Hunkatte som går til angreb på hunden!! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har 2 hunkatte om begge har fået kuld, det ene kuld er ca. 11 uger og det andet kuld er ca. 6-7 uger.
Vores hund og kattene plejer at have det super godt sammen og der har intet været imens killingerne har været her.
Men så her for en uges tid siden, kommer det første angreb hvor begge hunkatte går amok og river og bider vores hund og de er ikke til at stoppe igen.
Vores hund vasker killingerne og kunne ikke drømme om at gøre dem ondt.
Vi har så nu prøvet at holde dem adskilt ved at lukke dem inde i hver deres rum, men så snart vi prøver at lukke dem sammen igen, begynder angrebene. Det har nu stået på i halvanden uge og den ene kat er kølet lidt ned nu og hvæser en gang i mellem, men den anden bliver ved. Hvis begge katte er sammen og den ene begynder, så går det helt galt og så begynder begge.
Vores katte er nu gået til angreb i alt 11-12 gange og vores tør dårligt gå rundt i huset.
Er der nogle som har oplevet noget lign. eller ved hvad man gøre?
Håber der er nogle som kan og vil hjælpe mig med at løse problemet.
- Annemarie.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
aug 2006
apr 2012
Ved du hvor længe det kan varer?
aug 2006
apr 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
Min hund, som hun ellers var gode venner med, lå og sov i sin kurv. To af killingerne tumlede rundt sammen og den ene skreg, hvorpå hunkatten som en furie overfaldt hunden, der rædselsslagen for af sted, op ad trappen med hende efter.
Hun tålte ikke synet af hunden og overfaldt den, når hun fik øje på den.
Først da de fleste af killingerne var flyttet hjemmefra, var de gode venner igen.
apr 2012
Hunkatte som går til angreb på hunden!!