min sommerferie, så jeg er hjemme hos hende og lige nu er hun på penicilin og smertestillende, grunden til de skal hives ud er at hun er blevet "allergisk overfor hendes egne tænder" eller en bakterie der naturligt findes i munden.
Da jeg sidder på jobbet får jeg nok ikke lige svaret med det samme herinde, men lover hvert indlæg nok skal blive læst grundigt igennem, har brug for at vide at jeg gør det rigtige for min kat
På forhånd tak
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
nu jeg jo helt nysgerrig .. følger lige med, lære jo noget nyt XD
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Jeg kan ikke huske hvor lang tid der går, men det er bestemt ikke måneder vi snakker om.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
kan godt ser det bedre ingen tænder af ha, end dårlig tænder.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
De er påvirket det første døgns tid -. i løbet af kort tid har du en meget gladere kat
aug 2006
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 76 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
aug 2006
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Hvad den enkelte dyrlæge definere som skånenarkose er forskellig. Jeg mener ikke at alle dyrlæger kan lave den narkose som vores dyrlæger udfører. Men vores katte er ofte ituberet og får narkosen den vej igennem.
Der findes flere narkose former som er beskrevet på en anden katte forum.
Der er nemlig stor forskel på hvor vanskelig det bliver for katten at få de stoffer i narkosen ud af kroppen igen
Men sikre dig at din kats værdier og velbefindende kontrolleres og observeredes løbende igennem narkosen og efter.
aug 2006
nov 2008
Iøvrigt bør der ved alle større operationer også gives væske og katten vågne op på varme
aug 2006
nov 2008
Men der findes masser af andre dyrlæger der er uddannet - blandt andet Pernille på Skovlunde, hun ordner tænder på de katte af mine der skal ordnes
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Jeg har selv haft mine 3 katte hos Jens, som har fået taget de fleste tænder ud, så jeg anbefalede Jens til Vibses misser.
Rigtig man kan være med ved operationen i hele forløbet, hvis man vil og ja Jens er rigtig dygtig og rar.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Tusind tak for jeres svar, og jamen så er det sådan det bliver, Tessa får hevet alle tænder ud i uge 31 eller der bliver hevet så mange tænder ud som de kan nå på 2½ time, da de ikke vil have katten i narkose længere end de 2½time. Heldigvis er der tilknyttet en tanddyrlæge til dyrehospitalet som skal stå for operationen som man må da håbe de har god forstand og har prøvet det nogle gange før.
rigtig dejlig mandag til jer alle
Min kat skal have trukket alle tænderne ud