3.359 visninger
|
Oprettet:
Kat graver ved vandskål {{forumTopicSubject}}
Hej kattefolk.
Jeg har lige fået 2 Main coon Neutraliserede hankatte.
jeg har kun haft dem i få dage så kender dem jo slet ikke.
Men undre mig over at mens de drikker bruger de forbenene som om de svømmer og efter både endt spisning og drikkelse ryder de op efter sig som om de dækker deres lort til i bakken.
Er det meget normalt eller har jeg bare nogle utrolig renlige katte?
Ps skålene er på størrelse med en toiletrulle i omkreds.
Håber at nogle kan hjælpe mig med nogle svar =o)
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Men jeg mener at have hørt, at de gør det for at henholdsvis grave sne(/is?) væk fra vand og gemt mad - og igen dække til, for at gemme.
..Altså, noget der ligger i generne hos visse katteracer (og typer).
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 57
Mener nemlig at mange maincoonkatte er fascineret af vand, og nyder ofte at lege med det, ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Havde engang en hund (cocker spainel) som gravede rundt om sin vandskål om sommeren, både den udendørs og den indendørs. Han havde åbenbart et instinkt som fortalte ham at hvis man graver dybere, så er vandet koldere, og når han gjorde det, vidste vi så at det var fordi hans vand var for varmt, og trængte til en udskiftning.
dec 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 59
dec 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 59
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 75
Det er da lidt sjovt =o)
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
Nu har jeg en blanding og sørme og hendes gener ikke også er der for at slå i vandet
dec 2008
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 16 Svar: 44
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Det er derfor katte gøre det og ja det er for at gemme til senere - Det ligger i generne hos mange katte, så det ikk kun noget som er særpræet kun hos maine coon.. Feks mine skov tøser gør det også..
Kat graver ved vandskål