{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.429 visninger | Oprettet:

Min kat kan ikke lade være med at slås/hårtab {{forumTopicSubject}}

Hvorfor kan min lille kat ik la vær med at slås?
(viste ikke helt hvad jeg skulle skrive i 'emne')

Hej mit navn er Sandra og jeg har en fræk lille hankat som fylder 2 her til September og han blev kastreret da han var 4 mdr. Sidste år i August begyndte jeg at lukke ham udenfor, så han er halvt ude halvt inde, fordi at han blev ved med at tisse i sengen, kradse i møblerne og bide i ledninger osv, og efter han begyndte at komme uden for er vores forhold blevet meget bedre! og de førnævnte ting er kun sket en gang i ny og næ siden.
Men han er begyndt at slås og tit kommet hjem med få skrammer osv. dette er hvad jeg har oplevet cirka siden året begyndte: han er kommet hjem med en byld på ryggen efter et kattebid (som der gik infektion i under huden), fået rifter på næsen, overlæben og halsen, og nu har jeg opdaget et sår på bagbenet. men det der bekymre mig mest lige nu er at han har mistet lidt pels på hovedet/nakken/halsen, det virker lidt som om det er blevet fortyndet eller hvordan jeg nu kan beskrive det og det føles meget mere rugt(?) end resten af hans pels som er meget blød er virkelig ikke sikker på om det er pga han har været ude at slås igen eller om det er noget andet? og idag kom han hjem med 2-3 stortset bare plette på hovedet som ligner noget der er blevet revet ud i forhold til det andet..

Så i bund og grund er det jeg spørg jer om er om i ved hvad det kan være det er med pelsen på hovedet/nakken/halsen, og om i kan give mig lidt indsigt i hvorfor han mon slås så meget når han er kastetreret osv.

Og skriver altså herinde for at få råd og for at høre om det er værd at få en tid til dyrelægen eller ej, så jeg ikke bare skal af med et par hundrede kroner og så få at vide at der ikke er noget galt. Så gidder ikke at blive rakket ned med at jeg ikke burde ha kat hvis jeg ikke har råd til at tage til dyrelægen osv som jeg er blevet før. For har råd til det hvis det skulle komme til det men har ikke råd til at bare at tage derind for ingenting.

På forhånd mange tak og jeg håber virkelig i kan komme med nogle gode råd osv så jeg kan finde ud af hvad der er galt med min lille mis! (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat kan ikke lade være med at slås/hårtab
  • #1   4. jun 2012 det ville foresten også være meget rart hvis nogen kendte til en dyrelægebrevkasse eller noget hvor man kunne skrive til med disse ting (:

• #3   4. jun 2012 er helt klar over at han da kommer med skrammer osv når han er udendørs kat men ja ved ikke syns bare det sker så tit, så ville i hvert fald bare gerne kunne forstå hvorfor (:

de bare pletter syns jeg mere ligner noget fra et slagsmål end det på halsen/nakken da det er bart næsten. men det på halsen/nakken ligner ja at det er blevet fortyndet som om noget af håret er knækket eller sådan noget. men huden under begge dele ser for mine øjne helt normal og rask ud (:

og ved godt at man ikke kan vurdere det ud fra en beskrivelse osv ville bare gerne have nogle råd og evt nogle meninger om hvad det kunne være inden jeg gik til dyrelægen med ham (:

• #4   4. jun 2012 Du kan også skrive til dyrlægevagten.dk, men det koster altså en 50'er.

• #5   4. jun 2012 Jeg tror godt du kan vänne dig til et langt liv med dyrläge besög smiley Jeg har en gammel hankat på 15 år som blev kastreret da han var 6 mdr. Han kommer altid op at slås med andre og han får altid kämpe bylder som han skal til dyrläge med og have lagt drän i.. Heldigvis ser det ud som om han er blevet så gammel så han ikke rigtig gider mere..

Han har fået hevet pelsen ud så mange gange det samme sted i nakken så der ikke kommer ny pels mere og han har mange gange haft skaldede pletter hvor pelsen er blevet hevet ud

• #6   4. jun 2012 Ja men det på nakken ser som sagt ud til at være knækket og en smule fortyndet og er ik helt sikker på jeg syns det ligner noget der er blevet revet ud som det på hovedet (:

• #7   4. jun 2012 Sandra M hvis du har facebook kan du skrive til ham her du skal bare trykke synes godt om først før du kan skrive til ham på facebook siden håber du kan bruge det til noget det er da et forsøg vær at skrive til ham ::)
    https://www.facebook.com/#!/SpoergDyrlaegen

• #8   4. jun 2012 Mange tak det vil jeg prøve (:

• #9   4. jun 2012 der kan godt gå et par dage før han svare tilbage til en på facebook smiley

• #10   4. jun 2012 Okay men det er da forsøget værd (:

• #11   4. jun 2012 ja det er det da smiley håber du får et svar på hvad det er smiley

Kommentér på:
Min kat kan ikke lade være med at slås/hårtab

Annonce