Kattegrus {{forumTopicSubject}}
Har en dejlig neutraliseret han kat på 3 år, som er blevet uren bagi.
han skider og pisser i bakken, men han har afføring til at sidde i pelsen bagi.
har forhørt mig ved min dyrelæge (dejlig kvinde!) som sagde det kunne være fordi han var blevet for fed, eller det simpelthen var pga. han ikke brød sig om kattebakken og måske ikke blev ordentligt færdig.
Vi har også en killing på 6 måneder som ikke har nogle problemer.
dyrelægen så på ham og sagde han var i god stand, men at hun ikke syntes vi skulle begynde på noget diæt foder. I stedet skal vi give ham lidt mindre af det han får i forvejen.
vi tømmer kattebakken for tis om morgen, når jeg kommer hjem fra skole og om aften inden vi går i seng. udover det fjerner vi afføring når vi ved de har skidt (vi bor i en lejlighed, så vi ved nogenlunde når de gør det). Det katte grus vi bruger er det billige klumpende fra netto.
vi har prøvet ikke klumpende, men det farvede hans poter (han har hvide sokker)
vi tømmer bakken helt hver søndag, og fylder ellers i som vi fjerner.
SÅ det jeg vil frem til, er at vi nu har valgt at ville skifte kattegrus, da vi tænkte det kunne være fordi gruset simpelthen lugtede for meget, og vil høre om der nogen der kan komme med et godt forslag til et mærke? penge betyder som sådan ikke noget, MEN vil da foretrække det kan gøres for overkommelige priser
(puha syntes altid mine indlæg bliver for lange .....)
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Prøver, at skifte over til det fra Irma. Min mor har desværre gjort den fejl, at hun har tømt hele bakken med det gamle, og så bare fyldt op med det nye, og det bryder min kat sig ikke om, men jeg vil prøve, at skifte stille over derhjemme.
Det er nogle piller (ligesom træpiller) der smuldre, når katten tisser der, så man burde ikke skulle tømme den andet end når de laver stort, men bare fylde på. Men har ikke selv erfaringer med det, men det lyder godt, så vil da prøve det. Kan evt skrive herinde, når jeg har fundet ud af det.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
med hensyn til Extreme classic så har jeg faktisk luret det inde på zooplus.
syntes ikke det virkede dyret, og er jo så heldig med zooplus at det bliver leveret til døren.
Det skal da prøves!
S H
har selv altid haft den overbevisning de skal have adgang til mad 24/7 da jeg ikke syntes det andet virker sundt.
MEN det dyrelægen foreslog var en "prøve" periode hvor vi skulle prøve at holde os på 55 (anvisning på pakken) gram om dagen.
Udover det har vi så også skriftet foder indenfor som indeholder mindre fedt end de vi hidtil har givet ham, uden at det er direkte "slankekost".
der er ikke tale om flere kilo's overvægt men et fra hans ideal så vil ikke engang kalde ham fed. Det er af hensyn til hans renlighed vi gør det.
jan 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
maj 2012
og som med alting ved katte er det noget der tager tid (;
S H - har du et forslag til en anden løsning?
Melanie S - ja det har vi faktisk, men der er ingen tynd afføring. vi skiftede over til perfect fit til neutraliseret katte, men har talt om hills og RC.
maj 2012
men hvis det kunne være det, er der så et godt forslag til hvad vi kan gøre? evt. lukke døren når han går ud måske og åbne når han "skraber" på døren. det kan sagtens gøres om aften og eftermiddag, dog er det lidt svært når jeg er i skole og kæresten på arbejde...
maj 2012
de står rigtigt og vifter med lemmen når de har gjort "arbejdet" så alle i lejligheden ved at "nu jeg altså fææææærdige!".
jan 2012
Med hensyn til killingen der nok forstyrre den stor så kan i måske prøve at have 2 kasser i en periode og så stille den anden et sted som er mere fredelig for den stor kat, hvis du har mulighed for det, for hvis den lille bare et par gange har forstyrret den stor, så vil den store være opmærksom på den lille hver gang den skal på kassen selvom den lille ikke forstyrre hver gang og det kan godt være en stressfaktor der gør han ikke gør sig færdig.
maj 2012
har lige set han gik på "bakke" og hun sad og lurede uden for toilettet, altså ikke lige udenfor bakken. MEN da han kom ud og ville gøre sig ren skulle hun til at springe på ham. hun fik da også et bestemt "Puddie!" og stoppede så sit snig attack.
det kan være det er et spørgsmål om opdragelse i forhold til det af den lille lømmel.
maj 2012
men vil keep it in mind!
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
maj 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 16
Det er simpelthen det bedste kattegrus der findes, det er bare så drøj i brug. vi har brugt 1 sæk på 6 mdr, (delvis ude inde kat) så nok lidt mere i dit tilfælde
men samtidigt er der det der, lugt fjerner i så man ikke kan lugte over hele hytten når de har været i den!
jeg kan kun anbefale den
maj 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jeg har testet det sammen med AK - AK er emget mere drøjt - det gælder også van Cat
maj 2012
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 483
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Læg især mærke til, hvad der skrives om størrelse på bakken + med/uden låge.
(link fjernet)
Og så kan man ikke "bare" skifte fra grus til træpiller. Der skal ske en gradvis tilvænning. Start med at lægge et tyndt lag træpiller i bunden og et tykkere lag af det sædvanlige grus ovenpå.
Næste gang et lidt tykke lag træpiller osv. osv.
På den måde vænner katten sig til træpillerne, når den graver i bakken.
Til sidst kan du nøjes med træpiller.
maj 2012
Kattegrus