{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om mine killinger :) {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Jeg har 2 dejlige mislinger på knap 5 måneder, som jeg har et par spørgsmål omkring, så håber I vil svare smiley

Min hanmisse er virkelig virkelig kærlig og kælen. Rigtig mor-syg misling. Vil det ændre sig når han bliver kastreret?

Om natten når jeg ligger og sover (sker oftest om natten) kommer han og slikker mig i hele hovedet, gerne på øjnene, næsen, ørene eller munden. Hvis han slikker længe nok bider han også - blidt, men det gør alligevel ondt med de spidse tænder. Han spinder imens og misser med øjnene. Men hvorfor gør han det?

Min anden søde lille killing er ikke helt så kælen. Hun ligger ofte for sig selv og jeg får så dårlig samvittighed. Føler hun sig forsømt eller gider hun bare ikke? Jeg prøver nogle gange og samle hende op for at kæle, men så går hun bare. Hun kommer ind i mellem selv og gerne vil putte, men ikke så ofte som Mongo.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om mine killinger :)
  • #1   5. jun 2012 Nej det skulle meget gerne ikk ændre sig, han bliver måske mere kælen endnu.

Det er kærligheds nap og ganske naturligt, især når de bliver overkælen.

Der kan være mange grunde til hun er som hun er, men hvis hun vil samles op men istedet har det bedst med at komme når hun sjælden gang er i nusse humør. Så skal du bare nyde hende, når hun kommer i sit nusse hjørne. Katte er forskellige sindsmæssig og hun er åbenbart bare en som holder for sig selv. Hvis begge katte trives sammen uden problemer, jamen så er det bare sådan hun er og ikk vil være dominat, for lader til at det er Mongo som er herren.

Så umilbart har du ganske normale katte som stor trives og synes det er rigtig godt du vælger at lukke dine katte. Det får man altså de mest harmoniske kæle katte af, end alle de homoner som fisser rundt i systemt på dem og gøre dem bimse..

• #2   5. jun 2012 hvis hun ikk vil samles op, så lad hende komme til dig når hun mangler din nærhed..

• #3   5. jun 2012 Okay. Det har jeg også indtil videre gjort. Men har bare stadig lidt i baghovedet at jeg jo ikke vil overse hende, så Mongo overtrumfer hende.

Men hvis hun trives fint nok uden behøver jeg jo ikke have dårlig samvittighed.

Ja de skal begge neutraliseres når dyrlægen mener de er store nok. Både fordi de ikke skal bruge deres hormoner til noget og så er de søskende, så det ville være rigtig dumt med ulykker :s

• #4   6. jun 2012 Store nok? man må allerede gøre det når de er 10 uger gammel, så kom du bare afsted og finde en rigtig dyrlæge og ikk en ko dyrlæge.. Jo før, jo bedre smiley

Tror bare det er dig der er lidt opmærksom på det, for hvis hun ikk er trynet af Mongo så er det bare sådan hun er og så skal hun nok opsøge når hun føler at det er tid.. Self ved leg, godbid, våd mad tid er det vigtigt i ikk overser hende hvis hun elsker disse ting..

• #5   6. jun 2012 Holger var også som din pige da vi fik ham, men idag kommer han til en konstant smiley så måske er der håb smiley

• #6   6. jun 2012 Mongo tryner hende ikke på nogen måder. De hygger sig rigtig meget sammen, og putter ofte. Og leger selvfølgelig i stor stil, som sådan nogle små størrelser skal. smiley

Hun er storforbruger af godbidder når de får x) Mongo er lidt ligeglad. Så der tager han heller ikke rampelyset. De får ikke længere vådfoder - desværre, da Chili kaster det op igen meget kort efter hun har spist det. Og så er det jo ikke sjovt for den lille mis.

Nej, ved goddt der er nogle der siger så tidligt som muligt, men der er også andre som vil vente lidt. Jeg har snakket med 2 dyrlæger og den ene ville ikke gøre det før de var 6 måneder, og den anden vil ikke før de vejer over 2 kg - sådan ca. Og Mongo - som er den store af dem, vejede 1,75 da de var ved dyrlægen omkring 20. maj. Så det er ved at være tid smiley

• #7   6. jun 2012 Du skal se at få dem kastreret - jeg havde en han på 5½ måned, bingo ... og så ung en hunkat kan sagtens blive drægtig

OG hanner kan i 5-6 uger efter parre med gevinst - så det er afgang

• Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #8   6. jun 2012 Jeg hepper i kor med de andre, se at få dem neutraliseret! Det er bestemt ikke for tidligt.

• #9   6. jun 2012 Sikke noget ævl, så er de ikk kompetente nok til små dyrs afdelingen ergo en ko dyrlæge..

Jeg kender op til flere dyrlæger der gerne gør det fra 10 ugers alderen, så må du ringe mere rundt.. Igen som Lis D skriver bingo og så den gal!!

• Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #10   6. jun 2012 Der er nu mange dyrlæger der har kravet om mindst 2 kg, for en sikkerheds skyld (det er mere risky at lægge en meget lille killing i narkose). Det synes jeg ikke gør dem til inkompetente dyrlæger. På min klinik anbefalede de 14-16 uger, da vejede mine katte lidt over 2 kg. De sagde at de også sagtens kunne gøre det tidligere, men 14-16 uger var det optimale.

• #12   6. jun 2012 Hvis det er dygtig dyrlæge så er der ingen større risiko ved det en ved ældre killinger /katter.
    For det andet så kommer små killinger over på narkosen, da de ikke har så meget fedt væv hvor narkosen kan lager sig i .
    Vores er alle frisk efter får timer . Der springer de rundt som om de aldrig havde været i narkose smiley

• #13   6. jun 2012 Men nu var det ikke hvornår killingerne skulle til dyrlægen det drejede sig om smiley

Jeg har min dyrlæge som jeg stoler på, og han har haft min hund i 2 år, og jeg har været yderst tilfreds. Så det er ham jeg stoler på. Udover dette, så er killingerne store nok like i morgen, så det kan være lige gyldigt. Og ydermere har hun ikke engang været i løbetid endnu, så helt så mange ulykker kan der ikke ske - endnu.

Den anden dyrlæge jeg talte med , som helst ikke ville gøre det før de var 6 måneder er faktisk en anbefalet dyrlæge i området til katte. Fik hende anbefalet af en veninde.

De har ikke nægtet mig at gøre det tidligere, men de ville anbefale mig og vente. Og som sagt jeg stoler på min dyrlæge smiley

Kommentér på:
Spørgsmål om mine killinger :)

Annonce