Forskellige spørgsmål om mine mislinger {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har to fantastiske killinger, som jeg lige har et par spørgsmål om
De er indekatte på i min lille lejlighed, og min kattebakke lugter fælt. Må indrømme at jeg ikke selv kan lugte det - da jeg bor her. Lugter det kun lige når jeg kommer hjem. Men jeg kunne godt tænke mig at jeg kan have gæster uden at skulle undskylde for deres toilet
Har set at nogle af jer bruger træpiller til bakken, og I siger det virker for lugten? Det er super nemt for mig at skaffe træpiller da jeg har hest og de står begge på det Men bløder I dem så op inden de kommer i bakken, eller kommer de i som de er?
Hvor tit tømmer I hele bunden ud, og kommer nyt i?
Er der andre typer grus man kan bruge? Har været omkring nogle forskellige. Men umiddelbart kan jeg kun komme i nærheden af Remas den billige eller den der krystal grus de har, som jeg ikke kan huske navnet på...
Nå. En anden ting. Lopper - de der forpulede små hoppetingester -.- Jeg opdagede at mine mislinger havde lopper, og blev naturligvis behandlet - med Frontline Combovet mega dyrt. Men okay, virker det er det godt givet ud.
Men de har STADIG lopper - hvad gør jeg så? Har overvejet loppehalsbånd for en periode, indtil de er vclean.
Hvad ville I gøre?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Mht. lopper ville jeg søge på <i>lopper</i> i forum
(skriver det ikke for at være træls, men du kan sikkert finde svar på dine spørgsmål ved at søge :-))
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Ang. gruset.
Normalt ville jeg anbefale Extreme classic klumpende eller Golden Grey <b> MEN</b> vi har nu i forbindelse med at få killingepakke med Fellini fra opdrætter fået en smagsprøve på det dersen Krystalgrus (silikatgrus kaldes det også, kan fås på Zooplus.de), og jeg må sige.. Jeg er meget overrasket over hvor godt det er.
Det er det vi kommer til at køre med fremover Her fjerner man kun bæ, da det suger tissen gevaldigt, og det lugter slet ikke.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
Brug klumpende grus,og rens bakken for klumper hver dag.
dec 2006
En skam effipro er ikke er på skemaet. Jeg har googlet på effipro, men min computer ville ikke åbne filen, hvor der var beskrevet indholdsstoffer :-/.
De grå X'er må vel betyde minus....? og (V) at det burde virke, men ikke altid gør det?
Når Advantage af de fleste beskrives som virksomt, må være fordi det rent faktisk virker på lopper og larver, som det også er anført på skemaet
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 90
Når du behandler lopper, skal du jo også huske at vaske/fryse sengetøj, puder, alt hvad de kan ligge i ned, og støvsuge OVERALT, i hjørner og kanter.
apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
En anden ting... Skal de vaccineres på lige fod med fx udekatte? De kommer jo ikke i kontakt med andre end dem selv
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Det lugter bare af vådt træ.
Jeg har to store hankatte, og de deler bakke.
Jeg tager lorten morgen, middag og aften, og så tømmer jeg hele bakken 1 gang ugentligt og hælder rene piller i.
Det fungerer rigtig godt her.
Jeg bruger dem som de er, de smuldrer jo så når kattene tisser i dem, så det bliver hurtigt en blanding af træsmulder og de hårdere piller.
dec 2006
Øv. Lyseslukker jeg hader den første nattefrost, hvor man kommer ud i haven til et trist syn med døde blomster :-(.
Tror ikke at en gang let nattefrost vil kunne tage lopper - tror der skal mange minusgrader til for at tage livet af dem.
Mht møbler: støvsugning - gentagne gange og godt ned i sprækkerne.
Og tæpper: støvsugning og atter støvsugning, og, hvis de kan tåle det, så en tur med damprenser. Jeg har ikke prøvet det, men damp må skolde loppeæg ihjel.
dec 2006
Mht. vaccine er jeg blevet usikker på hvor ofte det er nødvendigt. De lærde er vist ret uenige, og jeg har ikke selv forstand på det.
Jeg vaccinerer ikke selv hvert år pga. at jeg vil lade tvivlen komme mine kattes nyrer til gode (vacciner siges at være belastende for nyrerne).
Men spørg din dyrlæge.
Forskellige spørgsmål om mine mislinger