{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.359 visninger | Oprettet:

Kat graver ved vandskål {{forumTopicSubject}}

Hej kattefolk.

Jeg har lige fået 2 Main coon Neutraliserede hankatte.

jeg har kun haft dem i få dage så kender dem jo slet ikke.
Men undre mig over at mens de drikker bruger de forbenene som om de svømmer og efter både endt spisning og drikkelse ryder de op efter sig som om de dækker deres lort til i bakken.

Er det meget normalt eller har jeg bare nogle utrolig renlige katte?

Ps skålene er på størrelse med en toiletrulle i omkreds.

Håber at nogle kan hjælpe mig med nogle svar =o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat graver ved vandskål
  • #1   2. jun 2012 Nu må nogle af maincoon-eksperterne lige melde sig på banen, og rette mig, hvis jeg er forkert på den.. smiley

Men jeg mener at have hørt, at de gør det for at henholdsvis grave sne(/is?) væk fra vand og gemt mad - og igen dække til, for at gemme.
    ..Altså, noget der ligger i generne hos visse katteracer (og typer). smiley

• #2   2. jun 2012 Maincoon-eksperterne må også rette her hvis jeg er forkert på den.

Mener nemlig at mange maincoonkatte er fascineret af vand, og nyder ofte at lege med det, ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

Havde engang en hund (cocker spainel) som gravede rundt om sin vandskål om sommeren, både den udendørs og den indendørs. Han havde åbenbart et instinkt som fortalte ham at hvis man graver dybere, så er vandet koldere, og når han gjorde det, vidste vi så at det var fordi hans vand var for varmt, og trængte til en udskiftning.

• #3   2. jun 2012 Det er bare typisk maine coon.. smiley Ligger til racen..

• #4   2. jun 2012 Et særpræg ved Maine Coon kattene er, at de ofte sidder og skraber på gulvet, eller slår med poten i deres vandskål før de drikker. Denne adfærd menes at være et levn fra deres oprindelse som naturkat i de kolde egne af Nord Amerika, hvor de i naturen måtte slå hul på isen i søerne for at kunne drikke og fange fisk. Mange oplever ligeledes, at de spiser deres mad af poten

• #5   2. jun 2012 min kat gjorde det samme smiley jeg købte en store skål til vandet og nu slår han kun "hul" på vandet før han drikker.

• #6   2. jun 2012 Ej hvor fantastisk =o)
    Det er da lidt sjovt =o)

• #7   2. jun 2012 Det er helt naturligt det din kat gør smiley har haft en maine coon som gjore det ALTID og spiste mad af poten...

Nu har jeg en blanding og sørme og hendes gener ikke også er der for at slå i vandet smiley

• #8   2. jun 2012 Min hunkat Luna gør det også, og hun hverken fejler eller leder efter noget i vandet. Tror også de syntes det er sjovt at rode i det smiley

• #9   3. jun 2012 "Men jeg mener at have hørt, at de gør det for at henholdsvis grave sne(/is?) væk fra vand og gemt mad - og igen dække til, for at gemme. "

Det er derfor katte gøre det og ja det er for at gemme til senere - Det ligger i generne hos mange katte, så det ikk kun noget som er særpræet kun hos maine coon.. Feks mine skov tøser gør det også..

Kommentér på:
Kat graver ved vandskål

Annonce